Procházet podle oponent "REJLEK, Vladimír"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 43
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Alexander Grigorjevič Arutjunjan: Koncert As-dur pro trubku a orchestrPohořalý, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-15Jako téma mé diplomové práce jsem si zvolil skladatele Alexandra
- Altový trombonČermák, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-15Tato diplomová práce se zabývá začátky trombonu a jeho vývoje od začátku do současnosti. Trombon, jak je známý dnes, se vlastně nezměnil co se týče jeho struktury od 16. století. Kromě jeho vývoje tato práce také porovnává metody učení na trombon (Franncie, Německo, Rusko) a některé hráče na trombon. Tento hudební nástroj musí být také považován za součást balíčku v jazzu. Kapitola popisuje objevení jazzu a jeho styly v Chicagu a New Orleansu do stylů šedesátých let minulého století.
- Altový trombonTriebenekl, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-25Tato diplomová práce pojednává o užití altového trombonu v rámci různých historických epoch a o jeho vývoji, během nějž získal daný nástroj svou dnešní podobu. Rovněž se zabývá otázkou použití tohoto nástroje pro provedení prvního partu v trombonové skupině v orchestru a popisuje konkrétní situace, kdy tomu tak být nemohlo. Současně s altovým trombonem se má bakalářská práce nevyhne ani sledování nástroje tenorového, který je s tématem úzce spjat.
- Anglická tubová školaŠčurek, Ladislav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06Bakalářská práce je zaměřena na anglickou tubovou školu. Obsah práce je rozdělen do čtyř velkých kapitol, jež jsou dále děleny do podkapitol, a doplněny poznámkami pod čarou a obrazovými přílohami na konci práce. První kapitola popisuje historii a vývoj tuby. Zaměřuje se na nástroje, které byly vytlačeny a nahrazeny tubou - serpent, ofikleida a ruský fagot. Druhá kapitola přibližuje významné skladatele anglické tubové školy 20. století Ralpha Vaughana Williamse a Edwarda Gregsona. Třetí kapitola popisuje nevýznamnější tubové koncerty výše uvedených autorů, a to tubový koncert Ralpha Vaughana Williamse, který složil roku 1954, a tubový koncert Edwarda Gregsona, který složil roku 1976. Tyto koncerty se považují za nejhranější a nejznámější na světě. Čtvrtá kapitola podává základní informace o významných interpretech anglické tubové škole John Fletcher, Patrick Harrild, James Gourlay a Philip Bramwell Catelinet.
- Černý M.: Bakalářský koncertČerný, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-01
- Česká filharmonie a její tubistéPatcelt, Miroslav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-09Tématem této bakalářské práce je Česká filharmonie a její tubisté. Práci rozděluji do tří kapitol a jejich podkapitol. V první kapitole píši o historii orchestru a jejich významných dirigentech. Ve druhé kapitole představuji jednotlivé tubisty, kteří byli v České filharmonii stálými hráči. Druhou kapitolu a její podkapitoly považuji za stěžejní část této bakalářské práce. Třetí kapitola je věnována rozhovoru se současným tubistou České filharmonie Karlem Malimánkem. Jako přílohu přikládám CD s fotografiemi dirigentů a tubistů České filharmonie.
- David Prchlý: Bakalářský koncertPrchlý, David(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-07
- František Kmoch a Kmochova hudbaChmelař, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-07Abstrakt Ve své práci popisuji činnost Františka Kmocha se svou kapelou. V 1. kapitole se věnuji životu kapelníka Františka Kmocha a jeho skladatelskému dílu pro dechový a smyčcový orchestr. Ve 2. kapitole se zabývám působením orchestru za vedení Kmocha od jeho založení po Kmochovu smrt. Též zde zmiňuji význam a práci orchestru při národním obrození ve vlasti a zájezdy do zahraničí. Poslední kapitolou představuji všechny nástupce ve vedení orchestru po současnost.
- Herzog P.: Magisterský koncertHerzog, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-01
- Herzog Pavel: Bakalářský koncertHerzog, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-15
- Historie lesního rohuČapská, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-15Diplomová práce Historie lesního rohu mapuje celé vývojové období, kterým lesní roh během své existence prošel, počínaje pravěkem, přes středověk až k novověku. Dalších kapitoly práce se soustřeďují na vývoj tohoto nástroje u dvora krále Ludvíka XIV. i na počátky jeho historie v českých zemích. Dále popisuje vznik invenčního rohu. Část práce zabývající se virtuózy doby klasicismu podrobně popisuje životopis J.V. Sticha-Punta. Diplomová práce vrcholí v 19. století, kde lesní roh nabírá současnou podobu.
- Jan Nosek: Magisterský koncertNosek, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-08
- Jiří Pauer: Koncert pro lesní roh a orchestrPrchlý, David(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-07Má bakalářská práce se nazývá Jiří Pauer Koncert pro lesní roh a orchestr. Na základě rozboru tohoto koncertu bych rád upozornill na významnou českou skladatelskou osobnost 20. století. Práce je rozdělena do dvou kapitol. První se věnuje samotné skladatelově osobě, jeho životu, uměleckému postavení a zaměření. Poté je podrobně uveden seznam jeho hudebního díla, kde je ke každému dílu připojeno datum vzniku, nástrojové obsazení, rok vydání a nakladatelství a další důležité informace. Druhá kapitola je podrobným rozborem Koncertu pro lesní roh a orchestr. Zajímavé detaily rozboru jsou doplněny názornými ukázkami. V Závěru shrnuji své získané poznatky a poukazuji na význam koncertu v dnešní hudební praxi.
- Jožka Matěj a tvorba pro žesťové nástrojeČerný, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-01Ve své bakalářské práci se zabývám životem a dílem Jožky Matěje, který během svého života výrazně ovlivnil vývoj české, především trombonové literatury. Dále se také zmiňuji o několika přátelích Jožky Matěje, kteří na něj během jeho skladatelské činnosti velmi zapůsobili.
- Komorní soubory složené z hlubokých žesťů působící na území PrahyAdamec, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-07Tato práce pojednává o historii a současnosti komorních souborů složených z hlubokých žesťů, které působily či stále působí v Praze. Stěžejními tématy jsou okolnosti vzniku jednotlivých souborů, zmapování repertoáru a představení současných, případně bývalých členů.
- Lesní roh v dechovém kvintetuTriebeneklová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-09Tématem této bakalářské práce je Lesní roh v dechovém kvintetu. Práci rozděluji do osmi kapitol s podkapitolami. V prvních kapitolách se zmiňuji o vývoji komorní hudby a lesního rohu. V dalších kapitolách se zaměřuji na soubor dechového kvinteta, tvorbu Antonína Rejchy a jeho život. Ve své práci odkazuji na nejhranější dechové kvintety, významná pražská dechová kvinteta, rozhovory s hráči na lesní roh a na závěr své práce uvádím tabulku česko - slovenských autorů, kteří komponovali dechové kvintety od poloviny 20. století až po současnost.
- Martin Chmelař: Bakalářský koncerChmelař, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-07
- Mezinárodní hudební soutěž Pražské jaroThuma, Zdeněk(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-07Hlavním cílem této diplomové práce je vyhledat, shromáždit, utřídit a vyhodnotit informace o Mezinárodní hudební soutěži Pražské jaro v oboru trombon, která je součástí Mezinárodního hudebního festivalu Pražské jaro. Informace budou získávány z dostupných zdrojů, jako jsou hudební periodika, oficiální publikace soutěže, archivní dokumenty soutěže a festivalu, mailová komunikace s účastníky a informace přímo od pracovníků hudebního festivalu Pražské jaro. Mým cílem je vytvoření uceleného a přehledného studijního materiálu, který bude široké veřejnosti sloužit k bližšímu seznámení se soutěží v tomto oboru. Součástí práce budou stručné životopisy jednotlivých porotců, kteří se na soutěži během deseti ročníků konání v oboru trombon objevili.
- Miroslav Smrčka: Bakalářský koncertSmrčka, Miroslav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-07
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »