Procházet podle oponent "ROUČEK, Jaroslav"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 41
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Ada Rulíšek - významná osobnost hudebního života Olomouckého krajeBartošek, Stanislav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-25Ada Rulíšek, byl hudební skladatel, který skládal převážně pro dechové orchestry a psal převážně o kraji, z kterého pocházel, o kraji severní Moravy. Jeho asi nejznámější skladbou je tango Moravo krásná. I když napsal spoustu krásných skladeb, tato patří k těm nejúspěšnějším. Bakalářská práce Ada Rulíšek, významná osobnost hudebního života Olomouckého kraje je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola obsahuje informace o životě skladatele. Druhá kapitola je o jeho tvorbě. Ve třetí kapitole se píše, ve kterých orchestrech působil. V poslední čtvrté kapitole jsou některé výňatky z dopisů osobností, které mu přáli k 30. výročí jeho umělecké činnosti.
- Alexandrova technika a její využití při výuce a interpretační praxiTanaka, Yasuko(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-10Tento text pojednává o Alexandrově technice a jejím využití nejen v hudebním životě. Obsahuje životopis F. M. Alexandra, jeho výzkumy, poznatky, systém pohybů z fyziologického hlediska. Součástí práce jsou příklady a cvičení, které jsou určeny pro zájemce o tuto techniku. Pramenem informací byly literární práce F. M. Alexandera a jeho žáků. Nedílnou součástí práce jsou vlastní poznatky a zkušenosti autorky a její učitelky Shihoko Findy.
- Andre Jolivet a jeho Concertino pro trubku, smyčcový orchestr a klavírVasilová, Martina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-25Jako hlavní cíl své diplomové práce jsem si zvolila rozbor skladby od Andrého Joliveta Concertino pro trubku, smyčcový orchestr a klavír. Svou práci jsem rozdělila do několika kapitol. V první kapitole se zabývám začátky tvorby Andrého Joliveta a jeho mentory. Další kapitola pojednává o Koncertu č. 2 a trumpetistovi Raymondu Tournesacovi, který odehrál premiéru. V následující kapitole se věnuji interpretačnímu rozboru Concertina pro trubku, smyčcový orchestr a klavír, jehož premiéru provedl Arthur Haneuse. Dále srovnávám interpretační pojetí mnoha světových trumpetistů. Závěrečná kapitola zaznamenává srovnání interpretace na americkou C trubku a francouzskou C trubku.
- Čeští trumpetisté 2. poloviny 20. stoletíJírů, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-03Tato práce se zabývá uměleckým vzděláváním českých trumpetistů spolu s pedagogy tohoto nástroje a přehledem českých trumpetistů v některých vybraných orchestrech napříč hudebními žánry. Práce se také zaměřuje na hudbu, která se na daný nástroj v 2. polovině 20. století hrála a premiérovala. Nalezneme zde také české trumpetisty působící v zahraničí.
- Filharmonie Hradec Králové a její trumpetová sekceTáborský, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-10Autorem bakalářské práce je Petr Táborský, student třetího ročníku hudební fakulty Akademie múzických umění v Praze na dechové katedře. Tématem bakalářské práce je Filharmonie Hradec Králové a její trumpetová sekce. Hlavním cílem bylo zpracovat historii orchestru po současnost, životopisy současných a bývalých členů trumpetové sekce FHK a životopisy nejvýznamnějších šéfdirigentů FHK. Bakalářská práce vznikla pod vedením prof. Vladimíra Rejlka.
- Henri Tomasi, André Jolivet, Eugene Bozza a jejich tvorba pro trubkuDoležal, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-05Magisterská práce Henri Tomasi, André Jolivet, Eugene Bozza a jejich tvorba pro trubku, se věnuje těmto třem významným hudebním osobnostem 20. století. Práce v první kapitole pojednává o rozvoji francouzské skladatelské a trumpetové školy začátku tohoto století. Dále se věnuje, v každé kapitole zvlášť, jedné ze tří osobností. Vždy je uveden životopis se zaměřením na přínos pro rozvoj repertoáru pro trubku a rozbor jedné ze skladeb autora.
- Historický vývoj orchestru Národního divadla v PrazeHofbauer, Walter(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-03Jako hlavní cíl mé bakalářské práce jsem si zvolil historii orchestru Národního divadla v Praze. Od září roku 2017 mám čest v tomto orchestru hrát. Svou práci jsem rozdělil do několika kapitol. V první kapitole se zabývám historií orchestru, dále jeho přidruženým orchestrem činohry. Uvedl jsem do povědomí známé i méně známé dirigenty a jejich skladatelský odkaz, nastudování oper a zmiňuji významné premiéry na prknech Národního divadla.
- J. Haydn Koncert Es dur, srovnání původní a moderní interpretaceČerný, Radek(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-07Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou interpretace koncertu Es dur pro trubku a orchestr od Josepha Haydna s přihlédnutím ke vzniku "klapkové trubky", která se stala vývojovým mezičlánkem mezi barokní "klarinou" a modernější trubkou s ventily.
- James Morrison - fenomén hudbyPollák, Dávid(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04Práce James Morrison - fenomén hudby představuje život a působení tohoto umělce. Poukazuje na jeho multiinstrumentalismus, techniku a styl hry, především na dechové nástroje. Dále charakterizuje vybrané jazzové trumpetisty na české a slovenské scéně a obsahuje také rozhovor s Jurajem Bartošem.
- Janáčkova filharmonie Ostrava a její tru mpetová skupinaSoukup, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-04Tato práce je rozdělená na dvě kapitoly, které jsou následně rozděleny na podkapitoly. První kapitola se věnuje kompletnímu historickému vývoji Janáčkovy filharmonie Ostrava, od počátku hudební kultury Ostravska na přelomu 20. st. až po současnost filharmonie. Tato kapitola obsahuje také přehled šéfdirigentů Janáčkovy filharmonie a stručnou historii Janáčkova máje. Druhá kapitola obsahuje kompletní přehled všech trumpetistů, kteří působili nebo působí v Janáčkově filharmonii Ostrava a jejich životopisy. V této kapitole je přidaná krátká podkapitola věnující se nástrojům trumpetové skupiny, způsobu financování a nakupování nástrojů.
- Jaroslav Rejdák: Bakalářský koncertRejdák, Jaroslav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-07
- Kovařík L.: Bakalářský koncertKovařík, Lubomír(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06
- Lovecké hudební nástrojeRejdák, Jaroslav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-07Tato práce se zabývá hudebními nástroji používanými při lovu od pravěku až do současnosti. Lovecké hudební nástroje provázejí člověka už od pradávna a prošly řadou změn. Od kostěných fléten a zvířecích rohů, přes olifanty až po nástroje žesťové, ze kterých se vyvinuly dnešní moderní nástroje. Věnuji se zde prvním zmínkám o loveckých nástrojích v literatuře, věnované lovu. Postupně se začaly vyrábět lovecké nástroje z kovu a vzniklo velké množství typů loveckých rohů. Zabývám se zde také tzv. Hiefhornami, které nejsou příliš známé které se používaly především při práci se psy. V závěru se věnuji nástrojům používaným v současnosti a také zvláštnostem mezi hudebními nástroji používanými při lovu.
- Martin Novotný : Magisterský koncertNovotný, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-07
- Metodická příprava hry na trubku od ZUŠ po školy vysokéOtáhal, Vít(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-10Diplomová práce Metodická příprava hry na trubku od ZUŠ po školy vysoké je věnována přípravě hry na trubku napříč všemi stupni studia. Pojednává o základních dovednostech nutných k rozvoji správného způsobu hry a to nácviku bráničního dýchání a činností prospěšných k tomuto způsobu dýchání a dále o tvorbě nátisku a možných komplikacích, které můžou u každého nastat. Zaměřuje se tedy na návody, jak co nejlépe postupovat již od začátku studia hry na trubku a nabízí též jednoduché návrhy na řešení případných potíží. Dále se zde píše o vhodných metodických školách vhodných k výuce a o psychické přípravě interpreta.
- Mezinárodní hudební soutěž Pražského jara v oboru trubkaVasilová, Alice(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-05Ve své diplomové práci se budu zabývat historickým vývojem Mezinárodní hudební soutěže Pražského jara, se zaměřením v oboru trubka. Dále se blíže seznámím s povinnými skladbami, které byli pro soutěž napsány a porovnám jejich obtížnost s ostatními povinnými skladbami jiných mezinárodních hudebních soutěží. Mezi dalšími tématy opírajícími se o problematiku soutěže bude porovnání náročnosti podmínek Mezinárodní hudební soutěže Pražského jara s Mezinárodní hudební soutěže ARD a Mezinárodní hudební soutěží konanou v Ženevě.
- Miroslav Smrčka: Bakalářský koncertSmrčka, Miroslav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-07
- Nejvýznamnější literatura pro trubku českých autorů v symfonickémm a operním repertoáruHofbauer, Walter(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-07Diplomová práce se zabývá představením nejvýznamnější literatury pro trubku v symfonickém a operním repertoáru. Předkládá konkrétní party z děl Bedřicha Smetany, Antonína Dvořáka a Leoše Janáčka a interpretačně je rozebírá a upozorňuje na náročné a významné úseky. Práce představuje trubku jako orchestrální nástroj v proměnách času. Součástí práce jsou rozhovory s trumpetisty Jiřím Houdkem a Markem Vajo.
- Německá ventilová trubka - historie vzniku a její současnostHnilica, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-07Cílem bakalářské práce je sepsat do jedné publikace historii německého typu trubky, včetně jejího technického vývoje a využití. Bakalářská práce pojednává o vývoji německé ventilové trubky od samého počátku její chromatizace do současnosti. Zaobírá se obecnou historií a představuje nástrojové mistry, kteří se na jejím vývoji a modernizaci podíleli. Zmiňuje významná jména německých skladatelů, kteří začali tento nástroj plně využívat. Popisuje i současné zahraniční výrobce nástrojů s otočnými ventily, a detailněji se věnuje historii českých výrobců. Další část práce obsahuje technický popis ventilů, které byly na tomto nástroji využívány. Závěrečná část pojednává o historii využití v orchestrech v Čechách i v zahraničí.
- Oskar Böhme a jeho koncert e moll op. 18 pro trubkuVasilová, Martina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-01Jako hlavní cíl mé bakalářské práce jsem si zvolila problematiku koncertu Oskara Böhmeho a jeho zapomenutý život. Svou práci jsem rozdělila do pěti kapitol, ve kterých se zabývám rodinou Oskara Böhmeho a jeho studiem, které je zajímavé pro dnešní generaci trumpetistů. Dále se zabývám jeho skladatelským odkazem, méně známými díly, ale i stěžejními kompozicemi. Ve čtvrté kapitole se věnuji obtížnosti trubkového koncertu a faktem, proč se premiérovaný Böhmův Koncert na cornet á pistons hrál od jisté doby více na B trubku v tónině f moll. V poslední kapitole ujasňuji provedení Böhmeho koncertu v naší době, tzn. znovuobjevení koncertu dnešní generací trumpetistů.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »