Procházet podle oponent "RUT, Přemysl"
Nyní se zobrazuje 1 - 11 z 11
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Funkce kabaretu v divadleMilanovič, Marko(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-06Bakalářská práce "Funkce kabaretu v divadle" zhrnuje fakta o zrodu a vývoji nejslavnějších literárních kabaretů ve Francii a Německu. Dále se věnuje cestám jakými se tento žánr ubíral a vyvíjel v Praze. Přičemž je omezená na historické údobí od roku 1881 do konce I. světové války, případně prvních let poválečných. V druhé části práce, je stanoveno do jaké míry kabaretní forma měla vliv na zrod a vývoj malých divadel na přelomu padesátých a šedesátých let dvacátého století.
- Hlas jako výzva k tvorběDrábková, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-22Diplomová práce objasňuje základní pojmy z oblasti hlasu a hlasových poruch, zabývá se tvorbou hlasu, funkcí hlasotvorných orgánů a řeší, jaký vliv mají možnosti hlasu a jeho proměnlivost na tvorbu. Autorka se v této diplomové práci snaží odpovědět na otázku, proč je proměnlivost vlastností a možností hlasu pro její tvorbu tak určující. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola vysvětluje základní poznatky o hlase, o hlasotvorných orgánech, které jsou potřebné k hlasovým projevům, o základních vlastnostech lidského hlasu a o jeho vývoji. Ve druhé kapitole je nastíněna problematika hlasových poruch. Podrobně jsou popisovány především hlasové poruchy, jimiž trpí autorka diplomové práce. Tyto hlasové poruchy totiž úzce souvisí s tvorbou, která je analyzována ve třetí kapitole. Třetí kapitola se zabývá způsobem a mírou ovlivnění tvorby hlasem. Stěžejním tématem je zde proměnlivost hlasu, která dává člověku možnost nahlížet na sebe různými způsoby. Dále jsou rozebírány možnosti hlasu, jejich využití a vliv na tvorbu.
- Honzíkova cesta aneb postřehy hereckého učněVečeřa, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-16V této práci se zabývám herectvím v kontextu toho, co jsem se naučil během studia na Divadelní Akademii Můzických Úmění v Praze (Katedra Autorské tvorby a pedagogiky), ale i v kontextu toho, co jsem naučil ve svém životě. Práce je tudíž v mnoha ohledech spíše osobní výpovědí na téma herectví, než vědeckým pojednáním. V každé z kapitol otevírám nové téma, které se snažím rozebrat a nahlédnout z hlediska adepta herectví. Témata, kterých se napříč prací dotýkám jsou: osobnost herce, autenticita, bezprostřednost, herecké sebevědomí? Své poznatky stran těchto témat popisuji vlastními slovy a poté se je snažím dávat do kontextu s již exitujícími teoriemi. Jako hlavní téma práce vnímám propojenost lidské a herecké existence. Vztah herce k životu, jak ke svému, tak k životům těch ostatních. Hledám vztahy mezi životem a herectvím a snažím se obojí vzájemně dávat do souvislostí. Odvolávám se na své (ale nejen své) zážitky z dětství, dospělosti, studia?V několika intermezzech reflektuji svoje herecké zkušenosti ve vztahu ke konkrétním představením či rolím.
- Inspirace a práce se starozákonním příběhem " O potopě "Jenšík, Daniel(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-12Tato práce je zaznamenáním pohledu na fenomén mytického příběhu O potopě a jeho následného prolnutí do tvůrčího, profesního a osobního života. Práce se skládá z pěti částí. První část pojednává o písemném projevu autora z hlediska předmětu Proměny autorství. Druhá část je reflexí autorovy osobní zkušenosti s fenoménem Potopa. Ve třetí části autor zaznamenává paralely mýtu O potopě v kontextech několika kultur. Čtvrtá část zachycuje autorovu zkušenost s mýtem O potopě v rámci předmětu Přednes a jeho pedagogika. Pátá část pak reflektuje autorovu současnou profesi vychovatele v diagnostickém ústavu, inspirovanou tímto mytickým předmětem
- Odebráno
- Kamarád táborového ohněMartínek, Matouš(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-17Tato bakalářská práce sleduje autorovu cestu za poznáváním sebe sama, hledáním se, potřebou najít a obhájit si své místo ve skupině a následný osobnostní rozkvět, který v dětství iniciovala účast na letním dětském táboře. Rovněž nahlíží na prostředí táborů coby na místo inspirující a vyzívající k rozličné tvorbě. Obsahuje úvahy nad problematikou práce s dětmi v závislosti na proměnách společnosti jakož i autorovu analýzu autorova autorství. Neklade si za cíl učinit velkolepé objevy, reformovat táborák, dokonce si je vědoma, že nespasí svět. Vychází ze zkušeností autora nasbíraných za více než deset let hraním a zpíváním u táborových ohňů i mimo ně, účastí na dětských táborech jako dítě a v posledních letech jako vedoucí. Odhaluje, jaký mělo studium na Katedře autorské tvorby a pedagogiky na divadelní fakultě akademie múzických umění v Praze vliv na jeho další směřování. Pokud bych měl tuto práci vystihnout jedním slovem, řekl bych, že jde o retroreflexi.
- Karneval a jeho role ve společnostiCieslarová, Olga Věra(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-12Basilejská Fasnacht je největším karnevalem Švýcarska a zároveň je jediným protestantským karnevalem na světě. Její kořeny sahají do středověku, nicméně v posledních dvou stoletích postupně dozrála do překvapivě aktuální a živé podoby. Je gejzírem společenské a politické satiry, na které se podílí velká část města v podstatě po celý rok.
- Mé cesty k autorskému herectvíChrostková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-22Tato práce se věnuje cestám autorky k autorskému herectví v souvislosti se studiem na Katedře autorské tvorby a pedagogiky. První část se zabývá pojmy autorského divadla a autorského herectví v českém i světovém kontextu divadelní tvorby. Druhá část je věnována reflexi a rozboru zkušeností autorky s autorským herectvím. V rámci ní nás v jednotlivých kapitolách autorka seznamuje, jak se utvářely její přístup k autorskému herectví a vývoj její jevištní osobnosti prostřednictvím studia, tvorby autorských prezentací i zkušeností s dalšími divadelními přístupy. Vyústěním této práce je formulace východisek autorského herectví autorky, která vycházejí z pojetí autorského herectví jako otevřené hry, tvořivého jednání a osobnostního rozvoje.
- Režie jako autorská tvorbaBábek, Oskar(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-11Tato práce zkoumá pomocí reflexe osobní zkušenosti režii jako autorskou tvorbu a vztah mezi režisérem a dramatikem.
- Specifika kabaretu z hlediska žánru a pr ovozováníKrenčíková, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-07Tématem práce je specifika kabaretu z hlediska žánru a provozování. Autorka charakterizuje specifika a podoby žánru, zabývá se různými typy provozování a všímá si úskalí některých z nich. Zaměřuje se přitom na kabaret zvláště v českém prostředí, sleduje jeho vývoj od počátků do dneška, analyzuje současnou situaci a především se soustřeďuje na činnost souboru, ve kterém sama působí - na pražský Cabaret Calembour. Posláním práce je poskytnout ucelený pohled na kabaret jako fenomén, který hraje velmi důležitou roli v dějinách nejen divadelních. Navíc tento žánr žije i dnes a má stále veliký potenciál.
- Trochu jiná písničkaFriedlaenderová, Sára(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-26Tato bakalářská práce objasňuje důvody, které mě vedly k pokusu realizovat jako svou závěrečnou praktickou zkoušku muzikál, popisuje průběh jeho zkoušení a zhodnocuje, zda se mi v konečném důsledku podařilo požadavky tohoto žánru naplnit. První kapitola reflektuje, jak jsem se jako umělec vyvíjela od času dětství až po dobu studia na KATaPu. Druhá kapitola líčí proces vzniku představení Bar OPEN od prvotních myšlenek až po den premiéry, nastiňuje, jak jsem toto období prožívala, a v závěru shrnuje, jaké zkušenosti jsem si z projektu odnesla. Ve třetí kapitole polemizuji s některými myšlenkami z knihy Muzikál je když…, vyjadřuji svůj názor na současnou muzikálovou produkci v Česku, a nakonec se snažím formulovat, v čem spatřuji smysl divadla a umění obecně.