Procházet podle oponent "RYŠAVÝ, Martin"
Nyní se zobrazuje 1 - 14 z 14
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Absolventský scénář: Oj Vej ZmirBočanová, Sabina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-10Celovečerní scénář "Oj vej zmir" posluchačky Katedry scenáristiky a dramaturgie FAMU Sabiny Bočanové nahlíží milostný labyrint devatenáctileté hrdinky Evy, která se přičiněním svého stárnoucího otce ocitne v prostředí pražské židovské komunity. Eva začíná pracovat jako servírka v košer jídelně, potkává nejen různé mužské charaktery, ale vnímá i obraz spletitých tajných i otevřených vztahů, konfliktů a střetů zájmů. Eva, pro kterou je ?exkurze? do komunity součástí hledání osobní identity, si najednou uvědomuje prázdnotu svých osobních vztahů a její vnitřní spor se postupně stává metaforou současného světa. ?Oj vej zmir? je v jidiš výrazem pro povzdech a stejnojmenný scénář je jemnou ironickou analogií osobních problémů a konfliktů v prostředí.
- Bakalářský filmový scénář: BrázdaSysel, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19
- Bakalářský filmový scénář: PláštěnkyGodovič, Marek(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-20Ako to, že jedna žije vedľa druhej a sú vlastne jedno ? Ako to, že človek dokáže vidieť svojho dvojníka, svoje druhé ?ja? až vtedy, keď už nie je k videniu ? Začíname sa približovať k podstate až po smrti. Odovzdávame si to, čo sme nestihli. Punková dráma dvoch mladých žien pohybujúcich sa na hrane ulice a divadla. Obrazy ich intímneho sveta; tušenia budúceho, spomienky na minulé, prežívania v prítomnosti. Máme sa rady, majte nás radi !
- Bakalářský scénář: Režná nitMikulková, Anna(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19
- Dny na stromechHájek, Bruno(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-22
- Dostojevského Dvojník a jeho filmová variantaBohuslav, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-15Práce se primárně zabývá Dostojevského ranou prózou Dvojník a její filmovou adaptací z dílny Richarda Ayoadeho. Nejprve se zevrubně věnuje literárnímu kontextu, z něhož novela vyrůstá. V samotné analýze novely se soustřeďuje jednak na hlavní postavu pana Goljadkina a její vývoj, jednak se snaží pojmenovat úskalí potenciální filmové adaptace. Pokouší se dále vystihnout, k jakému posunu z hlediska konstruování postavy i prostředí došlo v samotné Ayodeho adaptaci. Poslední část práce obsahuje námět pro originální adaptaci Dvojníka.
- Králi frí laskýLévyová, Lívia(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-17Králi frí laský sú dvaja študenti medicíny ? Števo a Džórdž, ktorí sa z dlhej chvíle rozhodnú točiť filmy, Števov dedo bol známy amatér. Džórdž je synom veľkého zvieraťa v meste, riaditeľa železiarní a Števo pochádza z robotníckej triedy. Žijú v malom meste na východnom Slovensku niekedy v 70.-tych rokoch (nešpecifikované) a keďže námetov okolo seba veľa nemajú, pustia sa do filmovej kariéry v porno priemysle. Jedná sa o čistý amatérizmus, ale zarobí im to peniaze. Zároveň je to zábava, ktorou si krátia študentské časy. Veci sa ale napokon vyvinú inak, než si predstavovali ? každá zábava raz musí skončiť.
- Medijní inspirace a surrealitaKorkisch, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-27Diplomová práce Medijní inspirace a surrealita – od spiritismu k automatické tvorbě se zabývá možnostmi automatické tvorby vycházejícími ze spiritismu a jejich následným rozvojem v rámci surrealismu Jana Švankmajera. Přesahuje do více uměleckých oborů propojených hledáním cest k autentickému projevu bez autocenzury, vyumělkovanosti a opakování zažitých postupů. V textu jsou rozebíráni autoři, kteří bez vědomé kontroly tvořili v literatuře, v malířství a ve filmu. Mezi jinými Gustav Meyrink, Josef Váchal, František Kupka, Jan Zrzavý, Bohumil Kubišta nebo Jaroslav Panuška. Výše uvedené obory zastřešuje osobnost Jana Švankmajera, kladoucí důraz na komplexitu filmového tvůrce (film musel být nejprve příběhem, hudbou i obrazem propojených v symfonii dílčích prvků). Práce se ptá po dílech za hranicemi racionality, toužících po zaznamenání a tryskajících z nitra autora bez jeho větší regulace. Nabízí scenáristům nové podněty k nalézání námětů i k samotnému psaní. Přináší inspiraci režisérům a dalším filmovým profesím v alternativnímu přístupu při procesu natáčení. Především ale tento text oslavuje svobodu tvorby a radost ze zkoumání jejích spletitých cest.
- Neukazuj bílé zubyKroupová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-14Komedie o osmileté nynce, nutriích, drogách, Nině Hagen a cestě do Reichu
- PřítomnostSláma, David(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-16Patrik dívku zuřivě dobíhá, zvolňuje, vidí, že Julie jde najednou sotva krokem. Předbíhá ji, stoupne si jí do cesty. Julie se ho snaží obejít, ale Patrik ji nepustí. Julie rezignuje, zastavuje se. Zdá se, jako by měla problém se zhluboka nadechnout. Patrik: Co je ti? Dívka se sesune na zem. Opře se o strom. Patrik se sehne k ní. Patrik: Tak co je ti? Julie těžce oddychuje. Odtlačuje Patrika, dělá si kolem sebe prostor, zdá se, že jí to pomáhá. Pomalu se zklidňuje. Patrik jí znova nabídne ruku. Julie se jí chytne a s obtížemi vstane. Jdou dál po lesní cestě, Julii dělá dýchání velké obtíže, každou chvíli se musí zastavit. Patrik drží křečovitě její dlaň ve své. Dvojice mizí v dálce mezi stromy. V lese je ticho. Zatmívačka. Tma.
- Scénář - text, který neexistujeProvazník, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-16Subjektivně laděná práce se zabývá vztahem mezi scénářem a jeho realizací. Tělo textu tvoří především srovnávací analýzy scénářů a filmů - konkrétně u snímků Ryna, Děti noci a Děvčátko, a teoretická kapitola vycházející z eseje P.P. Pasoliniho Scénář jako struktura, jejímž cílem je stát se jinou strukturou. K práci je přiložený rozsáhlý rozhovor se scenáristou a režisérem Ivanem Passerem.
- TichoKocábová, Natálie(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-15Scénář ?Ticho? se zabývá posledními měsíci života Milady Horákové. Portrétuje výhradně její pobyt na dvou celách ? v Ruzyni, měsíc před soudem, a na Pankráci, po soudu a měsíc před popravou. Bojuje s frustrací, paranoiou i cynismem a jednou z jejích ?průvodkyní? je Věra Hložková, která je zavřená ze zcela jiných důvodů. Pomůže Horákové na její poslední cestu životem, nebo bude přihlížet hrozícímu rozpadu její osobnosti?
- Turistou ve vlastním doměBagdasarova, Jaroslava(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-06Každý má právo toužit po atrakci a někdy zas atrakcí být... a stejně tak zůstat sám sebou. Touha být někým jiným je v každém z nás. Vycházíme ze sebe sama, zkoušíme se převtělit do někoho jiného, abychom se pak jinými vrátili sami k sobě a byli sebou více než kdykoliv předtím. Film o turismu proudy turistů nezastaví. Může však položit otázky, které souvisí s tím, jak smýšlíme o světě, který "navštěvujeme" jako turisté a co takový přístup ke světu říká o nás samých.
- UranHakl, Vilém(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-17Katolický jáhen a jeho manželka Lucie, psycholožka, se pod příslibem kariérního vzestupu vydávají do prapodivného hornického města jménem Smolinec, jemuž se již dlouhá desetiletí všichni duchovní vyhýbají. Jejich úkolem je obnova dávno zapomenuté farnosti. Jak však s tímto úkolem souvisejí monsignorovy jizvy, červené ještěrky posedlé chutí antikoncepce, nebo tajemství Izaiášova pramene? Příliš pozdě si jáhen s Lucií uvědomí, že čím více si toto místo snaží podrobit, tím větší nad nimi získává moc.