Procházet podle oponent "SÝKORA, Andrej"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Tvůrčí umělá inteligence jako kulturní generátor existenciální tísně - jak vzniká a jak se s ní vypořádatSalaba, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-01-24V roce 2022 došlo k dramatickému pokroku ve vývoji umělé inteligence, kdy strojová automatizace dokáže generovat texty a vizuální díla na srovnatelné úrovní s velice zkušenými lidmi. Tato probíhající proměna nástrojů je tak rychlá a zároveň tak zásadní, že je nebývale obtížné ji smysluplně reflektovat. Tato práce se věnuje souhrnnému pohledu na současné trendy a zároveň nabízí esejistickou perspektivu odstupu skrze paralely ve výrazových prostředcích z žánru sci-fi, které se zabývají existenciálními koncepty jako odcizení, autenticita, paranoia a smysl života. Cílem je identifikovat některé mlhavé dichotomie a paradoxy, se kterými nás tvůrčí A.I. konfrontuje a navrhnout možnosti jejich katarzní dekonstrukce pomocí schématu dvojité vazby psychologa a kybernetika Gregory Batesona a východisek existenciální filozofie.
- Žánr a hraRoller, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-27V této práci si klademe otázku: „Co je to videoherní žánr?“ V sérii rozhovorů s předními světovými herními vývojáři zkoumáme, jak se prolíná žánr filmový s videoherním prostředím a jak se dá definovat samotný žánr videoherní. Popisujeme zde také odlišnosti od žánru filmového. Pojmenováváme zavedené způsoby, jakým videohry tradičně sdělují příběh svému hráči a dotýkáme se také termínu ludonarativní disonance, abychom lépe nahlédli komplexnost tohoto tématu, které je doposud z větší části v teoretické literatuře nepopsané.