Procházet podle oponent "SCHEUFLER, Pavel"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- africa obscuraSvatoš, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-21Fotograf dnes míří na opravdové šelmy, obklíčené a příliš vzácné, než aby mohly být zabity. Střelné zbraně se proměnily ve fotoaparáty v této seriózní komedii ekologického safari, jelikož příroda přestala být tím, čím bývala ? tím, před čím lidé potřebovali ochranu. Nyní je to příroda sama ? zkrocená, ohrožená a hynoucí ? , jež potřebuje být chráněna lidmi. Pokud máme strach, střílíme, pokud jsme nostalgičtí, fotografujeme.? Susan Sontagová Kenya, bývalý Northern Frontier District.
- Fotografky v českých zemích 1918 - 1939Kontra, Gabriela(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-10-07Ve své magisterské diplomové práci se zabývám obdobím, které je ohraničeno koncem první a začátkem druhé svetové války. Snažím se vytvořit alespoň několik ucelených profilů jednotlivých autorek, bez ohledu na posuzování jejich uměleckého významu.
- Martin a Osa JohnsonoviSvatoš, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-21V mé bakalářské práci si kladu za cíl v širším kulturně-společenském kontextu podat ucelený přehled vývoje fotografování v Africe - od průkopníků a prvních fotografických cestovatelů, přes rané přírodopisné dokumentaristy až po nástup současného komerčního ?fotografického safari?. Cílem bude nejen postihnout souvislou historickou genezi, ale poukázat i na praktické aspekty fotografování (např. na složité technické překážky), zhodnotit přínosy i negativa fotografie a především zdůraznit stěžejní mezníky, které měly a mají vliv i na svět současný. Např. to, jak první fotografové divoké přírody ve 20. a 30. letech vytvořily alternativní paralelu tehdy oblíbenému a masověji rozšířenému loveckému safari, které stálo za zánikem mnoha nenahraditelných přírodně-kulturních památek tohoto kontinentu. Fotografie v tomto kontextu potvrzuje pověst účinného média ale také úsloví o dobrém sluhovi a špatném pánovi.