Procházet podle oponent "SCHLEGELOVÁ, Martina"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Hra Sarah Kane Psychóza v 4.48 na českýc h jevištíchVondráková, Adéla(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-10Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou anglické dramatičky Sarah Kane, zejména pak její poslední hrou 4.48 Psychosis (Psychóza ve 4.48) a jejími dvěma českými inscenacemi ? českou premiérou v divadle Kolowrat z roku 2003 a doposud nejnovější inscenací HaDivadla z roku 2010. Pomocí analýz dramaturgicko-režijních koncepcí provádí srovnání obou inscenací. Provádí také krátký exkurz do života a díla Sarah Kane a zmiňuje se o zbylých čtyřech divadelních hrách Blasted (Zpustošení), Phaedra?s Love (Faidra(z lásky), Cleansed (Očištění), Crave (Puzení) a také o krátkém filmovém scénáři Skin (neoficiální překlad Kůže). Snaží se o shrnutí základních znaků a principů díla Sarah Kane. Dotýká se také kontextu tvorby Sarah Kane, tzn. období devadesátých let dvacátého století a jeho dramatiky označované termínem in-yer-face (v českém kontextu cool dramatika).
- Inscenace děl Franze Kafky režisérské generace přelomu 80. - 90. let v širším kontextu alternativní kulturyPavelková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-14Magisterská diplomová práce se zabývá přijímáním osobnosti a díla Franze Kafky generací režisérů přelomu 80. a 90. let. Řeší především otázku, co pro tyto tvůrce Kafkovo dílo znamenalo, jaké téma pro ně reprezentovalo a jakým způsobem se v jejich adaptacích odrážely složité společensko-politické poměry socialistického Československa v období normalizace. V první kapitole práce reflektuje dobový společenský a kulturní kontext a přitom se zaměřuje na postavení divadla a hnutí studiových divadel, která patřila do proudu tehdejší alternativní kultury. Druhá kapitola pak zachycuje recepci Franze Kafky do roku 1989 a obsahuje také literární interpretaci jeho díla, z níž vychází hlavní část práce. Tu tvoří analýzy inscenací Amerika (1985, J. A. Pitínský), Proces (1989, Arnošt Goldflam), Přeměna (1988, Petr Lébl) a Zpěvačka Josefína a její bratři (1989, Petr Lébl), v nichž docházím k závěru, že Kafkovo dílo zkoumané generaci sloužilo k vyjádření dobového existenciálního pocitu jedince v totalitní společnosti. Poslední kapitola pojednává o inscenaci Touha stát se indiánem (1991, J. A. Pitínský), která vznikla po převratu, a ukazuje, jak se proměňuje divadelní interpretace Franze Kafky na sklonku totality.
- Poetika divadelních textů Wernera Schwaba.Macáková, Karolína(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-16Diplomová práce se zabývá tvorbou rakouského dramatika Wernera Schwaba, tvořícího v první polovině 90. let 20. století. Vymezuje jeho poetiku, přičemž si všímá především jeho psaní pro divadlo a u nás nejznámějšího cyklu textů nazvaného Fekální hry. Dílo Wernera Schwaba reprezentuje nový, postdramatický typ divadelního textu. Tato práce s ohledem na autorovy inspirační zdroje i inscenační možnosti jednotlivých divadelních her analyzuje především jejich jazyk, a činí tak prostřednictvím dramaturgické analýzy jednotlivých motivů ve hrách Die Präsidentinnen (Prezidentky), Volksvernichtung (Lidumor), Übergewicht, unwichtig, unform (Nadměrečnost, nadbytečné: deforma), Mein Hundemund (Můj psímorda), ale i např. Pornogeografie (Pornogeografie) a zařazuje ho do historického kontextu vývoje rakouské dramatiky. Cílem práce je postihnout specifika Schwabova divadelního jazyka, např. to, jakým způsobem stupňuje dramatický konflikt, a pojmenovat jeho ojedinělou jevištní řeč.
- Pravidelná divadelní činnost repertoárov ého souboru s právní subjektivitou občanské sdruženíMathauserová, Hana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-14Cílem diplomové práce s názvem ?Pravidelná divadelní činnost repertoárového souboru s právní subjektivitou občanské sdružení? je zjistit, do jaké míry je právní forma občanské sdružení vhodná pro provozování profesionálního repertoárového divadla. Hlavní náplní této práce je charakteristika právní subjektivity občanské sdružení, porovnání s dalšími právními formami umožňujícími provozování profesionálního divadla, zhodnocení zkušeností stávajících repertoárových divadel s právní subjektivitou občanské sdružení a v neposlední řadě také zamyšlení nad tím, jestli a do jaké míry zkoumaná fakta ovlivní zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, který vejde v platnost 1. 1. 2014.