Procházet podle oponent "SCHMID, Jan"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- AutenticitaReif, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-07-02Abstrakt Tato diplomová práce se snaží prozkoumat důležité okolnosti herecké práce, které vedou k tomu, aby byl schopen jednat na jevišti teď a tady, živě, autenticky. Práci jsem rozdělil do dvou hlavních částí. V první části se budu snažit zkoumat aspekty jež ovlivňují hercovu autenticitu na jevišti pomocí svých teoretických znalostí a vlastních praktických zkušeností či zkušeností jiných herců. Ve druhé částí se pokouším pojmenovat problémy autentického herectví na příkladu několika videonahrávek jedné scény pořízených s časovými odstupy z představení Ťapákovci, viz. přiložené DVD.
- TrapnostDvořáková, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-15Cílem této práce s názvem ?Trapnost? je snaha definovat tento pojem z různých úhlů pohledu, aby s ním bylo možné dále pracovat; tedy věnovat se trapnosti z pohledu herce. Přesněji řečeno studentky herectví na DAMU a souběžně reflektovat své čtyřleté studium. Prvně se věnuji trapnosti jako překážce, která vychází ze strachu z trapnosti. Je to vjem negativní, nechtěný, snažím se tedy najít východiska, jak se tohoto nepříjemného pocitu při herectví zbavit a tím se ve svém hereckém projevu více osvobodit a otevřít. Trapnost v umění však může být chtěná, může být záměrně vyvolaná. Může se stát prostředkem k určitému cíli, který chce autor vyjádřit. V tomto zcela odlišném pojetí trapnosti se ji snažím rozdělit do pěti skupin podle toho, jak je možné s ní pracovat. Práci doplňuji svými názory, osobními zkušenostmi a zážitky z mého čtyřletého hereckého života během studia na DAMU.