Procházet podle oponent "SCHWARZOVÁ, Kateřina"
Nyní se zobrazuje 1 - 8 z 8
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Analýza a komparace dramatizací Žabákových dobrodružstvíŠteidlová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-01-10Tématem diplomové práce je analýza a komparace dramatizací knihy Kennetha Grahama Žabákova dobrodružství, která patří do zlatého fondu britské literatury pro děti. Zabývám se otázkou, do jaké míry dramatizace odpovídají předloze, zda se od ní odklání, z jakého důvodu a co tento odklon způsobuje. Pracuji v ní se čtyřmi dramatizacemi – divadelní hrou Alana Alexandra Milneho Toad of Toad Hall, inscenací Divadla Alfa Žabákova dobrodružství, krátkým animovaným filmem z dílny Walta Disneyho The Adventures of Ichabod and Mr. Toad a celovečerním hraným filmem Terryho Jonese Žabákova dobrodružství. V diplomové práci analyzuji nejprve knižní předlohu a následně její dramatizace z hlediska tématu a žánru, postav, prostředí, kompozice a výrazových prostředků. Následně porovnávám jednotlivé dramatizace vzhledem k použitým transformačním postupům – selekci, kondenzaci, substituci, amplifikaci, kompozičním a jazykovým operacím. V závěrečné kapitole shrnuji získané poznatky.
- Cesta tajuplným ostrovemKyprý, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-27Bakalářská práce se zaměřuje na uplatnění dramaticko-výchovných metod v předškolním vzdělávání v rámci lesní mateřské školy Vážka. Teoretické poznatky z odborných pramenů stručně vysvětlují základní principy výtvarné dramatiky a přírodní pedagogiky a zároveň se vztahují k realizovanému projektu a z něj vycházejícím zjištěním autora. V práci je dále popsána příprava a realizace interního výtvarně-dramaticko-výchovného projektu, volně inspirovaného knižní předlohou Olgy Černé – Ztracený deník profesora z Essexu. Závěr práce je věnován odborné pedagogické reflexi projektu.
- Cesta VánocŠůstková, Bára(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-05Tato bakalářská práce si klade za cíl zkoumání metod a technik dramatické výchovy pro seznámení dětí s podstatou Vánoc v původním křesťanském smyslu a s respektováním lidových tradic, které přípravu na Vánoce provázejí. Teoretická část se zabývá tématy souvisejícími s vývojovou psychologií dítěte ve věku cílové skupiny projektu a také odkazuje na historii českých Vánoc. V praktické části je popsán realizovaný projekt, který dává dětem prostor poznat skrze příběh a lidové obyčeje tradiční podstatu Vánoc.
- Dětská druhá divadelní reforma?Kohout, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-03Výzkum vztahu mezi druhou divadelní reformou a dramatickou výchovou byl již započat. Nicméně nám chybí základ, na němž bychom mohli toto porovnání uskutečnit. První část této práce se tudíž zaměřuje na společné kořeny dramatické výchovy a druhé divadelní reformy. Pomocí pojmu třetí divadlo, který zahrnuje více divadelních skupin a souborů než Braunův pojem druhá reforma, nalézá šest kořenů, z nichž vyrůstá jak dramatická výchova, tak i třetí divadlo. Druhá část práce se zabývá otázkou, zda a jak můžeme aplikovat způsob práce třetího divadla na dramatickou výchovu. Autor tvrdí, že aplikovatelnost na dramatickou výchovu je možná na základě společného vývoje obou větví. Tato hypotéza je založena i na autorově zkušenosti z workshopů Jany Pilátové, Teatru Chorea a Teatru Węgajty.
- DĚTSKÁ LITERATURA JAKO INSPIRACE K DRAMATICKÝM DÍLNÁM V LESNÍCH MATEŘSKÝCH ŠKOLÁCHNovotná, Dorota(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-28Cílem bakalářské práce je nabídnout lesním mateřským školkám způsob, jak dětem zprostředkovat umělecký literární projev s důrazem na emocionální prožitek, který děti nabydou skrze příběh literárního hrdiny. V mnoha lesních školách věnují čas literatuře jen při odpoledním odpočinkovém čtení, což je vzhledem na rozmanitost literatury a množství dětských knih s lesní tematikou velká škoda. V teoretické části se zabývám charakterizací dítěte předškolního věku, dramatické výchově v lesních mateřských školách a těm metodám a technikám dramatické výchovy, které v nich mohou být využívány. Poslední kapitola teoretické části se věnuje kritériím výběru literární předlohy pro práci s dětmi předškolního věku. V praktické části se věnuji přípravě a realizacím čtyř dramatických dílen, které jsou inspirovány uměleckým literárním textem. V posledních kapitolách praktické části popisuji a reflektuji jednotlivé dramatické dílny a zhodnocuji, do jaké míry jsem dosáhla vytyčených cílů.
- Poem macht freiSkála, Pavel(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-05Tato práce se zaměřuje na inscenační proces při tvorbě inscenace POEM MACHT FREI, která vychází ze života a díla Hanuše Hachenburgera. Inscenaci tvořila ročníková třída literárně dramatického oddělení na Základní umělecké škole Floriana Leopolda Gassmanna v Mostě. V procesu tvorby je kladen důraz na kontext doby, rozmanitost pohledů různých zúčastněných stran a na problematiku židovství za druhé světové války. Výstupem práce je krátká inscenace POEM MACHT FREI, která divákovi přibližuje osobu a život Hanuše Hachenburga.
- Tři jeskyněHnilička, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-06Pro svoji práci jsem si vybral proces tvorby inscenace na základě knihy Pera Olova Enquista Tři jeskyně ve Studiu Divadla Dagmar v Karlových Varech. Vnímal jsem tento projekt jako možnost stmelit nově vytvořenou skupinu rozdílného věku i zkušeností a poskytnout jí možnosti se skrze divadelní práci rozvíjet. Zároveň bylo mým záměrem vytvořit jednoduchou a sdělnou inscenaci za pomoci prostředků loutkového divadla. Ve své práci popisuji celý proces vzniku inscenace od výchozích podmínek, přes plány a vize, až po samotné zkoušení a reflexi výsledného jevištního tvaru.
- Využití metod dramatické výchovy se začínající skupinou v mateřské školeTretiagová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-28Tato práce se zabývá využitím metod a technik dramatické výchovy se začínající skupinou v mateřské škole Na Balkáně. V první části práce jsou nastíněna teoretická témata, která se týkají části druhé, praktické. V praktické části je popsána samotná realizace osmi po sobě jdoucích lekcích, jejich scénáře a reflexe. Lekce se zabývají tématem ztracených věcí a využívají základních dramaticko výchovných metod, které se dají využívat s dětmi ve věku tří až šesti let.