Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "SEIDL, Jiří"

Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 23
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • Dunglová Marie : Bakalářský koncert
    Dunglová, Marie
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2007-05-25
  • Dunglová Marie: Magisterský koncert
    Dunglová, Marie
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Datum obhajoby: 2009-06-16
  • Fagot v cyklu Šesti sonát Jana Dismase Zelenky
    Hudeček, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)
    Datum obhajoby: 2012-09-03
    Jako hlavní úkol ve své bakalářské práci jsem si zvolil vyřešit zejména technickou problematiku fagotových partů Šesti sonát Jana Dismase Zelenky a pokusit se interpretům hru co nejvíce usnadnit. Další zásadní otázku, kterou jsem se rozhodl řešit, je interpretace a s ní spojené frázování. V neposlední řadě můžeme v práci také najít skromné rozbory sonát a důležité informace o vzniku. Koncepčně jsem svou bakalářskou práci rozdělil na tři odvětví. V prvním se zabývám životem Jana Dismase Zelenky, ve druhém vznikem, přesným názvem a stavbou Šesti sonát. Ve třetím odvětví se věnuji již zmiňované technické problematice, řeším možnosti nácviku, frázování, ulehčení a též uvádím stručné rozbory. V závěru práce řeším např.možnost vydání celého souboru za Zelenkova života, zmiňuji nahrávky nejvýznamnějších světových a českých interpretů a zabývám se rekapitulací a vizí své diplomové práce.
  • Fagotisté České filharmonie
    Hlavatý, Petr
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Datum obhajoby: 2009-06-15
    Cílem mé bakalářské práce je podat stručnou ranou historii České filharmonie v souvislosti s Národním divadlem v Praze a přehled fagotistů České filharmonie od jejího vzniku (jako datum vzniku je zde počítán 4. leden 1896) do současnosti. V další části uvedu přehled nejvýznamnějších osobností s uvedením jejich stručného životopisu a přehledem jejich nejdůležitějších nahraných skladeb, popřípadě dalších teoretických a praktických prací. Poslední částí je přehled všech sólových výstupů fagotistů s Českou filharmonií od roku 1930. Jako zdroje informací mi posloužily různé dostupné publikace o České Filharmonii, informace z archivů České filharmonie a Národního divadla v Praze, z hudebního slovníku a dále od současných hráčů České filharmonie.
  • Francouzská hudba a komorní fagotová díla francouzských skladatelů 20. století
    Hudeček, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)
    Datum obhajoby: 2019-06-18
    Cílem mé disertační práce je snaha o důkladnější vhled do oblasti fagotové literatury francouzské hudby 20. století, která je nejen v českém, ale i světovém měřítku málo frekventovanou, zejména pro svou interpretačně technickou a obsahovou náročnost. Řada děl skladatelů tohoto období je navíc stále autorsky chráněna a ze zákona podléhá autorským poplatkům. Ve své práci se soustřeďuji na díla skladatelů neprávem opomíjených, proto představuji i jejich biografické údaje s charakteristikami jejich hudební mluvy a následným skladebným i interpretačním rozborem. Vzhledem ke svému interpretačnímu zaměření přikládám ke své práci natočené CD s vybranými díly a prvotním ohlasem z hudebně kritické veřejnosti. Záměrem je rovněž přiblížit případným zájemcům celou onu neznámou a v jistém smyslu francouzsky specifickou problematiku, která by vedla ke zvýšení zájmu o studium této náročné umělecké tvorby.
  • Habilitační řízení MgA. Jana Hudečka, Ph.D.
    Hudeček, Jan
    (2022)
    Datum obhajoby: 2022-05-12
  • Hlavatý Petr: Bakalářský koncert
    Hlavatý, Petr
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Datum obhajoby: 2009-06-15
  • J. A. Koželuh - Koncert pro fagot C dur
    Soukal, Libor
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2007-05-25
    Ve své bakalářské práci jsem se rozhodl zaměřit na Koncert C dur pro fagot J. A. Koželuha a na jeho osobnost. Značná čáct textu je věnována jeho životu a tvorbě. Poté následuje hudební a interpretační rozbor.
  • Juráň J.: Bakalářský koncert
    Juráň, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Datum obhajoby: 2011-06-06
  • Luciano Berio a jeho Sequenza XII pro fa got
    Hudeček, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)
    Datum obhajoby: 2015-06-05
    Cílem mé absolventské magisterské práce je uvedení do problematiky studia soudobé kompozice na pozadí osvětlení vývoje hudby druhé poloviny 20. století. Práce je zacílena na skladbu Luciana Beria: Sequenza XII. Interpretům, kteří pojmou záměr se tímto dílem zabývat, či jej už delší dobu cvičí, se chci pokusit tento na první pohled "prohraný souboj" co nejvíce usnadnit a přesvědčit je, že stojí za to nad Sequenzí XII "zvítězit".
  • Metodika hry na fagot
    Svoboda, Lukáš
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Datum obhajoby: 2011-06-07
    Diplomová práce se zabývá metodikou hry na fagot v rámci formy a pravidel Školního vzdělávacího programu. Na Základních uměleckých školách (ZUŠ) bude Školní vzdělávací program (ŠVP) nahrazovat doposud platné osnovy a stanoví závazný učební program pro následující období. Nejprve předkládám finální verzi ŠVP pro ZUŠ Štefánikova, která má tvar tabulky a je formálně nejpřesnější. Následuje Základní text ŠVP, který zahrnuje další materiály, podrobnější pojetí a více variant výuky. Ze Základního textu ŠVP vychází nejdelší, metodická část práce, kde popisuji jednotlivé odborné termíny a důležité pojmy. Cílem práce je umožnit náhled na tvorbu ŠVP a objasnění významu jednotlivých termínů.
  • Negativní dopady fagotové hry na zdraví hráče
    Dunglová, Marie
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Datum obhajoby: 2009-06-16
    Cílem této práce je prezentovat širokou problematiku profesionálních onemocnění
  • Osobnost Carla Marii von Webera se zaměřením na Grand duo Concertant pro klarinet a klavír op. 48
    Juráň, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Datum obhajoby: 2011-06-06
    Hlavním tématem této bakalářské práce je přiblížení života Carla Marii von Webera a jeho stěžejních děl. Práce je rozdělena do tří kapitol. V první je charakterizována doba, v níž skladatel žil a tvořil, druhá se věnuje přímo Weberově osobnosti a dílu a třetí pojednává podrobně o skladbě Grand duo concertant. Kapitoly jsou dále rozděleny do pěti podkapitol. Třetí kapitola se nejdříve snaží přiblížit vznik této skladby, poté následuje její formální, tektonický a harmonický rozbor, zkoumání z hlediska interpretace a nakonec výčet některých nahrávek tohoto díla.
  • P. I. Čajkovskij a jeho symfonická tvorba
    Fürbach, Václav
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)
    Datum obhajoby: 2006-06-15
    Má diplomová práce se skládá ze třech kapitol. První obsahuje podrobný životopis P.I.Čajkovského, vystihuji zde Čajkovského osobnost od jeho dětství až po zralý věk. V druhé části najdeme formální rozbor jeho sinfonií. Třetí kapitola se nazývá "Interpretační problémy fagotových sól Čajkovského sinfonií" a najdeme zde výběr nejzásadnějších sól IV., V. a VI. sinfomie a návody, jak řešit jejich obtížnou interpretaci.
  • Problematika výuky začínajících fagotistů na základní umělecké škole
    Svoboda, Lukáš
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Datum obhajoby: 2008-06-05
    V této diplomové práci se budeme po základním seznámení s fagotem zabývat nejprve obecnými předpoklady hry na tento nástroj, jakými jsou správné držení těla a nástroje. Následovat bude problematika dýchání a práce s nátiskem, tedy velmi diskutovaná, ale málokdy opravdu objasněná témata, jimž věnujeme více prostoru a pro zlepšení představy se lehce ponoříme do anatomie. Ve stejném duchu budeme pokračovat v otázkách nasazení a tvorby tónu. Po zastavení u fagotového strojku, jistě nejdůležitější části fagotu, a jeho úpravě pro jednotlivé žáky, se dostaneme k nejdůležitější části, k práci v hodině. Na závěr přidáme dva nejčastěji řešené problémy intonaci a nácvik obtížných pasáží. Práci uzavírám výpisem notového materiálu, který aktuálně používám.
  • Repertoár pro sólový fagot bez doprovodu a jeho interpretační specifika
    Vonášek, Václav
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Datum obhajoby: 2011-06-13
    Tato disertační práce se zabývá repertoárem pro sólový fagot bez doprovodu. Popisuje jeho historii a nabízí bližší pohled na vybrané skladby (včetně transkripcí barokních skladeb), jakož i nové techniky hry, které jsou v nich použity. Důraz je kladen na hledisko interpreta, a proto práce projednává praktickou stránku hry bez doprovodu a snaží se přinést řešení technických problémů. Obsažen je též rozsáhlý katalog skladeb s údaji o jejich dostupnosti. Praktickou součást práce tvoří CD se zvukovými ukázkami a studiovou nahrávkou, dále pak DVD se záznamem doktorandského recitálu.
  • Rozbor koncertu F dur pro fagot a orchestr C. M. von Webera
    Dunglová, Marie
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2007-05-25
    Ve své bakalářské práci jsem se rozhodla zaměřit na osobnost Carl Marii von Webera. Značná část textu je věnována jeho životním osudům a tvorbě, dále potom rozboru konkrétního díla - Koncertu F dur pro fagot a orchestr a to jak po stránce harmonické tak i formální.
  • Skalický R.: Magisterský koncert
    Skalický, Radovan
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Datum obhajoby: 2011-06-07
  • Soukal Libor : Bakalářský koncert
    Soukal, Libor
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2007-05-25
  • Svoboda Lukáš : Bakalářský koncert
    Svoboda, Lukáš
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, )
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • »

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů