Procházet podle oponent "SEIDL, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 23
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Dunglová Marie : Bakalářský koncertDunglová, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-25
- Dunglová Marie: Magisterský koncertDunglová, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-16
- Fagot v cyklu Šesti sonát Jana Dismase ZelenkyHudeček, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-03Jako hlavní úkol ve své bakalářské práci jsem si zvolil vyřešit zejména technickou problematiku fagotových partů Šesti sonát Jana Dismase Zelenky a pokusit se interpretům hru co nejvíce usnadnit. Další zásadní otázku, kterou jsem se rozhodl řešit, je interpretace a s ní spojené frázování. V neposlední řadě můžeme v práci také najít skromné rozbory sonát a důležité informace o vzniku. Koncepčně jsem svou bakalářskou práci rozdělil na tři odvětví. V prvním se zabývám životem Jana Dismase Zelenky, ve druhém vznikem, přesným názvem a stavbou Šesti sonát. Ve třetím odvětví se věnuji již zmiňované technické problematice, řeším možnosti nácviku, frázování, ulehčení a též uvádím stručné rozbory. V závěru práce řeším např.možnost vydání celého souboru za Zelenkova života, zmiňuji nahrávky nejvýznamnějších světových a českých interpretů a zabývám se rekapitulací a vizí své diplomové práce.
- Fagotisté České filharmonieHlavatý, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-15Cílem mé bakalářské práce je podat stručnou ranou historii České filharmonie v souvislosti s Národním divadlem v Praze a přehled fagotistů České filharmonie od jejího vzniku (jako datum vzniku je zde počítán 4. leden 1896) do současnosti. V další části uvedu přehled nejvýznamnějších osobností s uvedením jejich stručného životopisu a přehledem jejich nejdůležitějších nahraných skladeb, popřípadě dalších teoretických a praktických prací. Poslední částí je přehled všech sólových výstupů fagotistů s Českou filharmonií od roku 1930. Jako zdroje informací mi posloužily různé dostupné publikace o České Filharmonii, informace z archivů České filharmonie a Národního divadla v Praze, z hudebního slovníku a dále od současných hráčů České filharmonie.
- Francouzská hudba a komorní fagotová díla francouzských skladatelů 20. stoletíHudeček, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-18Cílem mé disertační práce je snaha o důkladnější vhled do oblasti fagotové literatury francouzské hudby 20. století, která je nejen v českém, ale i světovém měřítku málo frekventovanou, zejména pro svou interpretačně technickou a obsahovou náročnost. Řada děl skladatelů tohoto období je navíc stále autorsky chráněna a ze zákona podléhá autorským poplatkům. Ve své práci se soustřeďuji na díla skladatelů neprávem opomíjených, proto představuji i jejich biografické údaje s charakteristikami jejich hudební mluvy a následným skladebným i interpretačním rozborem. Vzhledem ke svému interpretačnímu zaměření přikládám ke své práci natočené CD s vybranými díly a prvotním ohlasem z hudebně kritické veřejnosti. Záměrem je rovněž přiblížit případným zájemcům celou onu neznámou a v jistém smyslu francouzsky specifickou problematiku, která by vedla ke zvýšení zájmu o studium této náročné umělecké tvorby.
- Hlavatý Petr: Bakalářský koncertHlavatý, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-15
- J. A. Koželuh - Koncert pro fagot C durSoukal, Libor(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-25Ve své bakalářské práci jsem se rozhodl zaměřit na Koncert C dur pro fagot J. A. Koželuha a na jeho osobnost. Značná čáct textu je věnována jeho životu a tvorbě. Poté následuje hudební a interpretační rozbor.
- Juráň J.: Bakalářský koncertJuráň, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06
- Luciano Berio a jeho Sequenza XII pro fa gotHudeček, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-05Cílem mé absolventské magisterské práce je uvedení do problematiky studia soudobé kompozice na pozadí osvětlení vývoje hudby druhé poloviny 20. století. Práce je zacílena na skladbu Luciana Beria: Sequenza XII. Interpretům, kteří pojmou záměr se tímto dílem zabývat, či jej už delší dobu cvičí, se chci pokusit tento na první pohled "prohraný souboj" co nejvíce usnadnit a přesvědčit je, že stojí za to nad Sequenzí XII "zvítězit".
- Metodika hry na fagotSvoboda, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07Diplomová práce se zabývá metodikou hry na fagot v rámci formy a pravidel Školního vzdělávacího programu. Na Základních uměleckých školách (ZUŠ) bude Školní vzdělávací program (ŠVP) nahrazovat doposud platné osnovy a stanoví závazný učební program pro následující období. Nejprve předkládám finální verzi ŠVP pro ZUŠ Štefánikova, která má tvar tabulky a je formálně nejpřesnější. Následuje Základní text ŠVP, který zahrnuje další materiály, podrobnější pojetí a více variant výuky. Ze Základního textu ŠVP vychází nejdelší, metodická část práce, kde popisuji jednotlivé odborné termíny a důležité pojmy. Cílem práce je umožnit náhled na tvorbu ŠVP a objasnění významu jednotlivých termínů.
- Negativní dopady fagotové hry na zdraví hráčeDunglová, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-16Cílem této práce je prezentovat širokou problematiku profesionálních onemocnění
- Osobnost Carla Marii von Webera se zaměřením na Grand duo Concertant pro klarinet a klavír op. 48Juráň, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06Hlavním tématem této bakalářské práce je přiblížení života Carla Marii von Webera a jeho stěžejních děl. Práce je rozdělena do tří kapitol. V první je charakterizována doba, v níž skladatel žil a tvořil, druhá se věnuje přímo Weberově osobnosti a dílu a třetí pojednává podrobně o skladbě Grand duo concertant. Kapitoly jsou dále rozděleny do pěti podkapitol. Třetí kapitola se nejdříve snaží přiblížit vznik této skladby, poté následuje její formální, tektonický a harmonický rozbor, zkoumání z hlediska interpretace a nakonec výčet některých nahrávek tohoto díla.
- P. I. Čajkovskij a jeho symfonická tvorbaFürbach, Václav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-15Má diplomová práce se skládá ze třech kapitol. První obsahuje podrobný životopis P.I.Čajkovského, vystihuji zde Čajkovského osobnost od jeho dětství až po zralý věk. V druhé části najdeme formální rozbor jeho sinfonií. Třetí kapitola se nazývá "Interpretační problémy fagotových sól Čajkovského sinfonií" a najdeme zde výběr nejzásadnějších sól IV., V. a VI. sinfomie a návody, jak řešit jejich obtížnou interpretaci.
- Problematika výuky začínajících fagotistů na základní umělecké školeSvoboda, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-05V této diplomové práci se budeme po základním seznámení s fagotem zabývat nejprve obecnými předpoklady hry na tento nástroj, jakými jsou správné držení těla a nástroje. Následovat bude problematika dýchání a práce s nátiskem, tedy velmi diskutovaná, ale málokdy opravdu objasněná témata, jimž věnujeme více prostoru a pro zlepšení představy se lehce ponoříme do anatomie. Ve stejném duchu budeme pokračovat v otázkách nasazení a tvorby tónu. Po zastavení u fagotového strojku, jistě nejdůležitější části fagotu, a jeho úpravě pro jednotlivé žáky, se dostaneme k nejdůležitější části, k práci v hodině. Na závěr přidáme dva nejčastěji řešené problémy intonaci a nácvik obtížných pasáží. Práci uzavírám výpisem notového materiálu, který aktuálně používám.
- Repertoár pro sólový fagot bez doprovodu a jeho interpretační specifikaVonášek, Václav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-13Tato disertační práce se zabývá repertoárem pro sólový fagot bez doprovodu. Popisuje jeho historii a nabízí bližší pohled na vybrané skladby (včetně transkripcí barokních skladeb), jakož i nové techniky hry, které jsou v nich použity. Důraz je kladen na hledisko interpreta, a proto práce projednává praktickou stránku hry bez doprovodu a snaží se přinést řešení technických problémů. Obsažen je též rozsáhlý katalog skladeb s údaji o jejich dostupnosti. Praktickou součást práce tvoří CD se zvukovými ukázkami a studiovou nahrávkou, dále pak DVD se záznamem doktorandského recitálu.
- Rozbor koncertu F dur pro fagot a orchestr C. M. von WeberaDunglová, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-25Ve své bakalářské práci jsem se rozhodla zaměřit na osobnost Carl Marii von Webera. Značná část textu je věnována jeho životním osudům a tvorbě, dále potom rozboru konkrétního díla - Koncertu F dur pro fagot a orchestr a to jak po stránce harmonické tak i formální.
- Skalický R.: Magisterský koncertSkalický, Radovan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07
- Soukal Libor : Bakalářský koncertSoukal, Libor(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-25
- Svoboda Lukáš : Bakalářský koncertSvoboda, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, )