Procházet podle oponent "SILVERIO, Robert"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 53
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- ...Šimánek, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-04autorský text inspirovaný platónovými dialogy, formálně pohádkový. ilustrován elementárními znaky.
- Arthur TressKovačevič, Danica(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-06Danica Kovačevič se ve své diplomové práci zabývá významným představitelem světové fotografie, Arthurem Tressem. Krom prezentace komplexního a vyčerpávajícího přehledu Tressova fotografického díla je cílem předkládané práce zhodnocení autorova svébytného pojetí odkazu surrealistů a jeho osobní přínos k rozvíjení tezí tohoto hnutí. Následně se pak autorka pokouší o vlastní teoretickou interpretaci díla Arthura Tresse. V úvodní části předkládané diplomové práce, Osobnost Arthura Tresse, autorka zmiňuje životopisná data, události a takové aspekty osobnosti Arthura Tresse, jež jsou podle ní signifikantní pro jeho budoucí umělecký vývoj. Navazující část, Tvorba Arthura Tresse, se již detailně zabývá vlivy, východisky a procesem konstituování umělcovy tvůrčí metody (Arthur Tress v kontextu vývoje surrealismu ve fotografii, Zrození fotografa) a podrobným rozborem jednotlivých tvůrčích období (Inscenovaná figurativní fotografie, Koláže, Pozdní tvorba). Vycházejíc z paradoxní skutečnosti, že osobnost Arthura Tresse v běžných interpretacích získává atribut ?mistra duchovního vidění a inscenovaného surrealismu?, ovšem umělec zároveň sám sebe nazývá fotografem etnografickým či dokumentárním, a s poukazem na fakt, že všechny jeho fotografické práce obsahují prvky jednoznačné výtvarné, často surrealistické a imaginativní, se autorka pokouší rozklíčovat základní elementy poetiky Arthura Tresse a co nejpřesněji ji vymezit vůči surrealistické estetice, s níž je umělec často uměle spojován, a zároveň nabídnout vlastní, hlubší interpretaci jeho tvorby.
- Autoportrét a jeho podoby v tvorbe známich fotografov a v tvorbe mladej generácie v Čechách a na SlovenskuBričová, Katarína(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-01Moja diplomová práca je zamyslením nad fenoménom autoportrétu. Zaujíma ma najmä odpoveď na otázku, prečo autoportrét priťahuje väčšinu umelcov. Na začiatku mojej diplomovej práce sledujem príklady autoportrétu v histórii výtvarného umenia. Prvá časť poukazuje na vývoj autoportrétu vo fotografii. Ukazujem ako bol autoportrét ovplyvnený od Egypta cez renesanciu až po impresionizmus a ako je ovplyvnený dnes. Autoportrét sa vo fotografii objavuje od jej začiatkov. Vo fotografiách slávnych fotografov ukazujem rôzne aspekty autoportrétu. V nasledujúcej kapitole sa zameriavam na rozličné polohy tohto fenoménu v dielach súčasných fotografov ...... . Šiesta kapitola je venovaná hľadajúcej a skúmajúcej generácii mladých umelcov z Českej a Slovenskej republiky. Sú to buď čerství absolventi vysokých výtvarných škôl alebo súčasní poslucháči. Kladiem im otázky v snahe objaviť, čo ich inšpirovalo k nafotografovaniu samých seba a v snahe zistiť ako to začalo, čo chceli dosiahnuť seba zobrazovaním a čo im to dáva. V poslednej kapitole vysvetľujem dôležitosť autoportrétu v mojom živote. Je autoportrét forma arteterapie alebo forma narcizmu? Sú intímne spovede autorov skutočne dôležité v dnešnej dobe? V závere sa zamýšľam nad odpoveďami z rozhovorov s niektorými súčasnými fotografmi a podávam zhrnutie svojich zistení z rozhovorov.
- Bohumír ProkůpekŠimánek, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-04Zatímco dílo Bohumíra Prokůpka stále čeká na své důkladné zpracování, snaha o přiblížení jeho životních cest je předmětem této práce. V ideálním případě mělo jít o formu rozkročenou mezi experimentální výzkumnictví a hledání ztraceného času spojující fakta, holý, zemitý jazyk a něco z umění Proustova: učinit vzpomínání na někoho, koho jsme milovali, nenásilným proudem, jenž by se čtenáři spojoval v obrazech a vůních jeho vlastní imaginace. Proto práce není členěná do kapitol. Časová posloupnost dějů je v celku respektována, v detailech je jí nadřazen filtr literární. Životní události jsou tedy uváděny tak, jak přišly s výpovědí, místy záměrně opakovaně. Určitý kritický odstup je pouze v osobním náhledu na část fotografického díla v Závěru, odůvodnění tohoto potom představuje Úvod.
- Citace v současné britské fotografiiKopecký, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-18ve své bakalářské práci se zabávám fenoménem citace nebo odkazování se na scéně současné britské fotografie.
- Contemporary British photographyTomše, Bojana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-18The theoretical dissertation is an overview of photographic practice from the 1990´s until the befinning of 21st century in the British nations.
- Digitální manipulace v současné české fotografiiDittrich, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-10-09Navazuji na předchozí bakalářský text o fotografiích Jiřího Davida směrem, který mi v současné době připadá zajímavý, nový a neprobádaný.
- Dlhá expozíciaJesná, Katarína(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-18Vo svojej bakalárskej práci sa venujem princípu dlhej expozície vo fotografii ako výrazovému prostriedku. Text okrajovo skúma technický vývoj expozičného času v kontexte jeho skracovania. Na rozdiel on minulosti, keď autori vnímali dlhú expozíciu ako negatívny jav a snažili sa ju potlačiť, v modernej fotografii tento princíp plne akceptujú ako tvorivý. Následne v jadre práca rozoberá jednotlivé prístupy k dlhej expozícii vo fotografii, autorov a ich diela, ktoré s týmito prístupmi pracujú. V práci sa venujem dlhej expozícii ako prostriedku na vytvorenie atmosféry vo fotografii, predovšetkým ako prostriedku na potlačenie alebo vytvorenie dynamiky v obraze. Práca skúma dlhú expozíciu ako možnosť zaznamenania plynutia času a princípu premeny, tiež ako prostriedok na zmenu vnímania hlavného objektu fotografie - či už z diania na prostredie, alebo z davu na jednotlivca. Práca tiež skúma dlhú expozíciu ako výrazový prostriedok pri autoportréte.
- Dokumentární fotografieKumermann, David(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-06Práce se snaží uchopit dokumentární fotografii jako svébytnou fotografickou praxi. Výchozím bodem textu, axiomem který určuje uvažování o tématu je přesvědčení, že fotografický dokument je založen na snaze o vyloučení manipulativních zásahů. Obecné chápání problému manipulace vychází z představy fotografie jako automatického otisku fotografované skutečnosti. Pokud však reflektujeme úlohu fotografa v procesu vzniku fotografického obrazu, ukáže se jako nedostatečné chápat manipulaci jako mechanický zásah do (pouze zdánlivě) automatického procesu, nýbrž jako etický problém. Význam fotografie vždy funguje v kulturním kontextu. Jednotlivý obraz je mnohoznačný, náchylný k ideologickému manipulativnímu zneužití. Fotografický dokument se nevyslovuje jednotlivou fotografií, ale souborem, který vytváří složitější, ale zároveň přesnější sdělení. Toto je pole, na kterém je nutné manipulaci fotografie promýšlet. Ukazuje se nutnost chápat autorství jako odpovědnost za sdělení. Autorství není dáno jen pořízením snímku, ale také tím, že fotografie autor vybral. Exkurz do historie fotografie se pokouší nejprve vymezit, jak přistoupit k samotnému hledání genealogie dokumentu. Uvažuje se o procesu kultivace ?jazyka? fotografie a jeho schopností nést určité typy významu. Žurnalistická fotografie a dokument se vynořily jako jedna praxe, ale dokumentaristika jako autonomní projev, jak ji známe dnes, získala svou autonomii právě až na základě oddělení od žurnalistiky. Otevírá se otázka pozice dokumentu vzhledem k umění a k praxi žurnalistické fotografie. Závěrem se pojednává dokumentární fotografie jako proud, zahrnující různé tendence a přístupy k tématu. Navrhují se různé instrumenty, jak tuto vnitřní rozrůzněnost reflektovat. Řeší se také tradiční pojetí dokumentu vzhledem k praktikám, které se snaží liberalizovat jeho pojímání a zahrnout do něj nové tendence, které stojí na manipulaci fotografického významu. Dokumentární fotografie představuje koncept autentického vztahování ke světu, které stojí na odpovědnosti autora za to, co fotograficky říká. To představuje fundament dokumentaristiky. V tomto světle je fotografický dokument tvarem, který je třeba poměřovat nejen kritérii estetickými, ale také co do jeho pravdivosti.
- Dvojice Jasanský - PolákSouček, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-10-09Práce je monografií Autorské dvojice fotografů Lukáše Jasanského a Martina Poláka.
- EMPIREBabuščák, Ladislav(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-16Témou tejto bakalárskej práce, je film amerického umelca Andyho Warhola EMPIRE, ktorý som podrobil detailnej analýze z formálneho i významového hľadiska. Nasledujúce kapitoly objasňujú EMPIRE v rôznych súvislostiach v oblasti filmového média, jeho histórie, jeho prepojením so situáciou americkej spoločnosti alebo taktiež v súvislostiach s inými umelcami, či konkrétnymi umeleckými dielami. Analýza filmu, je prepojovaná hypotézami a úvahami nad možnými významami, respektíve symbolmi filmového diela.
- Fotograf Pavel BaňkaHesoun, Hubert(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-08Pokusil jsem se provést alespoň aktuální inventuru toho, co doposud vytvořil ve svém díle Pavel Baňka
- Fotografi priestorov a architektúryUhlíková, Jarmila(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-14Práca sa venuje problematike fotografovania konkrétneho miesta, čo je veľmi úzko spojené s priestormi všetkých druhov a architektúrou. Obmedzuje sa však na tzv. no name architektúru, ktorá nemá známeho autora, teda prevažne na bežné domy a úžitkové stavby. Tiež však na špecifické miesta v krajine alebo v meste, ako napríklad záhrady alebo parkoviská. Dôraz je na súvislostiach medzi priestorom a jeho fotografickou reprezentáciou. Demonštruje ich na tvorbe jednotlivých autorov. Skúma otázky tvorby fotografického obrazu priestoru a autorovej voľby a ich vplyv na výsledné diela, ako aj pôsobenie jednotlivých fotografií na diváka. Zmyslom tejto práce je ponúknuť prehľad základných prístupov k fotografovaniu miesta, ktoré sa vyskytli od polovice šesťdesiatych rokov 20. storočia po súčasnosť.
- Fotografie a morálkaTomková, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-02Tato bakalářská práce na téma fotografie a morálka se zabývá přítomností nemoci a umírání ve fotografii. Záměrně vynechává příklady válečné fotografie a zaměřuje se na úkol fotografie jako vzpomínky. Práce pojednává o posmrtném portrétu, rakovině a jejich příkladech zobrazení v dějinách fotografie. V druhé části práce porovnává dva fotografické přístupy k tématu rakovina. Skrze získané poznatky a rozhovory se snaží dojít k cíli práce: jestli je fotografování takových to témat nemorální a pokud ano proč.
- Hranice současného fotografického dokume ntuVosáhlo, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-10-12Diplomová práce nesoucí název Hranice současného fotografického dokumentu je zaměřena na specifický vývoj, kterým prošla zahraniční dokumentární fotografie přibližně za poslední dvě desetiletí. Práce je rozdělena do tří samostatných kapitol, každá z nich pojednává o rozdílném tématu. První kapitola se zabývá procesem integrace dokumentární fotografie do uměleckého kontextu. Následující kapitola podrobně referuje o novém trendu uvnitř dokumentární fotografie, který je nazýván koncepční fotografický dokument. Třetí část je věnována pozoruhodné osobnosti soudobé dokumentární fotografie ? Allanu Sekulovi. Jeho fotografické a s ním úzce spojené teoretické dílo je natolik specifické, že mu je vyčleněn samostatný prostor.
- Ivan Pinkava a Adi NesFaukner, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-06Cílem diplomové práce je konfrontovat dva fotografy, českého Ivana Pinkavu a izraelského Adi Nese, prostřednictvím různých měřítek a kritérií. Oba se zabývají inscenovanou fotografií, parafrázují ikony evropské obrazové tradice a užívají obrazové citace biblických scén, velkých příběhů a mýtů evropské kultury. Úvodní část práce je zařazuje do širší souvislosti postmoderního umění a vymezuje, v čem jsou si jejich díla blízká. Druhá část se zabývá formálními aspekty, například stavbou obrazu a charakterem nasvícení. Závěrečná část zkoumá významovou rovinu jejich přístupů. Konkrétněji odkrývá jejich odkazy a reference k malbě, k jiným fotografiím a ke kinematografii.
- Japanese contemporary photographyKošmerl, Nataša(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-18Japan was isolated from the world for centuries. And in the 1850s the first changes started to happen, so 1850s are the years of revolutionary changes in Japanese society.
- Jeff Wall v reflexi literaturyŽitňanská, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-10-11Analýza textů o Jeffu Wallovi. Průzkum vztahu mezi teoretickými texty, které o své práci napsal sám Wall a esejí, které o něm psali jiní. Hledání souvislostí nebo rozporů mezi texty. Zkoumání struktury hlavních témat diskutovaných v esejích o Wallovi a jeho vlastní textové reakce na tato témata. Wallovo postavení na umělecké scéně vyvozené z četby jeho esejí a textů o něm.
- Masochismus v díle Orlan z pohledu psychoanalýzyPáleníková, Linda(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-20Tato práce zkoumá kontroverzní dílo francouzské umělkyně Orlan s ohledem na společenský a historický kontext. Její tvorba je silně ovlivněna francouzskými feministickými teoriemi, filozofií a psychoanalýzou. Orlan se nejvíce proslavila svými performance během kterých si nechala přeoperovat obličej podle historických šablon krásy. Tento umělecký počin má sebedestruktivní charakter, jenž je čitelný u mnoha body artových umělkyň. Ve svém textu stručně představuji vývoj autorčiny tvorby, jenž ukazuje její postupné vymezování a utváření výrazu, který vedl až k plastickým operacím nazvaných Reinkarnace sv. Orlan. Tyto performance mi slouží jako názorný příklad k vysvětlení masochismu v ženském umění. Cílem práce je osvětlení principů, podle nichž destruktivní pud funguje z pohledu psychoanalýzy a pohlédnout na bolest nejen jako na formu výrazového uměleckého prostředku, nýbrž se zamyslet nad její hlubokou podstatou a pohnutkami, jež jsou s ní spojené.
- Modifikace umrlčí ikonografie v současné fotografiiČejková, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-20Cílem této bakalářské práce je přiblížit vrcholně středověkou tendenci zobrazování smrti v umění, tzv. umrlčí ikonografii a její praktickou aplikací na díla současných fotografů, zabývajících se tématikou Smrti, poukázat na blízkost jejich ideových základů i zobrazovacích principů, vytvářejících universální dorozumívaci jazyk soudobé ateistické společnosti.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »