Procházet podle oponent "SKALL, Vladimír"
Nyní se zobrazuje 1 - 17 z 17
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Audiovizuální kontrapunktŽeníšek, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-13Cílem této práce je typologické utřídění a hodnocení konkrétních způsobů užití audiovizuálního kontrapunktu ? záměrného rozporu obrazu a zvuku - z hlediska funkčnosti, psychologické podstaty a dramatického i estetického účinu dosahovaného při jeho uplatnění v různých žánrech audiovizuální tvorby. První část práce je věnována obecné teorii audiovizuálního kontrapunktu a přehledu druhů zvuku v audiovizuálním díle. Druhá část sleduje nejrozmanitější typy audiovizuálního spojení ve škále od mírného nesouladu obou složek až po jejich vzájemný protiklad. Jednotlivé typy audiovizuálního kontrapunktu jsou demonstrovány filmovými ukázkami.
- Filmová adaptace divadelní inscenaceHovorková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-04V této práci si chci pokládat otázky interakce divadla a filmu. Nechci se tedy věnovat "natočenému divadlu", nýbrž výhradně filmovým adaptacím divadelních inscenací. Dramatická díla se velmi často stávají námětem pro filmová díla, avšak co vede tvůrce ke zfilmování konkrétní divadelní inscenace? Nakolik pak filmaře ovlivní existující předloha, a jakou cestou se vydat, když divadlo i film nabízejí tolik rozličných výrazových prostředků? Co všechno může divadlo nabídnout filmu, a co z toho je film schopen pojmout za své, převzít, či transformovat? A existují v tom případě nějaká pravidla?
- Guerillový štýl natáčania a jeho dopady na prácu zvukára.Stýblo, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-13Táto bakalárska práca sa zaoberá zmenami spôsobu práce zvukára v meniacom sa produkčnom prostredí, meniacich sa technológiách a prístupoch vo filmovej tvorbe. Popisuje skúsenosti zvukárov z práce v netradičnom prostredí, je doplnená o technické tipy a riešenia problémov vo všetkých fázach tvorivého procesu - od plánovania až po postprodukciu.
- Karolíniny prázdninyKlouzová, Sandra(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-22Intimní příběh putování, hledání a nacházení. Krátkometrážní hraný film.
- Nejčastější problematika oboru Zvuková tvorba v pojmech a praktických příkladechGráf, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-01-23Cílem diplomové práce je vytvořit materiál, který by prehledně shrnul problematiku oboru zvuková tvorba a na praktických příkladech demonstroval jeho nejzásadnější pojmy a problematiku vzniku zvukové složky audiovizuálního díla. Smyslem práce by měl být vznik materiálu, který bude sloužit zejména v rámci výuky nových filmových tvůrců a to napříč jednotlivými obory zejména v rámci FAMU, ale i mimo ni. Práce by neměla být zaměřena jen studenty zvukové tvorby, ale spíše na studenty střihu, režie a dalších oborů pro které bude pomocníkem při realizaci vlastních projektů v budoucnu. Pomineme-li uměleckou složku audiovizuálních děl a jejich dramaturgickou stavbu, je k jejich vzniku potřeba spousta technických a technologických postupů. Ty by v ideálním případě měly sloužit k naplnění tvůrčího záměru a ne být zbytečnou překážkou. Proto by práce měla přehlednou formou uporoznit na problematiku, kterou se obor zvuková tvorba zabývá. Zaostřit na vznik audiovizuálního díla z pohledu tvůrců zvukové složky. Text by se měl vyvarovat zbytečných technických pojmů a měl by se soustředit na zkušenosti a příklady z praxe.
- Pojetí zvukové dramaturgie tanečních filmů Carlose SauryKlouzová, Sandra(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-22V bakalářské teoretické práci se zaobírám zvukovými formotvornými prostředky v rámci tanečních filmů Carlose Saury. Práce je rozčleněna do kapitol zaměřujících se na jednotlivé významotvorné audiovizuální prvky, jakými jsou například užití kontrastu, hudební či ruchové dramaturgie nebo zvukových přechodů.
- Postsynchron jako tvůrčí metoda utváření nové zvukové reality AV dílaMusil, Marek(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-20Postsynchron - plnohodnotná tvůrčí metoda při realizaci zvukové složky AV díla.
- Poválečné dějiny ČeskoslovenskaHovorková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-23Film kriticky reaguje na toto konzumní pojetí historie, jenž se proměnila v history-entertainment
- Problémy kvality zvukové složky TV pořaduČechák, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-03Cílem této diplomové práce je popsat problémy spojené s televizním vysíláním zvuku, objasnit technologické principy zpracování zvuku pro vysílání a pojmenovat rozdíly mezi analogovým a digitálním šířením televizního signálu. Práce se věnuje zvukovým formátům, a to jak analogovým, tak i digitálním. Její důležitou součástí je i problematika měření zvukového signálu, popisuje různé metody zajištění konzistentní úrovně vysílání, a to jak pomocí dynamických signálových procesorů, tak i moderních technologií, jako jsou metadata firmy Dolby.
- SikoraKršáková, Leticia(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-17
- TambyllesBroum, Ivo(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-13Příběh mladého muže, který se po několika letech vrací z vězení poté, co v dětství zabil svou spoužačku.
- Život přede mnouSkuhrovec, Filip(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-22Mladý Ondřej je vyšetřovatelem nabádán, aby se pokusil rozpomenout na cokoli, co by mohlo souviset se zmizením jeho bývalé dívky. Vybavuje si stále víc a víc detailů, které se mu skládají v nečekaný či zpola zapomenutý obraz jejich vztahu. Postupně přechází k reflexi svého minulého já, a možná i ke změně vnímání sebe sama. Původně zamýšlené antidramatické vyprávění o životnosti vzpomínek a vztahu paměti a identity se proměnilo ve více či méně úspěšný experiment se všemi jeho aspekty.
- Zvuková dramaturgie ve filmech Darrena AronofskéhoKocáb, Michael(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-11Bakalářská práce „Zvuková dramaturgie ve filmech Darren Aronofského“ pojednává o tvorbě zvukového mistra Craig Henighana a jeho spolupráci s filmovým režisérem Darren Aronofskym. Přestavuje tyto dva tvůrce v kontextu jejich tvorby a zaměřuje se na filmy Black Swan a mother!, kde analyzuje zvukovou dramaturgii v klíčových scénách. V poslední řadě obsahuje rozhovor s Craigem Henighanem, ve kterém se vysvětluje jeho kreativní spolupráce s Darren Aronofskym. Důvod pro vznik práce je mé přesvědčení, že tyto filmy by nebyly zdaleka tak působivé bez rafinovaného zvukového a hudebního doprovodu.
- Zvuková postprodukce se zaměřením na filmovou a televizní tvorbuVondrášek, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-06Zvuková postprodukce je jednou ze závěrečných etap výroby celovečerního filmu, respektive audiovizuálního díla. Je to soubor činností a postupů vedoucích ke vzniku zvukové složky díla. Tato práce popisuje všechny kroky zvukových dokončovacích prací jak z pohledu producenta, tak z pohledu zvukového mistra a snaží se přinést komplexní pohled na problematiku s tímto oborem spojenou.
- Zvukové banky dnesVaníčková, Daniela(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-13Téma této bakalářské práce je jasně vymezené názvem - měl by to být především přehled dnes dostupných internetových zvukových archivů. Při té příležitosti se v této práci ale také zaměřím i na zvukové banky a jejich vznik obecně - je třeba znát historický kontext zkoumaného objektu, pokud jej chceme řádně uchopit. Součástí práce je také bližší vhled do vzniku konkrétního archívu z našeho kulturního kontextu (Barrandov). Práce by měla být přínosem (především) pro praktickou práci v oboru nejen studenta KZT.