Procházet podle oponent "SLAVICKÝ, Milan"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Barva zvuku a její úloha ve výstavbě hudební skladbyHořínka, Slavomír(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-25Ve své práci Barva a její úloha ve výstavbě hudební skladby se pokouším nalézt nový úhel pohledu na tektonické situace, kdy se barva stává aktivním činitelem ve výstavbě hudební skladby. Základním faktorem pro výběr konkrétních kompozic je v mé práci hledisko hierarchie v tektonice. A to jak její přítomnost, tak i případná absence. Jako metodologický nástroj používám trojici pojmů Dynamický vrchol, Tektonické centrum a Tektonicko-dynamický vrchol, blíže definované v 2. kapitole. Dynamický vrchol se týká dynamického průběhu skladby, tektonické centrum hierarchie ve stavbě a tektonicko-dynamický vrchol je případ společného působení obou dvou zároveň. Klíčovým pojmem je v mé práci centrum. To chápu, v obecné rovině, jako část hudební struktury, která je z hlediska vnímání důležitější než ostatní části a tím hierarchicky strukturuje hudební proud v čase. V analýzách se zabývám úlohou barvy v méně obvyklých způsobech výstavby skladeb z pohledu dynamického průběhu a hierarchie v tektonice. Jsou to případy, kdy: skladba má tektonické centrum, které není identické s dynamickým vrcholem; skladba je vystavěna jako oblouk, ale bez tektonického centra; skladba má dynamické vrcholy ale nemá tektonické centrum; skladba nemá dynamický vrchol, ale má jiné tektonické centrum; skladba, nebo její část je vystavěna jako obráceně vyklenutý oblouk, tj. místo gradace k vrcholu sestupuje ke spodnímu vrcholu a zpět; skladba nemá dynamický vrchol ani tektonické centrum. V závěru zasazuji získané poznatky do obecnějšího rámce, čímž se dostávám i k otázkám hierarchické strukturace při vnímání hudby posluchačem a jiným širším aspektům působení výše zmiňovaných tektonických koncepcí.
- Podíl ortografie, numerologie a intuice ve vlastní kompoziční metoděBartošík, Zdeněk(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-11Tato práce předkládá jistý výběr experimentů, týkajících se přenosu hudebních i mimohudebních symbolů a vjemů, které mohou určitým způsobem ovlivnit standardní kompoziční principy.
- Princip polystylovosti ve skladbě Das Blaumeer Helmuta Oehringa z hlediska vlivů na mou tvorbuKadeřábek, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-09Touto prací představuji skladbu Das Blaumeer současného skladatele Helmuta Oehringa, vysvětluji příčiny a důsledky Oehringova originálního přístupu ke kompozici s důrazem na polystylovost a uvádím příklady jeho vlivu na mou tvorbu.
- SinfoniettaBartošík, Zdeněk(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-11Sinfonietta pro komorní orchestr 1. Ritornel, 2. Meditativo, 3. Animato, 4. Pastorale, 5. Finale
- Techniky a výrazové prostředky klarinetu používané v současné hudbě.Dohnal, Karel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2005)Datum obhajoby: 2006-01-11