Procházet podle oponent "SMOLÍK, Robert"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 54
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Autorská práce s materiálem v divadelním a nedivadelním prostoruBenešová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-02-07V rámci svého magisterského projektu Koupelny jsem se podílela na vzniku několika performancí a inscenací v koupelnách soukromých bytů a v divadelním prostoru. Hlavním obsahem mé diplomové práce je tedy reflexe těchto osobních zkušeností, které se opírají především o práci s autentickým materiálem jako významným inspiračním zdrojem. V první části textu se věnuji deseti krátkým performancím v netradičním prostoru (v koupelnách), které vznikly v letech 2009-2011. Zabývám se zde řešením jednotlivých performancí z pozice autora a performera. Na závěr této části kladu důraz zejména na komunikaci s diváky v rámci akcí v konkrétním prostoru a srovnávám vlastní přístup s metodami jiných umělců. Druhá část práce je zaměřena na projekty, které jsem spolu s dalšími tvůrci realizovala v divadelním prostoru na základě zkušeností z performancí v koupelnách. Analizuji zde vývoj tvůrčího procesu a hledám souvislosti s experimenty v autentickém prostoru.
- Autorská realizace - významotvornost materiáluBenešová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-15V rámci studia DAMU jsem se zúčastnila jako výtvarník i performer několika různorodých projektů. Ačkoli se v mnoha ohledech lišily, u většiny z nich bylo možné, a myslím, i vhodné využít autorské práce s materiálem jako významného inspiračního zdroje. Došlo k tomu i u vzniku scénografie k představení Tři měsíce prázdnin, na jejíž realizaci je postavená praktická část mé bakalářské práce. První část textu obsahuje seznámení s tématem inscenace Tři měsíce prázdnin a podrobnější vysvětlení jeho výtvarného řešení. Druhá část se zabývá významotvorností materiálu s přihlédnutím k jiným projektům, jimž jsem se věnovala v rámci studia scénografie na katedře alternativního a loutkového divadla DAMU a které s tématem souvisí.
- Brazílie, Česká republika setkání loutek Benedito a Pimprle, studie na kulturní setkání dvou stylů loutkového divadlaConti Padao, Gilberto(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-20Práce zamýšlí ukázat střet brazilské a české kultury prostřednictvím analýzy a srovnání forem loutkového divadla "mamulengo" z Brazílie (Recife, Pernambuco) a české tradiční lidové loutky. kad ý ze směrů byl ovlivněn jinými podněty a má svou vlastní historii, oba se vyznačují velmi specifickými rysy a výraznými osobnostmi. Střet těchto kultur lze nalézt i v mé práci s loutkami, kteou jsem začal v Brazílii a nyní v ní pokračuji v České republice. Jak výroba, tak i můj způsob přemýšlení o divadle, se během posledních tří let změnily na základě mého magisterského studia na DAMU pod veedním Petra Matáska. Mé zkušenosti z různých festivalů, workshopů a spolupráce se skupinami jako Bread and Puppets jsou popsány v práci. Dále se zaměřím na celkový výsledek této práce a podrobnosti ohledně projektů. Tato práce, stejně jako čas, který jsem věnoval výzkumu, je z velké části zaměřena na hledání mon ostí a zkoušení s marionetami, přípravu a zdokonalení mého uměleckého jazyka. Vzhledem k tomu, e nadále iji a tvořím projekty v Evropě, v mé práci lze najít třetí směr, ani brazilský, ani český - jde o střet dvou škol a způsobů přemýšlení.
- Divadelnost barokaKotrbová, Karolína(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-19Ve své práci se zabývám divadelností barokního slohu. Považuji ji za zásadní vlastnost tohoto období, jeho umění a svým způsobem i myšlení. V práci se tento názor pokusím doložit. Na příkladu tří církevních staveb na území Čech a Moravy dokazuji svá tvrzení a vysvětluji, v čem tato divadelnost spočívá. K rozboru záměrně volím tři velmi odlišné stavby – kostel sv. Michaela v Brně, Svatou Horu v Příbrami a poutní chrám Panny Marie Dobré rady u Nových Hradů. Čím více se od sebe jednotlivé stavby liší, tím širší možnosti při dokazování tvrzení mi skýtají.
- Ekologické myšlení v kontextu divadlaNovotná, Alena(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-11Tato bakalářská práce se zabývá mapováním ekologického myšlení v divadle, zkoumá názory teatrologů, sociologů, ekologů, umělců a divadelních skupin na toto téma (zejména v prostředí alternativního divadla) a směřuje k vytvoření pracovního slovníku, který zpracovává témata recyklace materiálu, lineárního a cyklického způsobu tvorby, spolupráce v kolektivu a myšlenky nerůstu. Hlavními inspiračními zdroji jsou australská umělkyně a ekoscénografka Tanja Beer a chicagská performativní skupina Goat Island. Tyto způsoby práce a uvažování jsou dále aplikovány na dva zkušební procesy, na nichž se diplomantka osobně podílela: Den jako stvořený a Karkulka aneb Jak se do lesa, tak se z lesa těžko. V celé práci je využito metod případových studií a autoetnografického výzkumu. Výsledkem práce je nahlédnutí na různé perspektivy a druhy ekologického myšlení v divadle.
- Fenomén bíléVítek, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-22Tato diplomová práce popisuje fenomén bílé barvy z hlediska kulturního kontextu západního světa. Hlavním tématem je hledání bílé barvy ve výtvarném umění a bílá v divadle jako výrazový a výtvarný prostředek. Zabývám se funkcí této barvy v divadle z pohledu, ze kterého se může vzhledem k divadelní konvenci jevit zcela nedivadelní, a přesto je v současné době hojně používaná. Naopak v umění se bílá stala konvenční barvou pro galerijní prostor 20. století. V praktické části práce reflektuji dva divadelní projekty, na kterých jsem se podílel v divadle DISK jako scénograf. V projektech hledám leitmotiv bílé barvy a zdali se dá mluvit o motivu, který utváří můj výtvarný rukopis.
- Haptika a drama - průběhové testováníVlachynská, Petra(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-18Moje motivace a struktura přemýšlení o haptickém vnímání v této diplomové práci se člení do mnoha náhledů. Definuji téma nejen v kontextu dramatické tvorby, ale také v rovině sociální, filosofické, psychologické a historické, v souvislosti vlastního vývoje tohoto fenoménu v umění. Zmiňuji se o nadčasovém chápání těla a tělesnosti v kybernetice, které je značně provokativní a vizionářské.
- Hra a hravost jako inscenační komponenta a jejich akcentování ve scénografiiMacholdová, Taťjana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-07-03Diplomová práce obsahuje informace o různých pohledech na scénografii a scénografickou hravost. Poukazuje na rozdílné podoby loutky, kostýmu, divadelního prostoru, ale i samotného režijního zpracování divadelní hry. Na celou tuto problematiku je nahlíženo nejen očima tvůrců divadelních představení, ale i diváků. Práce se zabývá také hrou obecně, hrou spojenou s dětstvím, která volně navazuje na celý další lidský život. Různé způsoby pojetí jsou konfrontovány s celým průběhem scénografické práce na projektu Tajný lodní deník, až po jeho finální řešení.
- Hračka v divadle – objekt, loutka nebo hudební nástrojRomanova, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-19Bakalářská práce je věnována fenoménu hračky v současném alternativním divadle a experimentální hudbě. Hračka se tady považuje nikoli za rekvizitu, ale za rovnocenný prvek v inscenaci. Práce se soustřeďuje na tři možnosti existence hraček na jevišti, které jsou v současném divadle nejrozšířenější – hračka jako objekt, jako loutka a jako hudební nástroj. Teoretická část vymezuje pojem hračky jako široký rozsah předmětů, rozebírá inscenace, ve kterých se hračky používají různorodými způsoby, a projednává jejích významotvornost v souvislosti k daným kontextům. Praktická část reflektuje využití hraček v osobních projektech a popisuje atypické situace, kde se význam a role hračky přepíná mezi objektem, loutkou a hudebním nástrojem.
- Kočí v ChotčiGrohová, Daniela(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-22Záměrem této práce je zaznamenání kulturních poměrů a možností v obci Choteč na Jičínsku a autorčin vztah k tomuto místo a domovu. Autorka si pokládá otázku, jak a zdali zde dochází ke kulturní proměně v kontextu současných společenských proměn a zdali je možné zrodit novou tradici skrz hru a festival Kočí v Chotči.
- Kompletní scénografické a technologické řešení inscenace Nad střechyProusková, Magdalena(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-12Scénické návrhy, DVD a fotodokumentace.
- Kompletní výtvarné a technické řešení site specific performance Květ dušeSzakál, Andrea(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-30V posledních třech letech mě zaměstnávala otázka, která je vlastně zároveň i názvem mé práce: Jak se může projevit Osobní v Neosobním, náš nejvnitřnější svět na poli veřejném. Co vytvoří velmi zvláštní formu divadla? Na následujících stránkách popisuji svou cestu od prvního setkání s alternativním divadlem k mému prvnímu představení. Různé úseky cesty naznačují po sobě jdoucí kapitoly. Vytvořila jsem cestovní instalaci, v níž různá místa v různých městech představovala různé osobnosti. Dále popisuji festival 4 + 4 dny, v rámci kterého byl realizován můj první počin Zahrada mrtvých zón, a následně i to nejdůležitější, představení Vegetable groming for amateur. To jsme na zanedbaném pražském pozemku realizovali se spolkem Krepsko, načež jsme je představili i v Budapešti. Myslím, že současné alternativní divadlo má obrovské možnosti využití zanedbaných městských míst. Díky prostému přímému oslovení lidí na počátku, dále díky rozšíření pojmu divadla a v neposlední řadě díky vyléčení jizvy městkých částí může na místě zahojených ran vzniknout nový život. Má práce ukazuje jednu cestu těchto možností.
- Kompletní výtvarné a technologické řešení inscenace hry L.Dvorského, J.Schmida Tajný lodní deníkMacholdová, Taťjana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-07-03výtvarné návrhy, písemná práce - záznam na CD
- Kompletní výtvarné a technologické řešení inscenace Utrpení knížete Sternenhocha 1 a 2Fidrmuc, Jaroslav(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Scénografické návrhy.
- Kompletní výtvarné řešení site specific projektu Haptické vnímáníVlachynská, Petra(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)V závěru textu se věnuji praktické části mojí diplomové práce, popisuji v ní jednotlivé fáze mých haptických happeningů, také zde prezentuji konečnou podobu mého interaktivního haptického projektu.
- Komunikace obrazemBělochová, Vendula(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-27Autorka práce se zabývá vizuálním obrazem, jazykem obrazu a způsobem komuni-kace obrazu. Téma je vztaženo k autorské inscenaci Veduty (autorský tým Vendula Bělochová, 3. roč. SC ALD, Jan Tomšů 2. roč. SC ALD), kde mezi divákem a perfor-merem vzniká vizuální obraz jako výsledek jejich společného nonverbálního dialogu. Autorka zkoumá tento obraz na základě analytické metody Rolanda Barthesa, určuje možnosti čtení tohoto obrazu a pojmenovává jazykové jevy, které daný obraz obsa-huje. Výsledkem práce je označení jazyka obrazu za poetický, z čehož vyplývá, že výsledek komunikace dvou účastníků inscenace Veduty je společnou vizuální básní.
- Komunikace v procesu a na jevištiStará, Markéta(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-11Ústřední témata mé bakalářské práce představuje komunikace jako základní motivace tvůrčího procesu a projevu. V teoretické části se zabývám inspiračními zdroji. Proč jsem se rozhodla být na scéně a zvolila jsem si jako komunikační prostředek "živou" kresbu na projekci. V praktické části se snažím rozebrat dva projekty (Duel/Duet, Mouchoirs), ve kterých jsem aplikovala "živou" kresbu za použití multimediální sestavy tagtool na projekci a hledám, nakolik komunikace ovlivňuje výsledný tvar.
- Komunitiní umění a divadloProusková, Magdalena(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-12Diplomová práce Komunitní umění a divadlo pojednává na základě osobní zkušenosti s projektem Nad Střechy o způsobu komunitní práce na lokální úrovni a využití divadla jako média komunikace s místními lidmi. Práce hodnotí projekt v Mnichově Hradišti a zasazuje ho do širšího rámce problematiky komunitního umění a možností divadelního projektu s ním spojeným. Práce také posuzuje struktury komunity samotné a její spojitosti s uměním v návaznosti na lokaci či ideologii. Na příkladech několika divadelních souborů a osobností zkoumá, jakým způsobem se ke komunitě v oblasti divadla můžeme vztahovat, jak z ní můžeme vycházet, nacházet v ní partnera k dialogu a zpětně ji pozitivně proměňovat.
- Live Cinema a divadloUhlíková, Alžběta(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-18V této bakalářské práci se zabývám popisem, analýzou a reflexí svého bakalářského absolventského projektu – inscenací Moře klidu v divadle Disk v sezóně 2018/2019, na které jsem spolupracovala se studenty režie Štěpánem Gajdošem, Ludvíkem Pízou, studentem scénografie Ondřejem Menouškem a studenty herectví třetího ročníku herectví Katedry alternativního a loutkového divadla (vedoucí ročníku Petra Tejnorová). Inscenace vznikla pod odborným vedením MgA. Jiřího Adámka, Ph.D., MgA. Jana Bažanta PhD. a MgA. Petry Tejnorové, Ph.D. Mým cílem je popsat a zreflektovat svou praktickou zkušenost od přípravného a tvůrčího procesu až k výslednému tvaru. Věnuji se jak scénografii, tak režijně-dramaturgické práci i specifickým otázkám herecké práce, neboť všechny tyto faktory považuji v této práci za zcela nezbytné a nepostradatelné.
- Loutkové divadlo pro nedětského divákaStrýček, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-20Cílem této diplomové práce je podat teoretickou zprávu o současné podobě profesionálního loutkového divadla pro (ne)dětského diváka v České republice. Nejedná se o komplexní vědeckou studii, ale o snahu vytvořit na základě podkladů od zástupců těchto jednotlivých statutárních loutkových divadel v ČR alespoň základní přehled pro všechny, kdo se – ať už ze studijních nebo jiných důvodů – snaží zorientovat v hlavních oblastech a principech jejich tvorby. Tato diplomová práce navazuje na mou bakalářskou práci Malé/ Velké loutky, ve které se problematika diváckých skupin objevila poprvé, a zasazuje ji do širšího kontextu. Text obsahuje pokus o vymezení termínů dětský a nedětský divák, příklady typů tvorby pro dané diváky, krátkou historii jednotlivých profesionálních statutárních loutkových scén u nás a momentální způsob jejich profilace. Závěr této práce doplňuje mé subjektivní hodnocení problematiky na základě mých praktických zkušeností s těmito druhy tvorby.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »