Procházet podle oponent "SOBKOVÁ, Ivana"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Dramatickovýchovná dílna o Franzi KafkoviTušlová, Štěpánka(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-04V této čtyřdenní jednorázové dílně jsem se zabývala Franzem Kafkou, jeho životem, dílem (zvláště povídkou Proměna) a místy v Praze, která jsou s ním spojená. Cílem práce bylo seznámit žáky s Proměnou pomocí strukturovaného dramatu, ukázat jim místa v Praze, kde Franz Kafka pobýval, a předat informace, které se jim budou hodit k maturitní zkoušce. V bakalářské práci analyzuji povídku, píšu stručně o Kafkově životě, popisuji a reflektuji jednotlivé dny dílny. Žáky jsem s Proměnou seznámila, vyzkoušeli si v ní především hru v roli a prošli si jiným způsobem nahlížení na literární dílo. Procházka po Praze dovolila žákům propojit teorii s konkrétními místy. Myslím, že si žáci odnesli z dílny především inspiraci pro svou budoucí práci, než teoretické informace. Na tomto posledním bodě by se dalo pro příště zapracovat.
- Inscenační práce - Autorská inscenace EMAHoudková, Leona(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-07Tato práce se zabývá inscenační tvorbou se skupinou dvanácti dětí od jedenácti do čtrnácti let v rámci literárně-dramatického oboru v ZUŠ F. L. Gassmanna v Mostě. Práce pojednává o hledání tématu a jeho zkoumání, cestě k vytvoření autorského příběhu a jeho inscenování. Inscenace se zabývá tématem šikany. Práce mimo jiné popisuje také distanční výuku a její celkový vliv na inscenační tvorbu.
- Použití reprodukované hudby v divadle hraném dětmiBorská, Štěpánka Gabriella(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-05-27Diplomová práce se zabývá úlohou reprodukovaného zvuku v divadle hraném dětmi. V úvodu popisuje zvukovou složku divadelního díla a její tři základní části - mluvené slovo, hudbu a ruchy. Dále se zaměřuje na dramaturgií hudby, zkoumá principy výběru zvukových stop a jejich funkce, které plní v rámci inscenace. V další kapitole se zabývá vztahem hudby a potřeb dětí v různých fázích jejich vývoje a významem hudby v inscenaci pro dětského herce. V závěru teoretické části se zamýšlí nad praktickými otázkami úpravy zvukových stop, akustickým hlediskem diváka a autorskými právy na scénickou hudbu. Ve druhé části se ve vybraných inscenacích zaměřuje na významy a funkční vazby zvuku vzhledem k místu použití i inscenaci jako celku.
- Rozdílnost ve využití živé a reprodukované scénické hudby v závislosti na jevištním prostředíHašková, Libuše(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-01-10Předložená diplomová práce zkoumá rozdílnost ve využití živé a reprodukované scénické hudby v závislosti na jevištním prostředí. Poskytuje tak náhled do práce se scénickou hudbou v amatérském divadle a způsob jejího využití v závislosti na otevřeném, či uzavřeném prostoru. V jednotlivých kapitolách je popsáno, co se skrývá za pojmem scénická hudba, amatérské a pouliční divadlo, co režisérovi a hercům scénická hudba nabízí v závislosti na daném prostoru a jaký má v inscenaci význam rozdílnost práce se scénickou hudbou v konkrétním prostředí. Součástí práce je také popis hudební složky divadla, který nabízí cestu k tomu, jak lze k scénické hudbě v amatérském divadle přistupovat a zároveň ověřuje dosud získané poznatky.
- Transport za věčnost - projekt na základě knihyMátlová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-07Práce je popisem dvoudenního projektu s žáky sedmé a osmé třídy základní školy. Reflektuje první praktickou zkušenost s realizací dramaticko-výchovného projektu, který se stala předlohou kniha Transport za věčnost. Kniha nabízí náměty z historického období druhé světové války. Práce rozebírá předlohu z hlediska jejích literárních kvalit a dále z hlediska možností pro práci v dramatické výchově. V první části jsou popsány dramaturgické úvahy, které provázely přípravu projektu. Důležitou část tvoří popis skupiny a jejích specifik. Samotný scénář je nastíněn v další části. Příprava dílny je zapsána v jednotlivých blocích, každý blok je po realizaci reflektován. V další části jsou popsány zpětné vazby od účastníků a následně jsou zhodnoceny původní nastavené cíle projektu.
- Vačice, která se nesmálaMarková, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-28Tato bakalářská práce je záznamem ročního divadelního projektu, který vznikl se skupinou mladších dětí (6 - 11 let) z Divadelního klubu Vršky fungujícího při Základní škole U Vršovického nádraží. Tato bakalářská práce popisuje průběh založení Divadelního klubu Vršky, materiální zázemí pro práci, charakterizuje skupinu, která se na tvorbě inscenace podílela a sleduje její proměnu v průběhu třinácti měsíců. Dále bakalářská práce rovněž popisuje výběr literární předlohy, stanovení cílů v rovině dramatické a osobnostně - sociální, postup práce, ukázky z úvodních a navazujících lekcí, průběh premiéry, reflexi práce a závěry pro naše další tvoření. Součástí je rovněž originální scénář, který vznikl pro potřeby Divadelního klubu Vršky, umístěný v příloze spolu s fotkami dokumentujícími lekce.