Procházet podle oponent "SRSTKA, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 14 z 14
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- AbonmáGregor, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-10Začátek práce definuje metodu její analytické části. Dále jsou vymezeny všechny důležité pojmy. Následující kapitoly začínají malým vhledem do historie a pokračují popisem tvorby abonmá. Jsou definovány tři pilíře, které abonmá musí nést. Dále se detailněji rozebírá strukturování abonentní nabídky, cenové strategie, distribuční kanály i možné obecné zásady, které je důležité sledovat při tvorbě abonmá. Stěžejní, analytická část práce začíná stručným číselným shrnutím výsledků analýzy abonentních systémů v České republice. Následují podrobné popisy obecných poznatků, které z analýzy vyplynuly. Je odkryta typologie abonentních skupin a zároveň dochází k pojmenování konkrétních případů, které se zdají být signifikantní. Na závěr jsou jmenovány zajímavé skupiny, které vybočují z normálu. V poslední podkapitole se setkáváme s konkrétními, nejzajímavějšími divadly, v jejichž světle zřetelněji vyniknou některé předcházející body práce. Přílohy obsahují ukázky webových prezentací divadel a několik nejzajímavějších statistických zdrojů.
- Analýza právních forem kulturních domů v okrese NáchodRydlo, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-02Práce si bere za cíl zhodnotit právní formy kulturních domů v okrese Náchod. Provoz kulturních domů v oblasti je zajímavý tím, že se tu nachází hned čtyři různé právní formy, ustavované podle tří zákonů. Rozboru samotných organizací předchází analýza prostředí, a to ze tří hledisek. Prvním je popis situace kulturních domů v České republice, druhým je detailní analýza legislativy, vztahující se především, nikoli však výhradně, k daným právním formám, a třetím jsou specifika regionu. Hlavní výzkumnou metodou je v této části studium literatury a dalších písemných pramenů. Výstupem je teoretický základ pro druhou část včetně stanovení kritérií pro porovnávání a posuzování právních forem. Analýza organizací je rozdělena na dvě části. Jedná se o kvalitativní výzkum na straně jedné a srovnání finančních ukazatelů na straně druhé. Obě části zahrnují kontext měst, v nichž se organizace nacházejí. V těchto kapitolách se výzkum opírá hlavně o dokumenty a další informace vydávané organizacemi a městy a o rozhovory s představiteli organizací. Následně práce posuzuje vhodnost jednotlivých právních forem a navrhuje optimální způsob ustavení kulturního domu. Jako vyhovující právní formy se na základě zvolených kritérií jeví zájmové sdružení právnických osob, spolek a ústav. Ze sedmi kulturních domů v okresu je tedy jediným vhodně ustaveným Městský klub v Novém Městě nad Metují.
- Chodovská Tvrz - historie a perspektivy multifunkčního zařízeníBlachut, Dominik(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-16Tématem diplomové práce "Chodovská tvrz - historie a perspektivy multifunkčního zařízení" je analýza kulturní instituce, lokalizované na periferii metropole. Cílem autora byl pokus o vytvoření komplexní studie zahrnující historii lokality, charakteristiku společenského a kulturního kontextu, v němž existuje již dvě desetiletí, a poté, pomocí nástrojů projektového manažerství, analyzovat stávající situaci kulturního centra a jeho výhledy. Pro získání detailnějšího výsledku využil autor i metody veřejného výzkumu. Výsledkem je strategický plán pro kulturní organizaci Chodovská tvrz s krátkodobými, střednědobými a dlouhodobými cíly.
- Divadlo jako investiční příležitostNovotný, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-06Divadlo jako investiční činnost má velmi dlouhou tradicí. Na území současné České republiky byl slibný rozvoj této činnosti přerušen v letech 1945 ? 1989 a nejobvyklejším typem divadla se stalo divadlo veřejné služby. Proto je v této práci věnována pozornost historii českého a světového soukromopodnikatelského divadla, a zejména jeho nejznámější podobě ? broadwayskému muzikálu. Kreativní průmysl měl vliv na změnu vnímání všech součástí kultury. Právě zařazením divadla do kreativního průmyslu získává divadlo zcela jiný rozměr ? stává se moderní součástí hospodářství, které není postaveno na průmyslové výrobě a zemědělství, ale na tvůrčím potenciálu lidí. S divadlem, zvláště soukromopodnikatelským, bezprostředně souvisí i jeho financování. Příklady úspěšného fungování divadla jako investiční příležitosti lze nalézt na obou stranách Atlantiku ? v New Yorku i Londýně.
- Může se stát regionální divadlo kulturním centrem?Šesták, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2012-01-23Tato práce se v rámci úsilí o výzkum dosahu a rozsahu problematiky kulturního managementu praktikovaného v divadle - snaží odpovědět na otázku formulovanou v jejím názvu: Může se stát regionální divadlo kulturním centrem? Postupné ujasňování tohoto cíle, jeho souvislostí a bezprostředních i nepřímých předpokladů takového směřování se v tomto kontextu vedlo k propojení s problematikou divadla v přírodním prostoru, konkrétně využívání možností Otáčivého jeviště v českokrumlovském zámeckém parku. Vynález scénografa Joana Brehmse obsahuje vzhledem ke svému originálnímu přínosu evropskému divadlu podle mého názoru možnost, jak se i rozvíjením tohoco historie Jihočeského divadla otevřela, dostat blíže k realizaci cíle, který mi tanul na mysli. Funkce šéfa činohry i post ředitele Jihočeského divadla mě přiměly k tomu, abych se dále a hlouběji zamýšlel nad problematikou řízení složitého divadelního organismu, a to zejména ve změněných ?tržních? podmínkách.Problematika řízení umělecké potažmo kulturní instituce, jejíž různá řešení jsem poznal nejdřív na vlastní kůži jako herec a pak je musel sám činit v nejrůznějších situacích, do kterých mě přivedl výkon mých manažerských funkcí, tvořila další náplň mého studia.
- Nadace podporující kulturuUrbánková, Monika(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-10Tato bakalářské práce s názvem Nadace podporující kulturu byla od začátku tvořena s vizí naplnění hned několika cílů. Tím prvotním bylo prosté popsání fungování nadací, jelikož většina obyvatel naší země sice souhlasí s existencí těchto neziskových organizací, ovšem zdaleka netuší, jak tyto subjekty fungují. Tato skutečnost se mi potvrdila prostřednictvím průzkumu, který jsem v rámci sběru informací provedla. Práce je rozšířena o další pohled, který s sebou přináší rozdělení vybraných nadací na dvě skupiny dle způsobu jejich financování. První skupina nese název ?soukromé? nadace, druhá nadace ?firemní?. Jednotlivé kapitoly se věnují původu samotného slova nadace, přes historii nadací a platný zákon upravující právní normu až po konkrétní příklady dobře fungujících nadací v oblasti kultury. Věřím, že práce Nadace podporující kulturu bude přínosná budoucím čtenářům, kteří by měli díky ní lépe pochopit samotnou podstatu nadací, jejich fungování a poslání.
- Neziskové právnické osoby v SRNNesvadbová, Nora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-12Tato práce je věnována německým neziskovým právnickým osobám se speciální kapitolou o divadlech v SRN. Dále se práce zabývá neziskovým sektorem Německa, definuje pojem "neziskovost" a popisuje výhody, nevýhody a alternativy tohoto sektoru. Hlavní téma je tak zasazeno do kontextu prostředí, ve kterém německé nonprofitní organizace vznikají. Mým hlavním cílem bylo analyzovat aktuální stav neziskových organizací v Německu a srovnat ho se situací v České republice. Výsledná pozitiva jsem se pokusila aplikovat na naše prostředí. Srovnala jsem jak kulturní sektory obou zemí (vymezení sektorů, financování), tak kulturní politiku SRN a ČR, neziskové organizace a jejich právní formy, i samotná divadla včetně transformace těch veřejně provozovaných. Pokusy o transformaci veřejných divadel probíhají jak v Německu, tak v České republice.
- Oceňování uměleckých výkonů v historii i současnosti českého divadlaNeubauer, Milan(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-14
- Pražské divadelní scény v ziskovém sektoruJordan, Hanuš(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-12Tato magisterská práce se zabývá průzkumem tří divadel působících v ziskovém sektoru v Praze. Vzhledem k citlivé povaze ekonomických údajů jsou některé informace z oblasti pražských ziskových divadel publikovány vůbec poprvé. Zároveň zkoumá Městská divadla pražská, příspěvkovou organizaci hlavního města Prahy. Autor této práce v akademické rovině navrhuje zrušení svazku Městských divadel pražských. Prostor osamostatněného Divadla ABC navrhuje pronajmout hlavním městem Prahou novému provozovateli se ziskovou právní subjektivitou. Praha má díky tomutu kroku získat výraznou úsporu finančních prostředků při zachování reprezentativního divadla v centru metropole. Autor se zabývá třemi možnými druhy divadelního provozu pro nově vzniklý subjekt. Pro ně vypracoval hrací plány a rozpočty na dvě divadelní sezóny. Ke konci této práce je zvolen nejvhodnější navrhovaný model. Je možné tento model provozovat se ziskem? A za jakých podmínek?
- Provozování velkých operních souborů v České republicePiňos, Štěpán(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-08Tato diplomová práce se zabývá provozováním velkých operních souborů v České republice, konkrétně Národním divadlem, Národním divadlem Brno a Národním divadlem moravskoslezským v Ostravě. Stěžejní hypotézou byly rozdílné podmínky pro vznik a provozování inscenací ve vybraných divadlech. Primárním materiálem pro sběr dat se staly výroční zprávy, ročenky, webové stránky divadel, divadelní archiv, publikace každého divadla (brožury o předplatném, informační letáky o vstupenkách, divadelní programy, měsíční časopisy, měsíční programy) česká i cizojazyčná literatura. Zkoumány byly premiéry, repertoár, počty jednotlivých odehraných představení, počty zaměstnanců, výkony orchestru a sboru, sólisté, inscenační týmy premiérových titulů, spádové oblasti každého divadla, operní publikum a mediální ohlas.
- Provozování velkých operních souborů v České republicePiňos, Štěpán(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-08Tato diplomová práce se zabývá provozováním velkých operních souborů v České republice, konkrétně Národním divadlem, Národním divadlem Brno a Národním divadlem moravskoslezským v Ostravě. Stěžejní hypotézou byly rozdílné podmínky pro vznik a provozování inscenací ve vybraných divadlech. Primárním materiálem pro sběr dat se staly výroční zprávy, ročenky, webové stránky divadel, divadelní archiv, publikace každého divadla (brožury o předplatném, informační letáky o vstupenkách, divadelní programy, měsíční časopisy, měsíční programy) česká i cizojazyčná literatura. Zkoumány byly premiéry, repertoár, počty jednotlivých odehraných představení, počty zaměstnanců, výkony orchestru a sboru, sólisté, inscenační týmy premiérových titulů, spádové oblasti každého divadla, operní publikum a mediální ohlas.
- Ředitel Národního divadla vývoj statutuUrbánková, Monika(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-13Diplomová práce s názvem "Ředitel Národního divadla - vývoj statutu" byla vytvořena primárně jako historicko-badatelské dílo, které pomůže nahlédnout na tuto neodmyslitelnou kapitolu historie České republiky z odlišného pohledu, než bývá zvykem. Samotný základ tvoří statuty Národního divadla, které jsou popisovány dle podobné šablony, čímž vzniká přirozené srovnání vývoje této instituce. Diplomová práce začíná rokem 1929, tedy zestátněním Národního divadla a vrcholí prvním "demokratickým" statutem v roce 1993, resp. jeho novelou v roce 1994. Práce je obohacena o pohled na samotnou historii naší země, jelikož každá kapitola začíná krátkým shrnutím událostí dané doby pro snazší orientaci čtenáře. Neopomenutelnou složku tvoří též právní aspekty týkající se Národního divadla ve vybraném období. Věřím, že práce "Ředitel Národního divadla - vývoj statutu" bude přínosná všem budoucím čtenářům, kteří by díky ní měli pochopit samotnou podstatu fungování této organizace a postavení ředitele v ní v průběhu více jak šedesáti let.
- Srovnání fungování Hudebního divadla Karlín a Městského divadla BrnoSrbová, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-11Magisterská diplomová práce se zabývá Hudebním divadlem Karlín a Městským divadlem Brno jakožto jedinými příspěvkovými organizacemi, které se věnují převážně muzikálovým produkcím. Hlavním cílem je tyto instituce mezi sebou srovnat, a to z mnoha hledisek. Přestože jsou patrné odlišnosti těchto divadel, je v počátku vycházeno z předpokladu, že relevantní srovnání bude možné. V první fázi jsou obě divadla představena a je popsána situace v jednotlivých oblastech. Následně dochází ke komparaci údajů. Práce čerpá informace převážně z výročních zpráv z let 2013 až 2017. V situacích, ve kterých se autorka potýká s nedostatkem konkrétních údajů, se přiklání k vlastním výpočtům. Z toho vyplývají výsledky, které jsou nepřesné, avšak lze z nich při srovnání vycházet. Dalším zdrojem jsou rozhovory s řediteli zkoumaných divadel Egonem Kulhánkem a Stanislavem Mošou.