Procházet podle oponent "STREJČKOVÁ, Hana"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Jevištní pohyb na JKO a pohybové herectví na KNDKoudelová, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-18V této bakalářské práci se zaměřuji na osobní zkušenost s pedagogickými metodami Janáčkovy konzervatoře v Ostravě a Katedry nonverbálního divadla, kde jsem absolvovala studium a měla příležitost analyzovat rozdíly mezi předmětem jevištního pohybu a specializovaným programem pohybového herectví. V první kapitole, nazvané "Jevištní pohyb na JKO", a druhé kapitole, "Pohybové herectví na KND", představuji průběh výuky a pohybové techniky, včetně metodických postupů, a zdůrazňuji jejich význam při fyzické přípravě herce a performera pro jeviště. Ve třetí kapitole, "Porovnání studia JKO a HAMU a odborné zamyšlení", popisuji vliv obou studijních programů a následné výhody a nevýhody v mé profesionální tvorbě. Jako výsledek této analýzy v závěru vyzdvihuji důležitost kvalitního průběhu a hloubkové průpravy jednotlivých technik v rámci předmětu Jevištní pohyb, které umožňují studentům jako budoucím hercům efektivní uplatnění těchto dovedností ve své tvorbě.
- Kdo je mim?Vernerová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-17Má bakalářská práce s názvem, Kdo je mim? prozkoumává téma pantomimy a poukazuje na definice pojmu pantomima a mim z pohledu divadelních historiků, teoretiků a mimů 20. a 21. století v Evropě. Tato práce si nedává za cíl podat historický přehled pantomimy, ale prozkoumat tento pojem, jak na něj mnou vybraní představitelé nahlížejí a jak odpovídají na otázku, kdo je mim, ať už z pohledu praktika, teoretika nebo historika. Na tuto otázku v závěru práce odpovídám metodou analýzy, syntézy, komparace a logické indukce, které používám v celé práci. Docházím k tomu, že pojem pantomima a mim se nedají uzavřít do jedné stručné definice, neboť jsou to pojmy, které jsou definovány svým kontextem a dobou.
- Labanova analýza a žonglováníŠefrnová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-08Tato práce vyšla z popisu metod orientace tanečníka v prostoru a prostorové inteligence. Představuje základní koncepty Labanovy analýzy a popisu pohybu. Nově tuto metodu přenáší z odvětví tanečního a aplikuje ji na popis žonglování. Porovnává tento taneční přístup s běžnými popisnými systémy žonglování. Je doplněna technickými kapitolami věnovanými pozornosti, motorice a propriocepsi.
- Nejistota jako zdroj kreativityJešutová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-08Tato diplomová práce se snaží o výzkum stavu neznáma a nejistoty jako výchozího a z mého pohledu částečně nevyhnutelného bodu kreativní tvorby a jeho pozitivnímu přínosu pro tvorbu divadelního představení. Záměrem je podívat se “pod pokličku těchto pocitů”, rozebrat jejich fungování a pokusit se je přijmout jako stav, který může být pro kreativní tvorbu přínosným, obohacujícím a oživujícím aspektem. Bere si za cíl zmapovat otázku osobní nejistoty a rozpaků divadelního interpreta, které jsou často součástí tvorby ve chvíli kdy, je potřeba aby vystoupil ze své komfortní zóny.
- VZTAH TRADIČNÍHO CIRKUSU A NOVÉHO CIRKUSU S PŘIHLÉDNUTÍM NA PSYCHOLOGII V TRADIČNÍ CIRKUSOVÉ RODINĚKadrnožka, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-08V práci jsou popsány souvislosti vývoje cirkusu u nás a v zahraničí. Je zde vyobrazen způsob tvorby nového a tradičního cirkusu. Pojednává se zde také o problematice zvířat v cirkusu. Následně zde najdeme vypracované téma vztahů nového a tradičního cirkusu u nás a rozdíly v zahraničí. Práce se dále zaobírá mentalitou členů tradičních českých cirkusů a jejich možného propojení s novým cirkusem.