Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "STREJČKOVÁ, Hana"

Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • Habilitační řízení Mgr. Jiřího Lössla
    Lössl, Jiří
    (2021)
    Datum obhajoby: 2021-03-10
  • Jevištní pohyb na JKO a pohybové herectví na KND
    Koudelová, Kristýna
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)
    Datum obhajoby: 2024-06-18
    V této bakalářské práci se zaměřuji na osobní zkušenost s pedagogickými metodami Janáčkovy konzervatoře v Ostravě a Katedry nonverbálního divadla, kde jsem absolvovala studium a měla příležitost analyzovat rozdíly mezi předmětem jevištního pohybu a specializovaným programem pohybového herectví. V první kapitole, nazvané "Jevištní pohyb na JKO", a druhé kapitole, "Pohybové herectví na KND", představuji průběh výuky a pohybové techniky, včetně metodických postupů, a zdůrazňuji jejich význam při fyzické přípravě herce a performera pro jeviště. Ve třetí kapitole, "Porovnání studia JKO a HAMU a odborné zamyšlení", popisuji vliv obou studijních programů a následné výhody a nevýhody v mé profesionální tvorbě. Jako výsledek této analýzy v závěru vyzdvihuji důležitost kvalitního průběhu a hloubkové průpravy jednotlivých technik v rámci předmětu Jevištní pohyb, které umožňují studentům jako budoucím hercům efektivní uplatnění těchto dovedností ve své tvorbě.
  • Kdo je mim?
    Vernerová, Kateřina
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)
    Datum obhajoby: 2024-06-17
    Má bakalářská práce s názvem, Kdo je mim? prozkoumává téma pantomimy a poukazuje na definice pojmu pantomima a mim z pohledu divadelních historiků, teoretiků a mimů 20. a 21. století v Evropě. Tato práce si nedává za cíl podat historický přehled pantomimy, ale prozkoumat tento pojem, jak na něj mnou vybraní představitelé nahlížejí a jak odpovídají na otázku, kdo je mim, ať už z pohledu praktika, teoretika nebo historika. Na tuto otázku v závěru práce odpovídám metodou analýzy, syntézy, komparace a logické indukce, které používám v celé práci. Docházím k tomu, že pojem pantomima a mim se nedají uzavřít do jedné stručné definice, neboť jsou to pojmy, které jsou definovány svým kontextem a dobou.
  • Labanova analýza a žonglování
    Šefrnová, Anna
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)
    Datum obhajoby: 2022-06-08
    Tato práce vyšla z popisu metod orientace tanečníka v prostoru a prostorové inteligence. Představuje základní koncepty Labanovy analýzy a popisu pohybu. Nově tuto metodu přenáší z odvětví tanečního a aplikuje ji na popis žonglování. Porovnává tento taneční přístup s běžnými popisnými systémy žonglování. Je doplněna technickými kapitolami věnovanými pozornosti, motorice a propriocepsi.
  • Nejistota jako zdroj kreativity
    Ješutová, Barbora
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)
    Datum obhajoby: 2021-09-08
    Tato diplomová práce se snaží o výzkum stavu neznáma a nejistoty jako výchozího a z mého pohledu částečně nevyhnutelného bodu kreativní tvorby a jeho pozitivnímu přínosu pro tvorbu divadelního představení. Záměrem je podívat se “pod pokličku těchto pocitů”, rozebrat jejich fungování a pokusit se je přijmout jako stav, který může být pro kreativní tvorbu přínosným, obohacujícím a oživujícím aspektem. Bere si za cíl zmapovat otázku osobní nejistoty a rozpaků divadelního interpreta, které jsou často součástí tvorby ve chvíli kdy, je potřeba aby vystoupil ze své komfortní zóny.
  • VZTAH TRADIČNÍHO CIRKUSU A NOVÉHO CIRKUSU S PŘIHLÉDNUTÍM NA PSYCHOLOGII V TRADIČNÍ CIRKUSOVÉ RODINĚ
    Kadrnožka, Martin
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)
    Datum obhajoby: 2022-06-08
    V práci jsou popsány souvislosti vývoje cirkusu u nás a v zahraničí. Je zde vyobrazen způsob tvorby nového a tradičního cirkusu. Pojednává se zde také o problematice zvířat v cirkusu. Následně zde najdeme vypracované téma vztahů nového a tradičního cirkusu u nás a rozdíly v zahraničí. Práce se dále zaobírá mentalitou členů tradičních českých cirkusů a jejich možného propojení s novým cirkusem.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů