Procházet podle oponent "STRNAD, Pavel"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Budoucnost evropských producentů filmu umělecké hodnotyNovotný, Mikuláš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-10-07Tato diplomová práce v první části popisuje rozdělení možných přístupů k producentství podle definice cílů (zisk/uznání/umělecká hodnota). Vymezuje se vůči termínu arthouse cinema a upozorňuje na důsledek mezinárodních vzdělávacích programů a grantových systémů, vedoucí nejčastěji k průměrným výsledkům. Krátký historický kontext vybraných francouzských a španělských producentů potom doplňuje dvěma obsáhlými rozhovory s aktivními a úspěšnými producenty Čedomirem Kolarem a Luisem Minarrem, kteří reprezentují odlišné přístupy k producentství v rámci současného systému. V závěru práce volá po odvaze nastupující generace hledat alternativní modely produkce a distribuce filmů umělecké hodnoty.
- Popularizace českého filmového průmyslu široké veřejnostiBleha, Daniel(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-13Bakalářská práce s názvem “Popularizace českého filmového průmyslu široké veřejnosti” se věnuje způsobům, kterými je v současné době možné popularizovat filmový, potažmo audiovizuální, průmysl v České republice jako celek. Práce se věnuje konkrétním nástrojům, které jsou v současné době používány pro propagaci audiovize široké veřejnosti. V závěru práce je zkoumáno skrze rozhovory s českými producenty a publicitou působící v audiovizuálním odvětví relevance založení online nebo tištěného filmového periodika na našem území či zřízení propagačního centra při Státním fondu kinematografie.
- Současná praxe profese script consultant vycházející z odkazu Františka DanielaSpurný, Hynek(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-26Diplomová práce si dává za cíl představit současnou praxi profese script consultant, která vychází z odkazu scenáristy a dramaturga Františka Daniela. V současné době je script consultant v audiovizuální průmyslu západních zemí běžně využíván, neboť velkou měrou napomáhá k úspěšnému završení stádia developmentu filmu a poskytuje scenáristům i producentům opěrný bod v tvorbě funkčního literárního scénáře. Cílem práce je z pozice producenta sledovat spolupráci se script consultantem od prvního oslovení až po dovršení spolupráce na přiděleném scénáři. Metoda výzkumu je postavena na polostrukturovaných rozhovorech s předními evropskými script consultanty Agniezskou Kruk, Janem Forsströmem, Donatem F. Keuschem a Gabriele C. Sindler. Práce hledá odpověď na dvě výzkumné otázky: 1. Jaký je komplexní obraz spolupráce producenta a script consultanta v průběhu procesu práce na filmovém scénáři; 2. Do jaké míry uplatňují vybraní respondenti při práci na scénáři metody a odkaz Františka Daniela. Struktura práce je nastavena dle jednotlivých fází, které kooperačnímu procesu odpovídají.