Procházet podle oponent "SUŠICKÝ, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 16 z 16
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Česká tubová koncertní literaturaAdamec, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-11V této práci se zabývám skladbami českých autorů, ve kterých vystupuje tuba, nebo tuby jako sólový nástroj. Na následujících několika stranách se můžete dočíst množství informací o skladbách nejrůznějších žánrů, od dechovky přes skladby tzv. vážné hudby až po jazz. Kromě faktických informací týkajících se vzniku jednotlivých kompozic, či okolnostech premiér, zde naleznete také krátké medailony shrnující životopisy dotčených skladatelů. Za obzvláště přínosnou považuji sekci nazvanou SLOVO AUTORA, ve které cituji informace, které mi o skladbách řekli sami jejich tvůrci.
- Čeští skladatelé pro tubu se zaměřením n a Férii Pavla Nováka - Zemka a Concertino Evžena ZámečníkaSalajka, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-05Ve své bakalářské práci jsem se zaměřil na české skladatele pro tubu se zaměřením na Feérii Pavla Nováka Zemka a Concertino Evžena Zámečníka. Mým cílem bylo shromáždit informace z oblasti historie nástroje po dnešní podobu, metodiky hry na tubu, české tubové školy, českých skladatelů pro tubu až po díla, která jsem podrobně rozebíral. Snažil jsem se ve své práci poctivě postupovat a srozumitelně vyjadřovat. Práce je rozdělena do několika kapitol, které v některých případech obsahují i podkapitoly. První kapitola se věnuje historii nástroje až po současnost. Druhá kapitola popisuje metodiku hry na tubu. Třetí kapitola je o české tubové škole. Čtvrtá kapitola se jmenuje "Česká sólová literatura pro tubu". Pátá a šestá kapitola se zabývá skladateli Pavlem Novákem ? Zemkem, Evženem Zámečníkem a rozebírá jejich díla.
- Doležal Jan : Bakalářský koncertDoležal, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-05
- Doporučená literatura pro hru na tubu na ZUŠZdráhal, Evžen(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-07Tématem této diplomové práce je Doporučená literatura pro hru na tubu na ZUŠ. Práce zmiňuje novodobou historii tuby. Dále se věnuje učebnímu plánu, zahrnujícím RVP a ŠVP. Hlavní část přináší přehled tubové literatury – škol pro tubu, etud a cvičení, přednesů a komorních a orchestrálních partů. K autorům je uveden krátký životopis a popis toho, co v jednotlivých školách a etudách naleznete s krátkými ukázkami z nich. Vždy jsem napsal doporučení, pro který ročník ZUŠ jsou tyto výukové materiály vhodné. V příloze jsou obrázky moderního vývoje tuby.
- Improvizace jako cesta hráčského rozvoje ve vztahu ke koncertní praxiKozderka, Ladislav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-15Tato práce se zabývá možností využití improvizace jako cesty rozvoje hráčské osobnosti směrem ke kreativitě. Její prohloubení vede k obohacení koncertní praxe o nové podměty vzešlé z improvizace.
- Jiří Genrt: Bakalářský koncertGenrt, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-07
- John Williams: Koncert pro tubu a orchestrGenrt, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-07Ve své práci se věnuji americkému skladateli Johnu Williamsovi a jeho Koncertu pro tubu a orchestr. První kapitola popisuje Williamsův život od začátků jeho umělecké dráhy až po současnost. V jejích podkapitolách přibližuji jeho rozsáhlou filmovou a koncertní tvorbu, Williamsovi skladatelské úspěchy a významná ocenění. Druhá kapitola obsahuje historii a formální rozbor koncertu pro tubu a orchestr. Dále se zde věnuji interpretační problematice tohoto koncertu a nahrávce významného současného norského tubového virtuose Oysteina Baadsvika.
- Metodika hry na lesní rohMatlasová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-02Tématem této diplomové práce je Metodika hry na lesní roh. Text je rozdělen do několika kapitol. Po krátkém úvodu se zabývám vývojem lesního rohu s přihlédnutím k počátku vývoje v Čechách. Kapitola třetí přináší stručný přehled vybraných metodických škol. Následují kapitoly o držení nástroje, dýchání, nátisku. Těžiště práce tvoří kapitoly nátisková a dýchací cvičení.
- Metodika hry na tubu pro začátečníkyZdráhal, Evžen(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-09Tématem této bakalářské práce je Metodika hry na tubu pro začátečníky. Práce pojednává o vývoji tuby od historie až k modernímu nástroji. Dále o tubě a metodických postupech, které jsou podloženy mými vlastními vědomostmi, zkušenostmi a názory. Jednotlivé kapitoly přináší stručný popis základních metod hry na tubu. Ke každé kapitole je připojeno praktické cvičení k lepšímu pochopení a zvládnutí tubové problematiky. Pro ilustraci jsou přiloženy obrázky historických nástrojů, popis částí tuby, držení těla hráče při hraní a pozice nátrubku a nátisku.
- Přibík J.: Bakalářský koncertPřibík, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06
- Projevy fyzické a psychické zdatnosti u hráče na tubuSalajka, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-10Tématem diplomové práce je Projevy fyzické a psychické zdatnosti u hráče na tubu. Toto téma je v práci rozděleno do dvou hlavních kapitol, které můžeme dešifrovat již z názvu. Každá kapitola se zabývá do hloubky svou oblastí a v závěru můžeme nalézt vzájemnou souvislost. Práce je také obohacena o autorovu vlastní zkušenost a vlastní pohled na zpracované téma.
- Robert Schumann: Koncertantní tvorba pro lesní rohDoležal, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-05Tématem práce je analýza díla Konzertstück für vier Hörner und Orchester, op. 86 německého romantického skladatele Roberta Schumanna. Analýze předchází seznámení s osobností a dílem autora a také jeho vztahu k lesnímu rohu. Zmíněna je úloha lesních rohů v Schumannově symfonické tvorbě a potom další dvě díla pro lesní roh ? Adagio a Allegro pro lesní roh a klavír, op. 70 a Jagdlieder pro mužské hlasy a čtyři lesní rohy, op. 137. Hlavní téma, Konzertstück, op. 86, je popsáno z historických, formálních a interpretačních hledisek. Na závěr je provedeno srovnání dostupných nahrávek díla.
- Rozbor vybraných sólových skladeb pro tubu a jejich porovnáníChmelař, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-03Ve své práci se věnuji rozborům vybraných sólových skladeb pro tubu. Díla, které jsem si pro bakalářskou práci vybral, jsou: Capriccio od Krysztofa Pendereckého, Alarum od Edwarda Gregsona, Encouters II od Williama Krafta a Triumph of the demon gods od Johna Stevense. Rozbor této sólové tvorby zahrnuje životopisy skladatelů, popis skladby, formální a harmonický rozbor.
- Současnost Ústřední hudby armády České republiky a její činnost v letech 2005-2010Přibík, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06Tato práce pojednává o činnosti Ústřední hudby armády České republiky v letech 2005-2010 a reformách vojenské hudební služby. Uskutečněné reformy vojenské hudební služby a zrušení většiny vojenských hudeb během posledních dvaceti let můžeme považovat za téměř úplný zánik české a slovenské vojenské hudební kultury a tradice dechové hudby, která po několik staletí byla utvářena našimi předními vojenskými dirigenty a skladateli, jenž je dodnes uznávána po celém světě. Vždyť to byli právě oni, kteří šířili do celé Evropy dechovou hudbu a tradici, tak jak ji známe například v Rusku, Bulharsku a ve státech bývalé Jugoslávie. Vojenští dirigenti Julius Fučík, Karel Komzák a syn Karel Komzák, Rudolf Piskáček, Franz Lehár (otec autora světoznámých operet), Bohumil Vejvoda (strýc Jaromíra Vejvody), Václav Voskovec (otec Jiřího Voskovce), Rudolf Nováček (autor pochodu Castaldo), Jindřich Praveček i Adolf Scherbaum světový virtuos na trubku, to jsou jedni z mnoha, kteří tuto tradici pomáhali rozvíjet po stovky let. Je pravdou, že po pádu komunismu a vstupu České republiky do NATO se naše země nenachází v bezprostředním ohrožení válkou a je přirozené, že se počet vojáků a vojsk snižuje. Nechat ale zaniknout podstatnou část naší hudební kultury je téměř neomluvitelné. Ústřední hudbu armády České republiky a posádkovou hudbu Olomouc můžeme označit za poslední ? mohykány ? vojenské dechové hudby a nedělejme si iluze o jisté budoucnosti těchto vojenských hudeb a celé hudební kultury. V dnešní době, kdy jakákoliv kulturní tradice nemá pro náš stát téměř žádnou hodnotu, je i hudba spíše přítěží pro státní pokladnu. Žijeme v době mediálních, datových i hudebních nosičů a nejspíše nás čeká v budoucnu i to, že z úsporných důvodů bude zahraniční delegaci vítat reprodukovaná hudba nebo navštívíme-li balet, bude nám i tam zřejmě hrát k choreografii hudba z reproduktorů.
- V. F. Červený - fenomenální nástrojař, jeho život a díloKořínek, Vít(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-15Tato diplomová práce si dala za úkol, jak je již z názvu patrné, připomenout osobnost Václava Františka Červeného, jehož život a odkaz, který mnoho znamená nejen pro českou nástrojařskou školu, ale i pro českou kulturu vůbec. Červeného dílo je tak rozsáhlé, že by si zasloužilo podrobnější zpracování, jež by však bylo nad rámec této práce. Téma je však natolik zajímavé, že jistě osloví nejen malou skupinu odborníků, ale i širokou veřejnost. Cílem této práce je základní sumarizace života a odkazu Červeného, jež se bezesporu stal fenomenálním zjevem české nástrojařské školy.
- Významní čeští a světoví tubistéGenrt, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-05Ve své magisterské práci jsem se zaměřil na významné české a světové tubisty. Mým cílem bylo shromáždit co nejvíce informací z oblasti vývoje a historie hry na tubu. Snažil jsem se je ve své práci poctivě a srozumitelně vyjádřit. Práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol, které ještě obsahují podkapitoly. První kapitola se věnuje významným českým tubistům. Druhá kapitola je o předních evropských tubistech. Třetí kapitola se jmenuje ?Tuba v Severní Americe a Kanadě? a poslední čtvrtá kapitola je zaměřena na nejvýznamnější hráče a pedagogy v Asii a Austrálii.