Procházet podle oponent "SULŽENKO, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 25
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Česká centraRežová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-11Tato práce se věnuje Českým centrům, příspěvkové organizaci Ministerstva zahraničních věcí, jejíž důležitou složkou je propagace české kultury v zahraničí. Práce Českých center má čtyři pilíře: kulturu, vzdělávání, obchod a turistiku. Zatímco ostatní obory mají zastoupení i v jiných zahraničněpolitických organizacích, kultura je výsadou Českých center. Práce obsahuje jednak zevrubný popis fungování Českých center, a to po stránce právní i ekonomické, začlenění do systému státní správy, teritoriálnímu rozmístění, historii a podobně. Dále jsou srovnávána Česká centra s Goethe-Institutem a Polským institutem, tedy dvěma dalšími zahraničními kulturními středisky. Samostatná kapitola je věnovaná dramaturgii Českých center a zájezdu Dejvického divadla do Buenos Aires.
- Česká nezávislá taneční scéna a její vnitřní strukturaHájková, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-09Práce si klade za cíl přiblížit a zmapovat současnou nezávislou taneční scénu, s důrazem na její subjekty a jejich provázanost. Sleduje pouze oblast současného tance, pohybového a fyzického divadla, provozovaného na profesionální úrovni. První část je přehledová. Představí soubory u nás v současné době fungující, v jakých prostorech se mohou prezentovat, kterých festivalů se mohou účastnit, kde mohou získávat finanční zdroje a na koho se mohou obrátit s prosbou o pomoc. Hlavním výstupem práce jsou především grafy, které originálně rozvíjejí předchozí mapovací část. Práce může být přínosná nejen pro ty, kteří se v taneční oblasti již pohybují, ale zároveň například pro produkční a manažery, kteří mají zájem věnovat se taneční oblasti, ale zatím se v ní příliš neorientují.
- Činnost a fungování Nové sítě, z.s.Tyl, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-06Abstrakt Bakalářská práce s názvem Činnost a fungování Nové sítě, z. s. si klade za cíl detailní rozbor této kulturní sítě. Jaké cesty volí, jak naplňuje své vize, atd. Popsat vznik organizace, motivace a dílčí kroky, které Nová síť ke svému současnému fungování podnikla. Jak jednotlivé části organismu přemýšlejí a jak spolu kooperují. Věnuje se organizační struktuře, v jakých podmínkách existuje. Chce souhrnně vypsat přehled činností, kterým se věnuje. Rozkrýt zdroje financování. To vše v návaznosti na představení jiných evropských kulturních networků. Konkrétně IETM, Trans Europe Halles a IN SITU. V závěru práce nastínit další směřování Nové sítě.
- CRM jako nástroj řízení nestátních neziskových organizací působících v kultuřeChalupský, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-10Autor se v práci zabývá tématem užití systému Client relationship managementu (dále jen CRM) pro podporu řízení nestátních neziskových organizací působících v kultuře. První část této práce popisuje oblasti, ve kterých lze CRM počítačové technologie a s nimi související metody a principy managementu a marketingu využít, vymezuje základní legislativní rámec, jenž je při zpracování osobních údajů nezbytné respektovat a doporučuje postupy pro zavedení CRM systému do chodu umělecky zaměřené neziskové organizace. Druhou část této diplomové práce tvoří případová studie, která na základě předchozí SWOT analýzy i situace vnějšího prostředí navrhuje zadání pro zavedení CRM systému do provozu konkrétního kulturního subjektu ? Dejvického divadla, o.p.s.
- Divadlo ContinuoBurešová, Eva(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-08Tato bakalářská práce se zabývá nezávislou divadelní skupinou ? Divadlem Continuo. Ve své práci popisuji specifický a v České republice ojedinělý způsob fungování Continua, jeho proměny a vývoj od počátků až do současnosti. Na Divadlo Continuo nahlížím hlavně z organizačně-produkční stránky, která je doplněna o kapitoly, zabývající se také jeho uměleckou stránkou a podmínkami, za kterých je možné v Continuu tvořit a zároveň žít. Ve své práci jsem se snažila zjistit a pojmenovat výhody a nevýhody, které s sebou provozování tohoto nezávislého divadelního souboru přináší. Cílem mé bakalářské práce je přiblížit čtenářům fenomén Divadla Continuo, a to hlavně na základě informací získaných z osobních setkání s lidmi, kteří s Continuem spolupracovali v minulosti nebo jsou jeho členy dnes. Práci jsem doplnila obrazovou přílohou, jejímž cílem je zachytit hlavně výtvarnou stránku a stylizaci divadla Continuo, tolik typickou pro všechny jeho projekty.
- E-marketing v slovenských a českých diva dláchKánová, Mária(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-10KÁNOVÁ, Mária: E-marketing v slovenských a českých divadlách. [Diplomová práca] ? Akadémia múzických umení v Prahe. Divadelná fakulta; Katedra divadelnej produkcie. ? Vedúci magisterskej práce: Mgr. Vlastimil Ježek Predkladaná diplomová práca sa zaoberá marketingom na internete a jeho využitím v divadelnom prostredí. Opisuje vzťah internetu a marketingu, obsah, rolu a definíciu e-marketingu a poukazuje na základné špecifiká marketingu divadiel. Hlavná časť je zameraná na podrobný rozbor jednotlivých nástrojov marketingového mixu na internete a podanie príkladov ich možného využitia v divadlách. Práca môže poslúžiť marketingových stratégií pre prostredie internetu. Cieľom práce je zmapovať súčasný stav e-marketingu v slovenských a českých divadlách a poukázať na možné príležitosti do budúcnosti. najmä divadlám ako teoretické východisko
- Internet jako prostředek propagace divadlaPatzelová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-18Práce ?Internet jako prostředek propagace divadla? se zabývá tématy Internetového marketingu. Pokouší se na dvou rozdílných modelech divadla názorně zachytit, jaké nástroje Internetové reklamy jsou pro daný model optimální a finančně nejméně zatěžující. Motivem ke vzniku této práce byl vzrůstající tlak ze strany elektronických médií. Aby nezisková sféra nezaostávala daleko za světem komerce, kde jsou nástroje Internetu bohatě využívány, cítili jsme potřebu přehledně diferencovat nástroje Internetového marketingu na příkladu konkrétních divadel.
- Internetové stránky divadlaVondrašová, Radka(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-16Práce je stručným návodem jak postupovat k dosažení optimální prezentace divadla díky prudce se rozvíjejícímu médiu - Internet. Nabízí postupy a předkládá důležité otázky, které by si mělo každé divadlo zamýšlející se nad svou webovou prezentací položit. Ve stručnosti také navrhuje řešení těchto otázek. Součástí práce je i rozbor vytipovaných webových stránek sedmadvaceti divadel v České republice, na jejichž příkladě jsou konkretizovány nejčastější problémy této specifické prezentace divadla v ČR.
- Internetové technologie a divákPelechová, Andrea(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-13Tato bakalářská práce představuje způsoby využití internetových technologií pro obor divadelní produkce. Zkoumá možnosti, jak využít analytické a komunikační nástroje prudce se rozvíjejícího oboru internetových technologií ve prospěch divadla a jeho diváka. Práce se zaměřuje na možnosti využití internetových technologií pro zlepšení komunikace mezi tvůrcem-divadelním subjektem a divákem a za účelem odstraňování bariér v jejich vztahu. Popisuje možnosti aktivizace diváků, prohloubení jejich prožitku a zážitku a popisuje, jak lze poskytovat divákům lepší či zcela nové typy služeb. Zkoumá možnosti využití internetových technologií pro efektivní zahájení a udržení kontaktu tvůrce-divadelního subjektu a diváka v jednotlivých období komunikace s použitím rámce See-Think-Do-Care. Prostřednictvím internetových technologií lze také získávat data o divácích ‒ tomu je rovněž v práci věnovaná kapitola. V praktické části usiluji o zmapování současného stavu využívání internetových technologií. Formou výzkumu jsou nestandardizované rozhovory se zástupci několika vybraných tvůrců-divadelních subjektů, kteří nastiňují problematické body současného stavu.
- Ku kreatívnym možnostiam manažmentu divadlaCieślaková, Adriána(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-05-15Dizertačná práca s názvom Ku kreatívnym možnostiam manažmentu divadla skúma rôzne možnosti a cesty umožňujúce rozvíjať tvorivý potenciál jednotlivcov, osobu kreatívneho manažéra, vedenie ľudí v kreatívnych tímoch a napokon smerovať k vytvoreniu a stabilizácii kreatívnej organizácie. Tieto štyri témy tvoria prvé štyri kapitoly dizertačnej práce. Základnou metódou výskumu je syntéza poznatkov od renomovaných autorov v oblasti kreatívneho manažmentu, kulturológie, ekonómie, psychológie a psychiatrie, neurológie, od dramaturgov, režisérov a manažérov. Súčasne sa opieram o výsledky svojho pedagogického pôsobenia na Katedre produkcie DAMU a o vlastné skúsenosti, ktoré si dovoľujem sumarizovať pri jednotlivých popisovaných fenoménoch. Predkladaná dizertačná práca nemá ambíciu stopercentne vyčerpať danú tému, ale priniesť postrehy v nových súvislostiach, nových prepojeniach, najmä na rôzne zdroje tvorivosti a možností kreatívneho riešenia problémov vo vzťahu k manažérskej práci a z hľadiska divadelno - profesijného na osobu dramaturga, čomu je venovaná záverečná, piata kapitola. Touto prácou si kladiem za cieľ dokázať využiteľnosť a účelnosť tvorivého prístupu, ktorý má predpokladám pozitívny vplyv na ľudí, tímy aj celé organizácie ako v kvantitatívnej rovine, najmä v efektívnosti procesov, tak po kvalitatívnej stránke. Tieto poznatky sú už do istej miery spracované v literatúre manažérskej, avšak len zriedka v umelecko – manažérskej. Východiskom výskumu realizovaného v rámci doktorandského štúdia na Katedre alternatívneho a bábkového divadla DAMU je hypotéza, že poznanie a využívanie metód kreatívnych postupov povedie k zvyšovaniu úspešnosti vybraných organizácií, prechodu od kreovania nových myšlienok k ich artikulácii, realizácii a evaluácii, ktorá prinesie ďalší posun motivovaných ľudí, ktorých práca v prvom rade baví. Organizácia rozšíri množstvo a zvýši kvalitu projektov a iných výstupov, spolupracovníkov, divákov, zvýši úroveň finančnej stability, odozvu u mediálnych partnerov.
- Kultura v krizi aneb kulturní transformace?Mikhailiv, Olga(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-11Tato práce analyzuje kulturu v krizi nebo v době transformace a je doplněna případovou studií pro město Lvov. Záměrem práce je kriticky posoudit stav kultury na Ukrajině a určit, kdo jsou skuteční činitelé ovlivňující kulturní vývoj v zemi. Je zde proveden stručný rozbor legislativy týkající se kultury od osamostatnění státu po současnost. Dále jsou mapovány nestátní komunitní a soukromí činitelé účastnící se kulturního života v zemi. Práci uzavírá případová studie kulturního vývoje na lokální úrovni, provedená na příkladu města Lvova.
- Kulturní strategie pro umění ve veřejném prostoruKunc, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-02-02Předkládaná diplomová práce se věnuje široké oblasti živého umění ve veřejném prostoru, takzvaného buskingu, a to ve vztahu ke dvěma hlavním myšlenkovým proudům – jednak bariérám pro realizaci aktivit, napříč městy; v řadě další potom kulturním strategiím pro tuto oblast. Nasbírané teoretické znalosti i praktické zkušenosti (mimo jiné z historického vývoje městských společenství, studia celé řady legislativních dokumentů, kulturních strategií, vlastních výzkumů autora, četných pozorování a rozhovorů s uměleckými aktéry a zástupci standardotvorných institucí napříč celým světem, analýz překážek pro realizaci aktivit ve veřejném prostoru a dalšího) přeměňuje jednak v komparaci dvou měst – v prvé řadě Prahy a v řadě druhé Londýna jakožto etalonu přístupu k uměleckým aktivitám ve veřejném prostoru, dále poté v sérii konkrétních doporučení pro tvorbu standardu, strategie a případně i navazující legislativy pro realizaci opatření ve vztahu k předmětu práce v rámci hlavního města Prahy. Myšlenkovým fundamentem celé diplomové práce je přesvědčení, že kulturní aktivity tzv. živého umění do veřejného prostoru patří, neboť mají poten-ciál zvyšovat kvalitu života, edukovat obyvatelstvo a zásadně zvyšovat jeho kreativitu, rozvíjet potenciál místa a lokality, snižovat kriminalitu, tvořit ekonomické multiplikace a další.
- MeetFACTORY - SMÍCHOVSKÁ TOVÁRNA NA SNY...Gondová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-18Bakalářská práce MeetFACTORY - SMÍCHOVSKÁ TOVÁRNA NA SNY? se primárně zabývá vznikem, minulostí a současným vývojem tohoto pražského kulturního centra. Osvětlením fenoménu nezávislých kulturních center a zmapováním jejich vývoje u nás i ve světě, si práce v úvodní části připravuje půdu pro následnou prezentaci celého projektu umělecké továrny. Po představení výtvarníka Davida Černého, který je myšlence rezidenčního centra MeetFactory otcem, se práce věnuje zrození této ideje, formování jejího konceptu, vzniku a následnému krachu první verze kulturního domu, stagnaci projektu a jeho znovuoživení v novém prostoru. Práce dále sleduje průběh první sezóny provozu, aby následně rekapitulovala její výsledky. Současně představuje i některé z nejnovějších subjektů pražské scény, jejichž organizační pojetí a programová náplň se v mnoha aspektech shodují s vizí MeetFactory. Práce v závěru přichází s návrhem velmi specifické transformace tohoto centra, která vychází z plánovaného vývoje lokality a akcentuje soudobé tržní mechanizmy a kulturní tendence společnosti.
- Mezisektorová spolupráce mezi uměním a organizacemiNazarova, Nadezda(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-02-12Mezisektorová spolupráce mezi uměním a organizacemi (nebo jiným názvem je umělecká intervence) byla prozkoumána a používána v praxi v evropských zemích, jako je Švédsko, Norsko, Dánsko, Francie, Španělsko, Spojené království, Švýcarsko. Výzkum diskutuje mezisektorovou spolupráci, při nichž lidé, praktiky a / nebo produkty ze světa umění vstupují do světa organizací na podporu a spouštění rozvoje a inovací. Prozkoumám a zmapuji vývoj této oblasti v České republice a na Slovensku, stejně jako prozkoumám otazku "jaké jsou dopady takové spolupráce?". Zda dokážeme identifikovat potenciální "přidané hodnoty" pro organizace, umělce a pro společnost, ve které jsou přiloženy? Práce také obsahuje výsledky výzkumu, během praxe v roce 2020, která byla provedena ve Švédsku v rámci organizace TILLT, jeden z nejzkušenějších projektových týmů v oblasti mezisektorové spolupráce od počátku roku 2000.
- Nákladové nádraží ŽižkovVlčková, Jovanka(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-12Diplomová práce se věnuje nákladovému nádraží Žižkov a jeho přeměně na kulturní centrum. Představuje jeho charakteristiky, provoz a výstavbu. Dále zkoumá jeho cestu k prohlášení za kulturní památku, se všemi peripetiemi popisuje složité vztahy a zájmy mezi vlastníkem budovy, developery, městskou částí Praha 3, politiky, ale i neziskovou sférou a občanskými iniciativami. Jedná se o studii prostředí, ve které je nutné se orientovat předtím, než se začne plánovat jakýkoli projekt. Dále práce popisuje konkrétní vize kulturního centra, majetkovou a finanční situaci a prezentuje vybrané subjekty - budoucí obyvatele nádraží, včetně konkrétního projektu, který se chystá realizovat přímo autorka práce. V závěrečné části jsou představeny příklady již funkčních center nejen ze zahraničí, které dokazují veskrze pozitivní dopady na společnost, na uměleckou komunitu i ekonomický vzrůst okolí. Budoucnost nákladového nádraží Žižkov je jen zlomkem v široké problematice konverzí industriálních či nádražních prostor. Jedná se o ojedinělou příležitost, jak v Praze vybudovat z výjimečného místa unikátní projekt.
- Nová média v práci s divadelním publikemZavřelová, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-02-01Předkládaná práce se věnuje problematice využití nových médií a implementace současných trendů online komunikace v prostředí divadel. V první části jsou definovány nejdůležitější pojmy a představeny hlavní platformy online komunikace. Následuje komparativní analýza komunikace pěti českých divadel na sociálních sítích – jedná se o Jihočeské divadlo v Českých Budějovicích, Slovácké divadlo v Uherském Hradišti, Městské divadlo Zlín, Moravské divadlo v Olomouci a Klicperovo divadlo v Hradci Králové. V další části je pak vyhodnocen výzkum publika Jihočeského divadla s důrazem na online komunikaci a participaci, který byl realizován ve spolupráci s tímto divadlem. Na základě tohoto výzkumu a komparativní analýzy jsou v práci formulována doporučení pro komunikační strategii Jihočeského divadla.
- Potenciál využití kulturních mapKofláková, Alice(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-23Tato magisterská práce zkoumá potenciál využití map a kartografie při podpoře kulturních a kreativních odvětví. Hypotézou práce je, že se efektivní podpory kulturních a kreativních odvětví dosáhne snadněji, pokud se při kulturním plánování (při sestavování kulturních politik, strategií či akčních plánů) uvažuje i v geografické dimenzi. Práce analyzuje příklady mapování kulturních a kreativních odvětví a předkládá výhody, které plynou z využívání nástroje map. Zároveň poukazuje i na nedostatky českých kulturních map, nastiňuje jejich další potenciál a přináší inspirativní příklad ze zahraničí (kulturní mapu města Dublin). Poslední třetina magisterské diplomové práce je věnována případové studii mapování kulturních a kreativních odvětví v Olomouci a okolí, kde je tak na konkrétním příkladu podrobně představen potenciál využití kulturních map. Mezi hlavní zjištění práce patří, že mapy jsou silným a vhodným nástrojem pro pochopení problematiky kulturních a kreativních odvětví. Slouží také jako nástroj komunikace výsledků mapování sektoru. Ne ve všech případech jsou však mapy samonosné, často potřebují slovní nebo jiné vysvětlení.
- Propagace divadel v sociálních médiíchNováková, Gabriela(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-11Bakalářská práce v první části představuje pojem sociální média, jejich konkrétní typy a dále specifika marketingu neziskových kulturních organizací. Shrnuje několik zásadních doporučení, jakým způsobem se sociálními médii pracovat z hlediska tvorby obsahu, zejména se sítí Facebook. Druhá část se věnuje třem konkrétním pražským divadlům a jejich užívání sociálních médií v praxi. To je podrobeno stručné analýze. Závěr hodnotí práci zkoumaných divadel se sociálními médii a nastiňuje možnosti, jak jejich využívání v těchto institucích zefektivnit.
- Public relations v divadleVahalová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-09Cílem mé diplomové práce je zmapování a utřídění dostupných informací k tématu Public Relations v divadle. Práce je rozdělena na dvě základní části - teoretickou a praktickou. V teoretické části je pozornost zaměřena především na obsah Public Relations, dále na komunikaci jako nedílnou součást PR, nové trendy, druhy sdělení a komunikační prostředky. Součástí teoretické části je i historie Public Relations, primárně kolébka PR - Spojené státy americké. Praktická část nás zavede do dvou konkrétních divadel. Tím prvním je příspěvková organizace - Švandovo divadlo na Smíchově v Praze, a tím druhým je společnost s ručením omezeným - Studio DVA, taktéž v hlavním městě. Celou praktickou část doplní komunikace s médii a novináři, kde byl můj primární zájem zaměřen na to, jak média a novináři hodnotí stávající "divadelní servis". Co dělají divadla při komunikaci s médií správně, a co by mohla naopak zlepšit. V celé práci je průběžně uvedeno mnoho inspirativních příkladů z praxe, ať už z historie či současnosti.
- Role PR ve vybraných divadlechDrvotová, Vladana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-13Diplomová práce představuje a analyzuje poznatky o současném stavu a podobě public relations (PR) vybraných divadelních příspěvkových organizací a subjektů v nestátním neziskovém sektoru v pěti největších českých městech – v Praze, Brně, Ostravě, Plzni a Olomouci. Jejím hlavním cílem je zjistit, jakou roli zastává PR v těchto organizacích. Zda je vnímáno spíše jako strategický nástroj nebo výkonná služba a jaké místo má ve struktuře organizace. Přestože je termín PR stále častěji používán nejen v rámci akademické sféry, ale i širokou veřejností v běžné komunikaci, může působit matoucím dojmem. V teoretické části práce je proto věnována pozornost ukotvení PR v rámci teorie oboru samotného, ale také marketingové komunikace a managementu. Prostor je věnován i aktuálním trendům v PR. Ústřední praktická část obsahuje data získaná z osobních semi-strukturovaných rozhovorů s pracovníky PR a marketingu Národního divadla, Národního divadla Brno, Národního divadla moravskoslezského, Moravského divadla Olomouc, Divadla Josefa Kajetána Tyla, scény Jatka78, Kulturního centra Cooltour, Moving Station a Divadla Tramtarie.