Procházet podle oponent "SVOBODA, Pavel"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Hudební analýza zpěvu pěnkavovitých ptákůChlebanová Petříková, Anna Ester(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-12V bakalářské práci jsem se zabývala analýzou zpěvu ptáků. Z říše ptáků jsem ke zkoumání vybrala řád pěvců, čeleď pěnkavovití. Z čeledi pěnkavovitých jsem k analýze vybrala rody pěnkava, hýl, křivka a zvonek. Dřívější badatelé zapisovali ptačí zpěv do not a přirovnávali jej k hudebním nástrojům. Toto mě vedlo k tomu objasnit, jaké postupy ptáci při zpěvu používají a co má ptačí zpěv společného s naší hudbou. K analýze jsem využila nahrávky, které vytvořil český ornitolog Pavel Pelz. Metodou mé analýzy bylo vytvoření spektrogramů, zápis ptačího zpěvu do not a rozbor ptačího zpěvu z hlediska hudebních forem. Výsledkem analýzy bylo zjištění, že ptáci mají tendenci vracet se k jedné frekvenci (tónice), z čehož vyplývají další otázky, které zatím nejsou zodpovězeny.
- Jiří Ropek - varhaník a skladatelDvořák, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-07Tato práce pojednává o varhaníku Jiřím Ropkovi, jehož sté výročí narození si v letošním roce připomínáme. Na úvod mapuje jeho dospívání ve světle přelomových událostí 20. století. Dále postupně přibližuje všechny směry, kterými se za svého života ubíral – od doprovodu liturgie a koncertování přes pedagogickou činnost až po skladatelský odkaz. Na závěr pak přináší kompletní přehled autorova díla, stejně jako seznam vydaných nahrávek.
- Matlasová Kateřina : Magisterský koncertMatlasová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-02
- Příklady užití varhan v nonartificiální hudběBeránková, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-05Tato diplomová práce se zabývá využitím varhan mimo klasickou a duchovní hudbu. V práci je definován pojem „nonartificiální“, dále nastíněna stručná historie vývoje funkce varhan. Hlavní část tvoří samotné příklady tvorby, které jsou utříděné dle žánrové stylovosti. Nechybí odkazy na stránky, kde je veškerá uvedená hudba k poslechu. V poslední kapitole se práce věnuje inovativním technologiím, které byly aplikovány při stavbě varhan v nedávných letech.
- Problematika interpretácie Troch chorálov C. Francka v Česku a na SlovenskuKřemen, Juraj(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-15Cieľom práce je predstaviť problematiku a možnosti interpretácie Troch chorálov Césara Francka v Česku a na Slovensku. Tému sme zvolili z dôvodu, že tieto známe a často hrávané diela patria do repertoáru mnohých českých a slovenských organistov. Pri písaní sme pracovali so zahraničnou, českou a slovenskou dostupnou literatúrou. Prácu sme rozdelili do dvoch kapitol. V prvej sa venujeme osobnosti a tvorbe Césara Francka. Zameriavame sa na jeho pôsobenie v pozícii chrámového organistu, približujeme charakteristiku hudobnej reči s dôrazom na pedálovú techniku a uvádzame jeho najznámejšiu organovú tvorbu so zameraním na Tri chorály. V druhej kapitole predstavujeme vybrané nástroje v Českej a Slovenskej republike, pôvodný nástroj významného organára Aristide Cavaillé-Colla v Bazilike sv. Klotildy, na ktorom Franck skomponoval dielo Tri chorály. Zároveň v nej predkladáme tvrdenia, že nástroje symfonického typu od Aristide Cavaillé-Colla v Českej republike a na Slovensku žiaľ nemáme, preto je nutnosťou vedieť adaptovať a zároveň registračne a zvukovo prispôsobiť tieto skladby v našich podmienkach a nástrojových možnostiach. Výsledkom práce je porovnanie nástrojov z rôznych hľadísk a návrhy individuálnych možností interpretácie na konkrétnych nástrojoch.