Procházet podle oponent "SYSEL, Tomáš"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Problematika podvodního natáčeníSyblík, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-13Tématem této bakalářské práce je “Problematika podvodního natáčení”. Zabývá se základními teoriemi a technologiemi, které je možno v rámci dané problematiky použít. Účelem bylo vypracovat srozumitelný a koherentní text, který by mohl sloužit jako výchozí bod pro hlubší studium tohoto nestandardního snímacího postupu, který ovšem předpokládá běžné znalosti kameramanské praxe a alespoň základní zkušenost s potápěním jako takovým (tzn. základní certifikát OWD, nebo jeho alternativa). Výše popsaný stav je stav, ze kterého jsem vycházel já, přičemž účel práce vychází právě z absence takového textu. Pominu-li vlastní zkušenost, tak informace obsažené v této práci vycházejí primárně z dlouhých a obsáhlých konzultací, které jsem absolvoval s profesionály tohoto oboru. Jmenovitě se jedná o Vojtěcha Nedvěda a Steva Lichtaga, kteří jsou obecně považováni za špičku v rámci tuzemské produkce, co se práce pod vodou týče. První část práce se zabývá stručným shrnutím teorie a historie potápění v obecné rovině, tzn. bez zaměření na kameramanskou praxi. Ve druhé části se zabývá technickým minimem, které by každý kameraman měl před přípravou svého prvního “podvodního” projektu znát. Není mou ambicí zde kompletně popsat celou teorii všeho, co může pod vodou nastat, spíše zdůraznit, a na uživatelské úrovni popsat určité jevy, které je potřeba znát. Příkladem může být lom světla pod vodou a jeho důsledky na zachycený obraz. Třetí část se zabývá stručnou, uživatelskou komparativní analýzou třech základních technických přístupů, které jsem pro tuto práci měl k dispozici, tzn. Scubacam, Nauticam a Panaquarium. Při výběru těchto technologií jsem kladl důraz na jejich dostupnost, přičemž záměrem bylo pracovat s něčím běžně dostupným v rámci každého profesionálního rentálu.
- Seriálová tvorba režiséra Vince Gilligana: Better call SaulMencelová, Marcela(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-13Tato práce se hlouběji zabývá přístupem a vizuální realizací seriálu "Better Call Saul." Jejím cílem je provést čtenáře skrze konkrétní scény a obrazy s důrazem na obrazové řešení. Práce se zaměřuje na odhalení kreativního přístupu a strategií, které tvůrci využili k vytvoření nezaměnitelného a originálního seriálového světa. Jedním z klíčových aspektů, který tato práce analyzuje, je role tvůrců Vince Gilligana a Petera Goulda v celém procesu. Dlouhá doba natáčení seriálu několikrát přinesla změnu hlavního kameramana, ale přesto byl zachován jednotný vizuální styl, který tvůrci pečlivě definovali a stále rozvíjeli. Skrze rozbory konkrétních scén a obrazů se práce snaží ukázat, jak kreativně tvůrci využili různé filmové techniky a nástroje.
- Současné svícení žánru sci-fiVališ, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-19Práce se zabývá svícením ve filmech Blade Runner a Blade Runner 2049. Tento text však jen neporovnává obrazy z filmu, ale má za cíl ukázat čtenáři cestu, jak k těmto obrazům tvůrci došli. Ve zkratce seznámí čtenáře s tím, v jaké době tvůrci žili, jaké filmy se v oné době natáčely, a jaké konkrétní inspirace tvůrci přiznali. Tyto aspekty se pokouším v práci propojit a dát tak čtenáři základ, po kterém poté představím i vybrané obrazy a techniky, které u nich byly použity. Při psaní textu jsem kromě samotných filmů pracoval s řadami rozhovorů s tvůrci a jejich spolupracovníky, technických rozborů, filmových fór, a nabyté informace jsem poté hlouběji ověřoval a rozvětvoval. Techniky svícení jsem doplnil o informace získané při studiu kamery a v závěru jsem provedl srovnání obou filmů a vybraných scén.