Procházet podle oponent "TÖPFER, Tomáš"
Nyní se zobrazuje 1 - 12 z 12
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Divadlo jako svobodné vidění světa (divadlo a jazz)Valerián, William(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-19Má diplomová práce nese název Divadlo jako svobodné vidění světa (divadlo a jazz). Zabývám se svým pátráním po souvislostech v hudebním a hereckém uměleckém vyjádření v průběhu studia, které začalo na konzervatoři - obor saxofon. Z hodin herecké tvorby a později tvorby ve školním divadle Disk vybírám okamžiky, které mi nejvíce přispěly k hledání svého vlastního „jazzového“ hereckého přístupu a „osvobození“ na jevišti a jeho následném využívání v pozdějším profesionálním životě.
- Herecká postava a osobní zkušenostUrban, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-20Diplomová práce se zabývá v první řadě tvorbou postav během studia na DAMU a využití osobních zkušeností při herecké práci. V druhé řadě je to analýza absolventské role Platonov, ve hře Michaila Čechova Platonov.
- Herecká postava v rozdílných žánrechKozák, David(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-18Práce popisuje vývoj přemýšlení mladého člověka, který nastoupil na DAMU jako absolutní amatér a diletant, člověka, který před studiem o divadle téměř nic nevěděl a s divadlem či dramatickým kroužkem neměl žádnou zkušenost. K umění ho vedla pouze intuice a touha být uměleckému prostředí blíž. Mapuje a analyzuje první kroky začínajícího herce při tvorbě charakterů a hereckých postav v rámci rozdílných žánrů a zkoumá, co se děje s jeho vlastní identitou. V práci jsou předložené konkrétní zážitky a zkušenosti, a to převážně z posledního roku studia, kdy jsme pracovali na jednotlivých absolventských inscenacích.
- Herecké prožívání a představováníKotrbatá, Jana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-21Ve své diplomové práci se věnuji tématu prožívání a představování. V jedné kapitole se snažím zachytit hlavní teze Stanislavského a Diderota, ale především se snažím reflektovat své vlastní zkušenosti. Porovnávám všechny absolventské inscenace v divadle Disk a v jednotlivých kapitolách popisuji, jakým způsobem jsem pracovala na konkrétních postavách, jak jsem k práci přistupovala, jaké jsem volila výrazové prostředky apod.
- Hledání herecké pravdyJindrová, Martina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-15Ve své diplomové práci se převážně zaměřuji na porovnání dvou hereckých disciplín – herectví v divadle a herectví v audiovizuálním snímku. Popisuji hledání prostředků k co nejpravdivějšímu hereckému výkonu a zda se mi jejich nalezení podařilo. Zabývám se myšlenkou autostylizace a zdali je autostylizace výhodou či nevýhodou. Popisuji své zkušenosti z méně tradičních forem divadla, jako je imerzivní divadlo. Opírám se o odbornou literaturu, především pak o knihu s názvem „Být nebo nebýt: monology o herectví“ od Radovana Lukavského.
- Já a ona (Tvorba herecké postavy)Dostálová, Pavla(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-25Tato diplomová práce se zaměřuje především na mé herecké sebepoznání. Popisuji svůj způsob práce na tvorbě konkrétní herecké postavy (Kačenka, hra Olivera Bukowského Hosté), přičemž se vracím ke zkušenostem ze čtyř let studia na divadelní fakultě. Zaměřuji se především na práci s textem, s režisérem a hereckými partnery. Pokouším se konkrétně pojmenovat okamžiky, které ovlivnily můj herecký vývoj, a snažím se určit, jaký měly vliv na mou tvorbu. V souvislosti s tím se dotýkám tématu sebekontroly. Práce je především zpětnou reflexí, vznikala z potřeby pracovat na sobě, jak v oboru herectví, tak v oboru režie - dramaturgie, který momentálně studuji
- Milovat obtížeLanger, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-17Diplomová práce si klade za cíl nastínit, s jakými překážkami se musí začínající adept herectví zpravidla potýkat, a pokusit se o zmapování procesu, při němž mohou být tyto nesnáze přetaveny v hercův prospěch, respektive pak ve prospěch autentičnosti předváděného díla. Kromě výčtu vlastních chyb a překážek, na které autor během studií a v profesionálním provozu narazil, se dotyčný snaží analyzovat, jaké postupy volil při jejich překonávání. Svá zjištění pak uzavírá třemi předpoklady, které jsou dle jeho názoru pro svědomité vykonávání herecké profese nezbytné. Popisuje zde svůj myšlenkový vývoj a pokouší se o převedení teoretických poznatků z četby a studia různých divadelních autorit, především pak K. S. Stanislavského, do praktické roviny.
- Překonávání psychosomatických bloků v herecké tvorběKrotovych, Ihor(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-19Ve své magisterské práci se zabývám tématem psychosomatických bloků. Pokouším se najít a pojmenovat příčiny, které mají zásadní vliv na jejich vznik. Věnuji pozornost sociálním aspektům stejně tak jako nedůvěře ve vlastní psychosomatický aparát a herecké předpoklady. Dále uvádím, jaký vliv mají na vznik bloků špatné pracovní návyky, nedůslednost a nedisciplinovanost. Sleduji chronologii svého vlastního profesního vývoje a na jeho základě popisuji způsoby, jakými jsem vlastní tvůrčí bloky překonával. Součástí práce je hledání herecké psychotechniky, která má podle mého názoru zásadní vliv na překonávání bloků
- Profesionalita a autenticitaKuzník, Viktor(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-17Ve své diplomové práci nezkoumám profesionalitu a autenticitu jako pojmy – v obecných rovinách jejich významu, ale zabývám se vzájemnými vztahy profesionality a autenticity v herecké práci na základě vlastních zkušeností získaných během studia na DAMU. Svůj proces profesionalizace demonstruji na jednotlivých zápisech z vlastního hereckého deníku, které si zaznamenávám od začátku studia, a odpovědích na anketu, týkající se psychologie herecké tvorby, kterou vytvořili v roce 1923 po konzultacích s řadou herců a režisérů ruští teatrologové N. J. Efros, L. J. Gurevičová, A. P. Petrovskij.
- Psychická zátěž v herectvíBartoš, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-20Předmětem této práce je psychická zátěž působící na herce při výkonu jeho profese. Přibližuje téma psychické zátěže v obecné rovině, její kategorizaci, příčiny a okolnosti jejího vzniku a reakce, které v organismu vyvolává při krátkodobém i dlouhodobém působení. Zvláštní pozornost je věnována zvládání zátěže a mechanismům její intervence i prevence. Na těchto teoretických základech jsou zkoumány zátěžové pracovní podmínky v herectví včetně osobnostních rysů herců, které mohou zvyšovat riziko vzniku zátěže. Dále jsou rozebrány některé konkrétní zátěžové fenomény, se kterými se herec může setkat, a své místo má v textu i úvaha nad podstatou a významen psychické zátěže v herectví.
- Sebereflexe jako jeden z nástrojů hereck é tvorbyAdamczyk, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-14Práce popisuje mé osobní zkušenosti, kterých jsem nabyl jak během studia na DAMU a při zkoušení absolventských inscenací v divadle Disk, tak při práci mimo školu. Tyto zkušenosti jsou pak ilustrovány na několika konkrétních příkladech z praxe, na kterých jsem pracoval.
- Z čeho vzniká herecká postavaSvojanovský, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-15Účelem této práce je uchopit pojem herecká postava a zamyslet se nad vlivem některých aspektů zkoušení na výsledný tvar hercovy práce. Na podkladě konkrétních zkušeností se zabývá především autorem, potažmo textem, vztahem režiséra a herce, partneřením s hereckými kolegy, vlivem kostýmu a rekvizity i technických parametrů inscenace (scéna, hudba, světlo). V neposlední řadě pak konkretizuje vliv hercovy osobnosti, prostředí a atmosféry zkoušecího procesu na výsledný tvar.