Procházet podle oponent "TOMÁŠEK, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 61
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Alexej Aslamas - bakalářský koncertAslamas, Alexey(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2009-09-07
- Anna Jírovcová - koncertJírovcová, Anna(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-03
- Anna Vaňková: Magisterský koncertVaňková, Anna(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2010-06-04
- Bohuslav Martinů a jeho houslová tvorbaDvorská, Eliška(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-04Cílem této práce je blizší seznámení s životním příběhem Bohuslava Martinů a také seznámení s těmi skladbami, ve kterých se pojednává o profesních začátcích B.M., o studiích a pozdějším skladatelském vývoji v zahraničí. Další část se pak zabývá jeho soukromým životem, přibližuje skladatelovo nejblizší okolí, jeho přátele a manželku. V části, která je věnována houslové tvorbě B.M. jsou nejprve uvedena všechna tato díle, která jsou seřazena dla data vzniku a některá z ních jsou i poté i podrobněji rozebrána.
- Česká skladatelská emigrace ve 20.století ( vybranné osobnosti)Kroupa, Matěj(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-08Tato práce se zabývá tvorbou a životem několika českých skladatelských osobností, které opustily Českou republiku z politických důvodů ve dvacátém století. Důraz je kladen na trojici Karel Janovický ( 1930) - Vilém Tauský (1910 - 2004) - Antonín Tupčanský (1928), jejich dílo a život je zde popisován nejšířeji. Závěrečná kapitola připomíná ještě další jména ( V.Nelhýbel, P.Kotík, J.Novák, R. Komorous). Cílem není poskytnout vyčerpávající přehled domácí hudební emigrace, spíše poukázat na některé její aspekty s důrazem na osobní zkušenost absolventa.
- Čeští houslisté v zahraničí ve 2. pol. 20. stoletíKvita, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28Tato práce "Čeští houslisté v zahraničí v 2. polovině 20. století" pojednává o jejich životech, názorech, zkušenostech a přínosu pro naši kulturu. Tito hudebníci patřili k nejlepším hráčům své doby a někteří z nich byli také vynikajícími učiteli. Komunistický režim o nich vymazal veškeré záznamy. Hodně lidí se rozhodlo emigrovat z naší země v tomto "červeném" období naší historie. Tato práce je věnována všem, kteří se odhodlali k tak radikálnímu kroku - k emigraci.
- Dějiny orchestru FOK a jeho koncertní mistřiVrabcová, Monika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28Studie popisuje klikaté cestičky osudu, jimiž se historie orchestru za dlouhá léta ubírala. Přibližuje atmosféru pionýrských začátků, stvoření tělesa v téměř garážových podmínkách, mapuje ?Zlatý věk?, kdy příznivé okolnosti nastavily nejlepší příležitosti k uměleckému rozvoji a budování vynikajícího jména na domácí i zahraniční kulturní scéně. Zmiňuje podrobněji 3 významné organizátorské a dirigentské osobnosti: Dr. Rudolfa Pekárka, Dr. Václava Smetáčka a Jiřího Bělohlávka, jejichž zásluhy byly pro vývoj orchestru klíčové. V kapitole ?Zahraniční zájezdy? se čtenář dozví, jaký až úsměvný vliv měly na podobu zahraničních hostování a pohodlí hráčů politické tlaky komunistické garnitury. Těžištěm pojednání jsou sekce věnované koncertním mistrům. Některé z osobností, jež tento post v orchestru v minulosti zastávaly, poutavě vzpomínají na své působení v orchestru FOK a přibližují svůj vlastní pohled na ideál koncertního mistra. Skrze slova vdovy po Mistrovi, paní Míly Smetáčkové, svůj názor vyjádří i legendární šéfdirigent Václav Smetáček, jemuž se stal FOK osudem na celých 30 let. Závěr práce poodkrývá současnou situaci s výhledem do budoucnosti a nevšední dramaturgické i marketingové nápady, jimiž se orchestr snaží čelit nepřízni dnešní doby, macešské ke své vlastní kultuře.
- Eliška Dvorská: Magisterský koncertDvorská, Eliška(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2010-06-04
- Eugéne YsayeAmbroš, Miroslav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-05-28Ve své práci pojednávám o životě a díle belgického houslisty a skladatele Eugena Ysaye . Má práce je rozdělena na tyto části: 1) Úvod , 2) Životní a tvůrčí cesta umělce, 3) Skladatelský odkaz Eugéna Ysaye, 4) Interpretační přínos Eugena Ysaye 5) Závěr, 6) Seznam skladeb Eugéna Ysaye, 7) Použitá literatura
- Francesco S.Geminiani - The Art of Playing on the ViolinŠtillerová, Martina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07Tato práce je zaměřena na umělecký význam houslisty a skladatele Francesca Saveria Geminianiho. První dvě kapitoly pojednávají o životě a díle této osobnosti. Třetí kapitola blíže popisuje traktát " The Art of Playing on the Violin". Práce by měla sloužit zejména houslistům, kteří chtějí poznat způsob hry na barokní housle a také částečně přiblížit hudební svět osmnácteho století, kdy Francesco Geminiani působil.
- Franz Schubert - houslová tvorbaBalda, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-02V této práci se autor snaží poskytnou čtenáři ucelený pohled na život a dílo Franze Schuberta, významného skladatele počátku 19. století. V první kapitole se autor věnuje Schubertovu životu a důležitým mezníkům, jak v tvorbě, tak i v osobním životě. Souhrn veškeré Schubertovy tvorby můžeme najít v druhé kapitole, kde se také autor práce věnuje komorní tvorbě. Další kapitoly se věnují čistě houslové literatuře a stručnému formálnímu rozboru jednotlivých skladeb.
- Helena Valentová - koncertValentová, Helena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28
- Hintnaus Ladislav : Bakalářský koncertHintnaus, Ladislav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2011-06-07
- Historie a současnost pražských klavírních triíRaková, Iva(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-04Jádrem této magisterské práce je zmapování pražských klavírních trií od počátku 20. století až do současnosti. Zabývá se historií takových souborů jako České a Smetanovo trio včetně jejich novodobých nástupců, zmiňuje Sukovo, Foerstrovo, Pražské a Nové pražské trio, tria obsahující ve svém názvu jméno Antonína Dvořáka včetně nového Dvořákova tria přejmenovaného z Tria Concertino. Ve výčtu nechybí renomované Guarneri Trio Prague ani novější soubory založené v 90. letech a po roce 2000 (Trio ArteMiss, Kinsky Trio Prague, Orbis trio a další). Práce se zmiňuje také o historii klavírního tria jako žánru od 18. století až do současnosti, pojednává o způsobu práce klavíristy jako komorního hráče a dotýká se také historie a současnosti českých institucí a organizací podporující provozování komorní hudby u nás. V souvislosti s tím se zmiňuje i o možnosti nového magisterského studia komorní hry na pražské HAMU. V závěru práce se autorka zamýšlí nad současným trhem komorní hudby u nás a v zahraničí a jeho vlivem na uměleckou práci v klavírním triu.
- Historie Severočeské filharmonie Teplice (od roku 1948 až po současnost)Kolařík, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-07Ve své magisterské práci se autor zabývá historií Severočeské filharmonie Teplice, jediného profesionálního symfonického tělesa v Ústeckém kraji, od roku 1948 až po současnost (2016). Je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. První kapitola přináší přehled nejvýznamnějších dirigentů, kteří u Severočeské filharmonie působili ať už ve funkci šéfdirigenta, či zastávali post druhého dirigenta. Druhá, stěžejní, kapitola přináší přehled historického vývoje, proměn orchestru a událostí s orchestrem spojený, od doby svého znovuobnovení v roce 1948 až po rok 2016. Ve třetí kapitole nejprve autor zmiňuje nejdůležitější informace o Hudebním festivalu Ludwiga van Beethovena, jehož je v současné době teplická filharmonie organizátorem, a poté podává stručný a neúplný přehled vybraných festivalových ročníků. Čtvrtá, závěrečná, kapitola okrajově doplňuje magisterskou práci o informace týkající se „novinky“ Severočeské filharmonie, a sice její orchestrální akademie, založené po vzoru předních českých orchestrů. Autor práci doplnil obrázkovou přílohou zachycující zkušební a koncertní prostředí filharmonie v průběhu let či fotografie filharmonie z poslední doby, dokreslující, možná strohý, faktografický charakter této práce.
- Houslařský rod Špidlenů se zaměřením na Jana ŠpidlenaČepický, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-05-23Cílem mé bakalářské práce je seznámit obecně čtenáře s rodem Špidlenů. Nejprve jsem se zaměřil na předky Jana Špidlena, popisuje zde stručně jejich životy a přínos kultuře. V druhé části se zabývám Janem Špidlenem, jeho studiem, úspěchy a tvorbou.
- Houslařství v západních ČecháchStrejčková, Lenka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-05-23Předkládaná bakalářská práce je zaměřena na vznik a vývoj houslařství v Západních Čechách a jeho pokrok v otázce hromadné a tovární výroby v Lubech . Je zde zahrnuta problematika samotného rozvoje smyčcových nástrojů od prvopočátku vzniku až po současný výrobní trh, který byl ovlivněn mnohými překážkami a nástrahami, jež sebou tento vývoj přinesl. Tato práce také nabízí pohled do mnoha houslařských dílen a rovněž do dílny českého významného výrobce smyčců, Luboše Odlase. Cílem mé práce je přehled vývoje houslařství v Západních čechách a rovněž v oblasti kolem Lubů u Chebu.
- Houslové skladby Franze SchubertaSedláček, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-05-28Tato práce se zabývá rozborem skladeb Franze Schuberta, psaných pro housle a orchestr a pro housle a klavír. První kapitola pojednává o skladatelově životě, v druhé se stručně hovoří o skladatelově komorní tvorbě. Těžiště je ve třetí kapitole, ve které se jednotlivě rozebírají všechny skladby pro housle. Též nastinuje situace, za kterých vznikaly, jejich postavení a působnost na koncertních pódiích a také se zde hovoří o problémech spojených s interpretací těchto skladeb a o situaci, proč nepatří tyto skladby mezi přední repertoárové kusy. Čtvrtá kapitola patří ke krátkému nástinu k interpretaci.
- Houslový virtuos František OndříčekVilímec, Libor(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-09Absolventskou práci o Františku Ondříčkovi jsem si vybral z důvodu mého zájmu o historii houslové hry. Česká houslová škola v minulosti byla prezentována mnoha vynikajícími houslisty, kteří šířili slávu této školy po celém světě.O nejslavnějším českém houslistovi Janu Kubelíkovi jsem psal již na konzervatoři. Velmi mě však zaujal i další vynikající český houslista František Ondříček, jehož kariéru můžeme oprávněně nazvat jako světovou. Velkým impulsem pro mě byl poslech jeho dvou nahrávek, které se podařilo v nedávné době získat. Tyto nahrávky poskytují nový obraz o Františkovi Ondříčkovi, dosud se tento housllista posuzoval jen na základě dobových recenzí. Ve své práci zjišťuji, zda jeho hra může i v dnešní době působit aktuálním dojmem, zda může i dnešní posluchače oslovit. František Ondříček měl přímou vazbu na tradici legendárního italského houslisty N. Paganiniho. Tato skutečnost může do dnešní doby přiblížit i umění tohoto houslisty. Proto považuji Františka Ondříčka za velmi důležitou osobnost v historii houslové hry.
- Houslový virtuos Váša PříhodaTýml, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-04Magisterská práce " Houslový virtuos Váša Příhoda" je zaměřena na osobnost velkého českého houslisty první poloviny 20. století. Práce je rozdělena do tří hlavních kapitol a jejich částí.Úvod seznamuje čtenáře s houslemi jako hudebním nástrojem a hudebním cítěním obyvatel českých zemí v průběhu staletí. První kapitola je rozdělena na sedm podkapitol, ojednávám v ní o profesním životě Váši Příhody, druhá je jakýmsi pohledem do Příhodova osobního života. Třetí kapitola nabízí rozbor Příhodovy hry na housle a srovnání jeho stylu se současným stylem hry na základě nahrávek. V závěru shrnuji všechny své myšlenky a uvedené informace. Práce obsahuje seznam použité literatury a multimediální přílohy.