Procházet podle oponent "TOMÁNEK, Alois"
Nyní se zobrazuje 1 - 14 z 14
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- a) Fitzli - Putzli b) Barokní technologieNachlinger, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-11Baroko je epocha ve které působil F. A. Špork, M. B. Braun a společně vytvořili alegorickou postavu jménem Fitzli-Putzli. Špork tuto postavu stvořil ve své fantazii, Braun zrealizoval jako sochu. Realizovaná divadelní skulptura Fitzli-Putzli inspirovaná dobou svého vzniku se dále stane předobrazem, inspirací a hlavním aktérem pouličního interaktivního představení, které bude vycházet z dostupných životních osudů známého člověka své doby, tedy období baroka.
- InscenátorMoon, Su Ho(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-18Jako scénograf jsem přijal řemeslo, které je pro mne, žel jenom formou, nestačí mi uspokojit se s vizuální podobou svých prací, neboť jsem motivován vyšším cílem, cílem vdechnout své práci život, aby svět vytvořil.
- Kompletní výtvarné a technické řešení inscenace autorského divadla Rh+Moon, Su Ho(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Kompletní výtvarné a technické řešení inscenace autorského divadla Rh+ pro divadelní systém.
- Kompletní výtvarné a technologické řešení divadelní skulptury, včetně autorské realizaceNachlinger, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Kompletní výtvarné a technologické řešení divadelní skulptury, včetně autorské realizace.
- Kompletní výtvarné a technologické řešení inscenace hry Milana Pavlíka Paní BídaZiółkowska, Joanna(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Kompletní výtvarné a technologické řešení inscenace hry Milana Pavlíka Paní Bída
- Kompletní výtvarné a technologické řešení inscenace Titus Andronicus - Let mouchyŠilar, Antonín(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Kompletní výtvarné a technologické řešení inscenace Titus Andronicus - Let mouchy.
- Obrazová dokumentace inscenací posledních tří sezónČičmanová, Erika(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2009-07-01Obrazová dokumentace (fotografie a návrhy) uvedených inscenací posledních tří sezón.
- Problematika scénografické práce v divadle pro dětiDworakowska, Martyna Anna(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-15
- Scénografická interpretace z pohledu Poláka na český textZiółkowska, Joanna(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-09Shrnutí Bakalářská práce Scénografická interpretace z pohledu Poláka na český dramatický text je pokusem o ukázání procesu tvorby nad zvoleným textem v kontextu dějin českého a polského loutkového divadla ve druhé polovině dvacátého století. Práce je rozdělená do dvou bloků, esejistického a praktického. První z nich se zabývá charakteristikou jednotlivých polských a českých divadel. Hledá v nich souvislosti, rozdíly a proměny. Komentuje minulost, navazuje na současnost a klade otázky na budoucnost. Je to ve formě podobné eseji, proto vyjadřuje často můj názor, podotýká jenom některé problémy, je hypotézou. Vedoucí linkou je pojem divadla předmětu jako prostoru uplatňování rozmanitých výrazových prostředků. Praktická část je rozdělená do dalších dvou částí. První vysvětluje volbu dramatu Milana Pavlíka Paní Bída, odhaluje ideologii, pracovní postup, řeší požadavky textu ve stylu maňáskového divadla. Druhá část je další variantou scénografické interpretace tohoto textu. Popisuje řešení ve stylu demonstračního divadla. Obraz, který jsem si udělala během zamyšlení se nad českým a polským divadlem, se stal mojí inspirací. Vypovídá o vnitřní problematice Pavlíkovy tvorby z jiného pohledu a mluví o růžných aspektech dnešního loutkového divadla.
- Scénografický projekt : Mirar mucho tiempo tus valles - výtvarné řešení tanečního představeníKoníčková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Tato práce se vztahuje k inscenaci Mirar mucho tiempo tus valles, která vznikla v roce 2009 v Londýně v rámci mé stáže na Rose Bruford College s týmem španělských výměnných studentů. Jak už název napovídá budu se zabývat objektem v tanečním představení. Chtěla bych nalézt a popsat styčné body, které mi toto představení nabídlo. Hlavním tématem kusu jsou pokřivené vztahy čtyř charakterů, které se navzájem proplétají. Tato inscenace se pro nás všechny stala volným polem pro různé experimenty, které vyústily zatím v nejzajímavější projekt, na kterém jsem měla možnost spolupracovat. Díky této zkušenosti jsem nalezla pro další práci určující způsoby scénografického vyjádření. Moto: ? Se srdcem zahořklým se jednou zrána dáme, svou tužbou puzeni, bez cíle na pochod. A jdouce v rytmy vln, my tiše kolébáme tak nekonečno své na konečnosti vod.? (Charles Baudelaire, Cesta)
- Stage design invisible, aneb hranice scénografieČičmanová, Erika(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2009-07-01Anotace Hranice a možnost jejich překračování, neviditelnost, skryté faktory, nečekaná překvapení, tajemství, představy, fantazie, sen. Pozastavení, která odhalují krásu ve všedním dni a výjimečnost každého okamžiku. Subjektivní vnímání umělcovo, podoby světa, nové dimenze, pohled jedince stojícího v mase, na masu nahlížejícího však z dálky.. Možnost poodhalení individuální vnitřní krajiny nabízí se veřejnosti prostřednictvím uměleckého díla. Vytvoření takového díla ovšem vyžaduje nezbytnou schopnost adaptace umělce do reálného světa, komunikace s okolím, řešení problémů a situací. A v týmové spolupráci, jakou je divadelní tvorba, to platí dvojnásob. Práce Hranice scénografie a stage design invisible, pojednává o existenci umělce v realitě; a na obecných i konkrétních příkladech zde uvádím právě ten rozsah práce scénografa, který obklopuje primární význam scénografie jako výtvarné složky v dramatickém umění. Práce, která se odehrává ve vymezených mantinelech scénografova pole působnosti, i za hranicemi samotné scénografie, ve výsledném představení neviditelná.
- Svícení a projekce na trojrozměrné objektyKuchinka, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-15
- Vliv jiných materiálů a prostoru na hercův pohybŠilar, Antonín(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-09Práce popisuje cestu od hry nacucané krví k prašné, bělostné a o to víc mrazivé inscenaci Titus Andronicus_Let mouchy. Dále pak pátrání scénografa po materilálech, které ovlivňují fyzické herectví a přípravu pasti na diváky.
- Využití objektu v tanečním představeníKoníčková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-15Tato práce se vztahuje k inscenaci Mirar mucho tiempo tus valles, která vznikla v roce 2009 v Londýně v rámci mé stáže na Rose Bruford College s týmem španělských výměnných studentů. Jak už název napovídá budu se zabývat objektem v tanečním představení. Chtěla bych nalézt a popsat styčné body, které mi toto představení nabídlo. Hlavním tématem kusu jsou pokřivené vztahy čtyř charakterů, které se navzájem proplétají. Tato inscenace se pro nás všechny stala volným polem pro různé experimenty, které vyústily zatím v nejzajímavější projekt, na kterém jsem měla možnost spolupracovat. Díky této zkušenosti jsem nalezla pro další práci určující způsoby scénografického vyjádření. Moto: ? Se srdcem zahořklým se jednou zrána dáme, svou tužbou puzeni, bez cíle na pochod. A jdouce v rytmy vln, my tiše kolébáme tak nekonečno své na konečnosti vod.? (Charles Baudelaire, Cesta)