Procházet podle oponent "TOMÁNEK, Karel, Frant."
Nyní se zobrazuje 1 - 7 z 7
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- 0-0 Ohlédnutí. Divadlo - výpověď nebo podívanáHába, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-15Hlavní otázka práce je mířena po smyslu divadla dnes - jakou má dnes ve společnosti divadlo funkci? Jako hlavní úhly pohledu tu slouží pojmy výpověď a podívaná. Otázka je položena na pozadí reflexe inscenace 0-0 Ohlédnutí, jevištní báseň o světě. Práce proto zmiňuje nejen proces inscenování, ale i dosavadní autorovu studijní zkušenost a divadelní práci, protože byly určující v přístupu k vytváření zmíněné inscenace. Práce dál rozebírá jednotlivé vlivy, které vedly v horizontu úvahy výpověď/podívaná k vzniku 0-0 Ohlédnutí: mj. nutnost vypořádat se se zadáním poezie, ohled na současné myšlení a současné divadlo, a v neposlední řadě na diváka.
- Cocteaův film Orfeus jako divadlo návrh scénářeTeheux, Sophie(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-10Následující bakalářská práce vychází na jedné straně z dramaturgického zkoumání kolem scénáře Orfeus, který jsem napsala ve třetím ročníku studia režie a dramaturgie, a na straně druhé z reflexe, která následovala psaní tohoto scénáře. Hlavní část práce se zabývá mýty: význam a role starších a novějších mýtů v dnešní společnosti. Následuje poměrně důležitá část o francouzském básníkovi belgického původu, Henri Michauxovi. Postava tohoto básníka a jeho experimenty s meskalinem jsou základní inspirací k vytvoření postavy mého Orfea. V závěru této práce jsou konfrontované prvotní impulsy a nápady s už konkrétně realizovaným scénářem.
- Dramaturgie jako způsob užití světaPřibyl, Daniel(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-14Práce se pokouší zkoumat vybrané soudobé společenské a kulturní fenomény a vysledovat jejich dopad na dramaturgii. Ta je chápána jednak jako praktická divadelní činnost, ale mnohem více v širším významu jako uměnovědná disciplína, získávající v chaosu globálního světa důležité třídící a interpretační funkce.
- Iluze nablízko - hranice, možnostiKopřivová, Věra(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-15Tato práce se věnuje hře Jiřího Karáska ze Lvovic Sen o říši krásy (1907). Popisuje vznik stejnojmenné inscenace realizované na jaře 2008 v prostorách Řetízku na DAMU. Snaží se posihnout výhody a nevýhody iluzívního zpracování ve vztahu k textu a ke komunikaci s divákem. Inscenace byla polemikou s myšlenkou, že básnickému dramatu nesvědčí iluzívní provedení. Práce hodnotí do jaké míry se podařilo při přiblížení iluze na dosah ruky zachovat její specifika a kdy už šlo o nezáměrné zcizení. Pokouší se definovat čím, byla realizace inscenace přínosná pro mě jako tvůrce a čím pro publikum.
- Proměna herceFolvarčný, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-07-03Herecká proměna je v mé práci nazírána v širších souvislostech existence konkrétního lidského jedince. Sonduji vlastní nitro s použitím prostředků, jež se úzce vztahují k divadelnímu představení Ušima podzimu a jeho přípravě. Mé postupy jsou namnoze praktického charakteru, jejich hodnocení teoretické, využití výsledků a závěrů opět spadá do roviny praxe. Ať již divadelní nebo životní. Součástí práce je bezprostřední kritická studie, jež se namanula velmi samozřejmě a byla tudíž do konceptu zahrnuta .
- Spalovač mrtvol - dramatizaceFilcíková, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-09Tato práce se zabývá vznikem inscenace Spalovač mrtvol v DISKU, která byla první absolventskou inscenací 3. roč. KALD DAMU v roce 2008. Popisuje proces vzniku inscenace od prvního nápadu po výsledný tvar. Zabývá se srovnáním dvou inscenačních plánů: inscenačního plánu Spalovače mrtvol jako představení site-specific, které nebylo nikdy realizováno a realizované inscenace v divadle DISK, která našla v předchozím svůj základ. Důraz je kladen především na téma příběhu (nebezpečí povrchnosti a pokrytectví) a jeho jevištní ztvárnění.
- Svou vlastní ženouSmolárik, Pavol(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-28Ve své diplomové práci jsem se pokoušel z mnoha pohledů analysovat svou práci na představení Svou vlastní ženou. Toto představení pro mne bylo jistým způsobem průlomové a zásadní. Proto jsem se rozhodl věnovat mu pozornost a zamyslet se i nad širšímy souvislostmi takovéto divadelní práce.