Procházet podle oponent "TOMKOVÁ, Anna"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Na počátku bylo zrnko pískuParsi Žďárská, Kamila(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-28Záměrem dramatickovýchovné dílny Na počátku bylo zrnko písku, která je předmětem této práce, bylo přiblížit účastníkům zážitkovou a interaktivní formou vznik skleněné figurky od základní suroviny až po finální výrobek. Zároveň jsem si kladla za cíl představit účastníkům expozici Muzea skla a bižuterie v Jablonci nad Nisou, ve kterém se dílna konala, novou, zajímavou formou a prostřednictvím metod dramatické výchovy podnítit jejich představivost, schopnost vnímat věci okolo nás v souvislostech a prohloubit jejich komunikační schopnosti. Dílna proběhla celkem třikrát se třemi různými věkovými skupinami. Ve své práci zachycuji proces hledání funkčního konceptu dílny a podrobně zaznamenávám průběh všech tří lekcí, ze kterých vyplynula zajímavá srovnání vzhledem ke specifikům dané skupiny.
- Využití metod a technik dramatické výchovy se zaměřením na rozvoj čtenářství prostřednictvím čítankových textů u žáků 2. třídy základní školyŽáková, Aneta(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-01-16Bakalářská práce je založena na lekcích podporujících rozvoj čtenářství s využitím metod a technik dramatické výchovy, a to s využitím textů Čítanky nakl. Fraus. Předkládá tak možnosti, výhody či úskalí práce s těmito texty. Lekce jsou zaměřené nejen na procvičování samotné techniky čtení, ale i rozvoj čtenářské gramotnosti a komunikativních kompetencí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části představuje princip výuky čtení pomocí genetické metody, parametry čtenářské gramotnosti a čtenářské strategie. Dále popisuje psychologické předpoklady žáků druhé třídy a z nich vyplývajících vhodných metod a technik dramatické výchovy. V praktické části si autorka vytyčuje cíle projektu, představuje charakteristiku školy i skupiny a předkládá možnosti práce s čítankou. Následují scénáře lekcí, záznamy z jejich realizace a autorčiny reflexe. V závěru autorka reflektuje projekt jako celek a dosažené cíle.
- Zeď aneb Jak jsem vyrůstal za železnou oponou - projekt na základě knihyMalínková, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-27Práce popisuje celodenní projekt, který vychází z knihy Zeď aneb Jak jsem vyrůstal za železnou oponou od Petra Síse. Kniha na základě autobiografického příběhu nabízí historické téma studené války a komunismu v Československu. Projekt předlohu zpracovává formou strukturovaného dramatu. Realizace proběhla během tří dnů na gymnáziu v Ústí nad Orlicí se třemi různými třídami v rámci předmětů Komunikace, Seminář dějepisu a Dramatická výchova. V první části práce popisuji proces výběru tématu, formy a cílové skupiny. Zaměřuji se také na propojení dramatické výchovy a dějepisu. Poté představuji předlohu a autora, skupiny, které se účastnily, a následně scénář samotného projektu. Další část práce reflektuje jednotlivé realizace a vyvozuje z nich obecné závěry. V konečné fázi se obracím k vytyčeným cílům a věnuji se sebereflexi.