Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "TOPERCZER, Peter"

Nyní se zobrazuje 1 - 18 z 18
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • 21. století v soudobé hudbě pro klavír
    Lukášová, Dorota
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-06-07
    Tato práce mapuje skladby pro sólový klavír, které vznikly za posledních deset let, a stručně uvádí životopisy a charakteristiky tvorby jejich autorů.
  • Balada č. 1 g moll, op. 23 Fryderyka Chopina
    Mazáková, Alena
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)
    Datum obhajoby: 2023-09-08
    Předkládaná bakalářská práce se zaměřuje na dílo Fryderyka Chopina Baladu č. 1 g moll, op. 23 a její interpretační srovnání nahrávek dvou pianistů, žáků v linii Chopinových žáků. První část práce zpracovává Chopinův život do vzniku Balady g moll, popisuje vznik a vývoj balady jako hudební formy, a výskyt také v dílech ostatních romantických skladatelů, dále rozvádí balady v Chopinově tvorbě, a samotnou Baladu g moll. Druhá stěžejní část práce se zaměřuje na interpretaci. Cílem práce je detailně přiblížit a porovnat počínání interpretů nejprve v autentičnosti s notovým zápisem, následně z hlediska práce s dynamikou a volby temp. Nakonec je také obsažen vlastní interpretační pohled, který zpracovává nabyté zkušenosti v průběhu osobního nastudovávání díla. Výsledky detailní komparace jsou shrnuty v závěru.
  • Beethoven - život a dílo od roku 1812 s přihlédnutím k tvorbě klavírní
    Al-Ashhabová, Marie
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Datum obhajoby: 2011-06-07
    Tato bakalářská práce je zaměřena na poslední tvůrčí období skladatele Ludwiga van Beethovena. Zabývá se nejen dílem, ale i životními osudy tohoto umělce od roku 1812 až do jeho smrti v roce 1827. Poukazuje nejen na smutný závěr Beethovenova života, ale i na krásu a nadčasovost jeho skladeb, které v této nelehké době napsal. Moje práce je rozdělena do třech hlavních kapitol. První kapitolu jsem zařadila pro lepší orientaci v životopisných datech, stručně mapuje Beethovenův život do roku 1812. Druhá kapitola je věnována životním i skladatelským proměnám od roku 1812. Poslední kapitola je zaměřena na samotné klavírní dílo, kterému se v této práci věnuji přednostně.
  • Dotota Lukášová: Magisterský koncert
    Lukášová, Dorota
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-06-07
  • F. Chopin - Scherza a jejich vrcholní in terpreti
    Kozák, Marek
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)
    Datum obhajoby: 2016-06-01
    Práce je rozdělena do dvou částí. V první části práce je stručně nastíněn životní osud F. Chopina, o kterém bylo napsáno již mnoho, takže se omezím pouze na základní životopisná fakta a zejména na období, ve kterém zkomponoval právě 4 scherza. Bude následovat pojednání o scherzu jako hudební formě, jejím vzniku a vývoji. V závěru první části práce je kapitola věnovaná scherzům F. Chopina a dalším skladbám, v nichž se hudební forma scherza vyskytuje. Druhá část práce je zaměřena na interpretační problematiku, rozbor několika nahrávek významných interpretů. Obsahuje také jejich stručné profily.
  • Franz Liszt: Totentanz
    Vavrušová, Andrea
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)
    Datum obhajoby: 2016-09-16
    Cílem této práce je analyticky poukázat na dílo Ference Liszta Totentanz pro klavír a orchestr, které je podle mého názoru málo interpretované a známé v našich geografických šířkách.
  • Friedrich Gulda jako interpret a skladatel
    Otáhalová, Jana
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)
    Datum obhajoby: 2020-09-08
    Abstrakt Tato bakalářská práce pojednává o rakouském pianistovi Friedrichu Guldovi, který se do povědomí hudební veřejnosti zapsal nejen jako vynikající interpret Bachových, Beethovenových a Mozartových děl, ale také jako jazzový klavírista a skladatel. Práce je členěna na dvě hlavní části. První z nich čtenáři předkládá životopisná fakta a mapuje Guldův hudební vývoj, který během jeho života prošel několika fázemi a překročil hranice mnoha hudebních žánrů. Druhá část práce se zaměřuje na Guldu jakožto skladatele. Snaží se blíže definovat jeho kompoziční styl, a to prostřednictvím podrobné hudební analýzy dvou Guldových klavírních skladeb, Preludia a fugy a třívěté Sonatiny.
  • Fryderyk Chopin a jeho sonáta b moll, op. 35
    Lin, I-Hsien
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)
    Datum obhajoby: 2014-06-06
    Tato práce se zaměřuje na Chopinův život a na jeho klavírní Sonátu č. 2 b moll op. 35. Práce je rozdělena do dvou částí. Obsahuje životopis Chopina a především se věnuje jeho Sonátě b moll. Poslední kapitola je seznam všech klavírních děl skladatele.
  • Hudba a literatura v klavírních dílech Roberta Schumanna
    Kitaba, Masumi
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)
    Datum obhajoby: 2006-06-14
    Tato práce se soustřeďuje na jeden z charakteristických rysů Schumannových klavírních děl, jejich literárnost. Analyzuje vztah německých romantických spisovatelů (především E.T.A. Hoffmanna) a Schumanna, a také propojení hudby a literatury, zřejmé v Schumannově Kreislerianě Op. 16 (propojení s Hoffmannem a jeho šíleným kapelníkem Kreislerem).
  • JAPONŠTÍ KLAVÍRNÍ PEDAGOGOVÉ
    Saitoh, Hatsumi
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Datum obhajoby: 2009-06-04
    Japonci si v posledních sto letech vybudovali své postavení na světové hudební scéně, především evropské. Rychlý vzrůst zaznamenala především hra na klavír a s tím souvisejícím klavírní školy, metodika a pedagogika. Tato práce se zabývá historií klavírní pedagogiky a představiteli ovlivńující její rozvoj. V Japosnku vládne silná touha dohnat evropskou úroveń a začalo nekritické přejímání evropské hudby. Japonci začali rovnou imitovat evropskou hudbu, i když neprožívali umělecký přednes a nezabývali se jejím základem a tradicí. Před druhou světovou válkou začala přibližovat Japonce k opravdové evropské hudbě jejich pilnost a uctivost. Avšak po válce směr pedagogiky vedl někam jinam. Touha po úspěchu na soutěži vedla k přehánění mechanického prstového cvičení, následně vznikla řada nemuzikálních klavíristů. Dnes se Japonci snaží vyřešit tuto problematiku a už se objevují kladné výsledky.
  • Klavírní tvorba inspirovaná literárním dílem Williama Shakespeara
    Budínská, Šárka
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Datum obhajoby: 2008-06-11
    Tato práce s názvem "Klavírní tvorba inspirovaná literárním dílem Williama Shakespeara" se zaměřuje na dvě nejvýznamnější klavírní díla s touto tématikou - Klavírní suitu z baletu Romeo a Julie Sergeje Prokofjeva a Skicu ke scéně Shakespearově - Macbeth a čarodějnice Bedřicha Smetany. V jejich rozboru v rámci této práce jsem se zejména snažila nahlédnout rovinu jejich vzájemných hudebních a literárně-dramatických souvislostí.
  • Malý klavírista - Začátky studia hry na klavír
    Pilbauer, Zbyněk
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)
    Datum obhajoby: 2019-06-07
    V práci Malý klavírista je v jednotlivých kapitolách nastíněno učivo, které se týká malých dětí začínajících hrát na klavír. Je zde stručně vystiženo, jakým způsobem se postupuje u nejmladších žáčků. Práce se zabývá úplnými začátky, jako je sezení u klavíru a postavení ruky. Klade se zde důraz na motivaci a spolupráci s rodiči. Přes hraní jednou rukou se dostáváme k hraní oběma rukama a i k čtyřruční hře. Je zde uvedeno jak, a do jaké míry, se dítě seznamuje s notami, odbornými termíny i jak používá vlastní fantazii. Uvádí se, jak je žák seznamován s rytmem, dynamikou nebo tempem. Bylo nezbytné se dotknout důležitého cvičení a domácího poslechu.
  • Marie Al-Ashhabová: Bakalářský koncert
    Al-Ashhabová, Marie
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Datum obhajoby: 2011-06-07
  • Preparovaný klavír
    Žigmundová, Adriana
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)
    Datum obhajoby: 2013-06-07
    Předmětem této práce není jen samotný nástroj preparovaného klavíru. Obsahem se stala úprava moderního klavíru v kontextu doby, kdy tento netradiční nástroj vznikl. Nejvýznamnějším přínosem jsou zvukové charakteristiky upravených strun uvnitř klavíru. Preparovaný klavír je jedním z více výsledků bádání, jak osvobodit hudbu z pout konvenčnosti. Cílem této práce je popis preparovaného klav íru jako nástroje. Nezbytnou součástí se stal tedy vývoj klavíru od dob pravěku až po současnost a náhled do evoluce hudby ve 20. století. Pozornost je také věnována vynálezci preparovaného klavíru - Johnu Cageovi. Kapitola, pojmenovaná po tomto americkém velikánovi ve skladatelském světě 20. století, se snaží vysvětlit skladatelovy kompoziční techniky a jeho progresivní myšlení tak, aby dostatečně a srozumitelně obsáhla ideu preparovaného klavíru. V neposlední řadě této bakalářské práce je intence zmapování literatury, jež byla pro preparovaný klavír napsána.
  • Saitoh Hatsumi Bakalářský koncert
    Saitoh, Hatsumi
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Datum obhajoby: 2009-06-04
  • Šárka Budínska Magisterský koncert
    Budínská, Šárka
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Datum obhajoby: 2008-06-11
  • Sonátový cyklus ve tvorbě Lukáše Matouška
    Suchánková, Sára
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)
    Datum obhajoby: 2022-06-13
    Předkládaná bakalářská práce je zaměřena na sonátový cyklus ve tvorbě současného českého skladatele klasické hudby doc. Lukáše Matouška. Za pomoci harmonicko-formální analýzy dvou jeho sonát se snaží přiblížit skladatelovu hudební řeč, a představit jeho díla co možná nejširší veřejnosti. Zároveň se snaží čtenáři přiblížit skladatelův styl v různých etapách jeho tvorby, protože rozebíraná díla jsou od sebe časově vzdálena. První polovina práce je věnována tvorbě pro sólový klavír, kde je jako reprezentativní dílo rozebrána jeho Sonáta z roku 2017. Druhá část se zaměřuje na tvorbu pro klavír v komorním uskupení. Zde je rozebrána Sonáta pro housle a klavír z roku 1980. Součástí práce je i seznam všech děl Lukáše Matouška obsahujících klavír.
  • Variace na Chopinovo téma Sergeje Rachmaninova
    Strejcová, Eva
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)
    Datum obhajoby: 2024-06-19
    Bakalářská práce pojednává o kompozici Variace na Chopinovo téma op. 22 ruského skladatele a klavíristy Sergeje Vasilijeviče Rachmaninova. Text práce je členěn do čtyř hlavních kapitol. První tři kapitoly jsou věnovány životu autora, kompozičnímu stylu skladatele, který je doplněn o symboliku objevující se v Rachmaninovově tvorbě a formové analýze skladby s dodatkem notových ukázek. Čtvrtá část textu přináší interpretační rozbor s komparací významných nahrávek klavírních virtuózů Nikolaje Luganského a Daniila Trifonova. Poslední část textu je psána pohledem autorky bakalářské práce.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů