Procházet podle oponent "URBÁNKOVÁ, Dagmar"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Recyklovaný kostýmWolfová, Marie-Andrea(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-10Práce se zabývá protínáním divadelního kostýmu a běžného oděvu, především ve vztahu k recyklaci a cirkulaci obého, v evropském, potažmo severoamerickém kontextu. Spíše než na důvody praktické a ekonomické se zaměřuje na možný význam, který sebou takové oděvy mohou nést, a to skrze pohled historiků a sociologů, jejichž texty užívám jako výchozí hledisko. Tématicky se jednotlivé pasáže vztahují i k výzkumu v rámci přípravy praktické části mé bakalářské práce, čímž byly návrhy a realizace kostýmů pro absolventské představení UNCANNY: strach má velké oči v Divadle Disk, která měla premiéru 28. 4. 2023 (režie Domen Šuman, dramaturgie Julie Vaňková, Tinka Avramová, scénografie Martin Tůma, kostýmy ve spolupráci se Susanou Botero Santos). Text je tak hlubším vhledem do vazeb mezi tématy, jež byli motivem představení.
- Zahrada jako opora tvůrceŠatrová, Valentýna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-12Diplomová práce Zahrada jako opora tvůrce se soustředí na vztah autorské tvorby a zahrady. Zahrada v této práci není nahlížena jako kulturní prostor či architektura, ale jako svazek procesů, jež mohou představovat inspirativní a obohacující dramaturgické strategie pro kontext performativního umění a dalších autorských disciplín (psaní příběhů, tvorba komiksů, hudební tvorba aj.) Práce se zaměřuje na hledání podobností, paralel a interdisciplinárně využitelnýých postupů, procesů a jevů, které lze sledovat jak v souvislostech péče o zahradu, tak v kontextu výývoje autorského projektu (z oblasti devised theatre, performance, instalace atd.). Zkoumá, jak může býýt zkušenost ze zahrady nápomocná v tvorbě a jaké opory může observace zahradotvornýých procesů přinášet pro autorský tvůrčí proces, nastavení spolupráce s týýmem, výývoj nápadu, realizaci či péči o vztahy v kolektivu atp. Autorka tak činí skrze osobní výzkum a prožité zkušenosti, které přenáší do textu práce a dále skrze zkušenosti dalších zahradníků a zahradnic, jejichž myšlenky přetavuje do konkrétních paralel a inspirací pro tvůrčí autorské procesy. Výsledkem je nalezení konkrétních myšlenkových opor v zahradě pro tvůrce a také snaha probudit v celkovém vyznění práce vztah k environmentálnímu smýýšlení v umění, přiblížit, jak úzce spolu přírodní a umělecké procesy souvisí, a inspirovat tak k přirozené udržitelnosti projektů.