Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "VACHEK, Karel"

Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 22
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • Anatomie gagu
    Abrhám, Josef
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)
    Datum obhajoby: 2008-10-06
    Film převádí diváka od abstraktního pojmu anatomie přes teoretickou průpravu, jejíž základ položil Václav Havel v roce 1963 až ke konkrétní operaci gagu, která proběhla o 45 let později.
  • Blahoslavení chudí duchem neboť jejich je království nebeské
    Horáčková, Helena
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)
    Datum obhajoby: 2008-10-06
    Náboženská báseň aneb jak se chovat.
  • Člověk a práce v Trilogii světa práce Mi chaela Glawoggera optikou vývoje sociálně laděných dokumentárních filmů
    Rychlíková, Apolena
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)
    Datum obhajoby: 2012-09-18
    Práce zkoumá dílo současného rakouského režiséra Michaela Glawoggera optikou sociálně laděných dokumentů dvacátého století. Především se soustřeďuje na jeho nejslavnější dílo, tzv. Trilogii světa práce, která byla dokončena v roce 2011 a skrz jeho základní analýzu se zabývá proměnou autorského přístupu i východisek v oblasti sociální problematiky v dokumentárním filmu, hlavně na postavení člověka a jeho role - jak filmové, tak skutečné.
  • Dokumentaristické využití archivního rod inného filmu
    Janečková, Veronika
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)
    Datum obhajoby: 2012-10-08
    Ve své diplomové práci se pokusím prohloubit téma své bakalářské práce "ARCHIVACE RODINNÉHO FILMU". Budu se věnovat a více upozorňovat nejen na dnes opomíjený druh amatérského rodinného filmu, ale především na tvůrce jako je Peter Forgács a Jan Šikl. Prozkoumám rozdílné přístupy, pohledy, zpracování a využití fenoménu amatérského rodinného filmu v jejich dokumementárních cyklech "Soukromé Maďarsko a "Soukromé století". Nahlížením a porovnáváním jednotlivých filmů z dokumentárních cyklů vysleduji, čím jsou díla obou režisérů specifické. Nakonec zmíním svůj přístup a práci s rodinným archivním materiálem ve filmu "Sestření" a jejich další možnosti využití.
  • In vino veritas
    Kratochvíl, Jaroslav
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)
    Datum obhajoby: 2009-09-15
    Portrét Karla Jochmana, mého dědečka, který v roce 1951 dobrovolně a celkem rád vstoupil do KSČ a jej jí věrný dodnes. Zároveň od roku 1993 podniká v rodinné prodejně sudových vín. V jeho osobní sklepním undergroundu se odehrává jeho malá politika - schůze KSČM, prodej vína i setkání s přáteli, zatímco u Křižíkovi fontány vrcholí prvomájová velká politika jeho domovské strany. V jejich prolínání sledujeme obraz obyčejných lidí, jenž před více jak šedesáti lety zakládali socialismus v Čechách z přesvědčení, ?že partaj pracuje pro lidi a chce pro lidi jen dobro? a jenž doufají, že sociálně spravedlivější společnost jednou zvítězí nad lží a nenávistí.
  • Kritická práce Andreje Stankoviče
    Hendrich, Vladimír
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)
    Datum obhajoby: 2013-06-06
    Největší pozornost věnuji kritické a umělecké práci a osobnímu naturelu Andreje Stankoviče v konotacích na jeho rodinné a kulturní zázemí a na specifický kriticismus Stankovičova "domovského" časopisu Tvář. Tématem je Stankovičova kritická práce vcelku s důrazem na etické a společensko-kritické vazby.
  • M (Vrah mezi námi)
    Dvořáková, Marie
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2001)
    Datum obhajoby: 2006-09-18
    V roce 1995 bylo osloveno na 500 německých filmových historiků, aby vybrali nejlepší německý film všech dob. Zvolili M.Díky tomuto snímku, který Lang natočil před více než 70 lety, jsem si uvědomila to velké množství možností, které mi filmová řeč nabízí, a které bych ráda i já jednou využila.
  • Manuál na výrobu teroristy
    Reichová, Tereza
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-09-20
    U politických graffiti baskické Navarry zastavuje režisérka - cizinka kolemjdoucí a nechává si vysvětlit, co která znamenají a proč je kdo nakreslil. Celovečerní dokumentární film o represích, antiteroristickém zákonu a o tom co se děje uvnitř našich společných hranic.
  • Nuda ve filmu na konkrétním příkladu snímku Untitled
    Bernátková, Tereza
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)
    Datum obhajoby: 2016-09-14
    Práce se snaží za pomoci literatury z oblasti psychologie, vizuální antropologie a senzorické etnografie tematizovat nudu ve filmu, zejména prozkoumat její kritický potenciál. Klíčová je úvaha nad tím, co se děje ve filmu, když se zdánlivě nic neděje. Jako konkrétní příklad, na kterém desémantizaci promýšlím je tvorba Stephanie Sprayové, filmařky a antropoložky spjaté s prostředím Sensory Etnography Lab (SEL). Představuji nudu jako zajímavou emoci podporující vnímání tady a teď. Práce nemá nudu romantizovat, ani propagovat, jako spíš vést ke svému druhu ekologickému přístupu k audiovizuálnímu médiu a způsobu reprezentace reality.
  • Obyčejnej dům
    Hlaváčková, Hedvika
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)
    Datum obhajoby: 2011-09-19
    Portrét nové budovy fakulty architektury ČVUT a jeho autorky Aleny Šrámkové (* 20. června 1929). Film o jednoduším světě, o životě bez mindráků a předstírání, o tom jak k něčemu takovému může dopomoct i ?obyčejnej? dům.
  • Perlička
    Dvořáková, Marie
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)
    Datum obhajoby: 2006-09-18
    Kratky milostny pribeh nas zavadi do prostredi tovarny na vyrobu drevenych koralku a hracek. Hlavni hrdinka kazdy den sleduje mladika, ktery sedi v okne protejsi budovy, neodvazuje se ho oslovit, ale ma dost odvahy na to, aby o nem mohla snit. Kdyz v zaveru filmu sebere silu a rozhodne se pozvat mladika na schuzku, zjisti, ze vse je jinak, nez si myslela.
  • Píseň o rodné zemi
    Potočný, Tomáš
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)
    Datum obhajoby: 2008-09-16
    "Krásná jako kvítka na modranském džbánku, je ta země, která vlastí je ti...", píše se na první straně kroniky Jindřichovic. A chcete-li se někde cítit jako doma, kupte si rybník. Ale dejte pozor, aby tam nebylo příliš cizích ryb.
  • Pohled na sudetské němce ve vybraných dílech dokumentární serie Potomci a předkové
    Kratochvíl, Jaroslav
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)
    Datum obhajoby: 2009-09-15
    Bakalářská práce analyzuje dva vybrané díly z propagandistické normalizační dokumentární série Potomci a předkové. Konkrétně se jedná o snímky Neuróza revanšismu a Semena nenávisti, jenž se svým obsahem věnují problematice sudetských Němců. Práce na základě jejich rozboru postihuje - z marxistických postulátů vycházející - interpretaci sudetoněmecké otázky. Zaměřuje se též na strukturu, použitou dramaturgii a filmový jazyk, který používají tyto střihové dokumenty, aby docílily svého propagandistického účelu. V celkovém součtu pak tato případová studie překládá plastický a ucelený pohled na způsoby jakými normalizační dokumentární kinematografie pracovala s historickými fakty a událostmi, včetně toho k jakým politickým a propagandistickým cílům tyto snímky měly primárně sloužit.
  • Právě teď je now!
    Abramjan, Andran
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)
    Datum obhajoby: 2017-10-04
    Práce se zabývá užitím absurdity v dokumentárním filmu z hlediska její role v našem chápání světa. Absurditu definuje jako iluzi nesmyslu, respektive smyslu, která vzniká vyjmutím jevů z jejich zažitých kontextů a spojením do kontextu nového, nečekaného. Tento kontext přesto nemusí být zcela náhodný a v řadě uměleckých děl plní nějakou specifickou funkci. Díky rozpuštění oné iluze (ne)smyslnosti pak může dojít k nahlédnutí hlubší podstaty věci. K samotnému rozklíčování absurdity samozřejmě dojít nemusí, nicméně už tím, že nás absurdita vytrhává ze zažitých vzorů vnímání světa, podněcuje naši fantazii. Autor rozebírá různé případy absurdity, která vzniká přičiněním ideologií, autorskou invencí, setkáním vzdálených paradigmat nebo protichůdných informací v lidské mysli, a jejím uchopení v dokumentárních filmech, včetně vlastní tvorby.
  • Roma Boys, příběh lásky
    Kohoutová, Rozálie
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)
    Datum obhajoby: 2009-09-15
    Příběh o dvou romských klucích a jejich pravdivé, nedokumentovatelné lásce.
  • Snovídky
    Krusová, Kateřina
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)
    Datum obhajoby: 2009-10-06
    Vyprávění šestadevadesátileté Jarmily Kučerové o jejím dětství s rodiči a 6 sourozenci v jihomoravské vesnici Snovídky, první světové válce a vzniku Československa.
  • Trvalé bydliště Praha
    Bystřičan, Ivo
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)
    Datum obhajoby: 2008-09-16
    Kdo nebydlí, ať nejí, řekla Praha. Tím začala hra na syté a ty, kdo jim z krajíce užírají. Jejím cílem je zbavit metropoli těch druhých, aby byli k vidění jen ti sytí a zasloužilí. Impresionistická analýza se pokouší vystihnout atmosféru situace, v níž je jedna strana sice silnější, přesto ale nemůže vyhrát. Takzvaná pomoc má rysy trestu a udržet si důstojnost znamená ji takovou nevyužít a bojovat dál o vlastní formu svobody a o právo nechtít. Hrají pražský primátor Pavel Bém, jeho pochopové, nezastřešený muž s bydlištěm pod mostem a další.
  • Ulrich Seidl - mezi fikcí a realitou
    Síbrt, Radovan
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)
    Datum obhajoby: 2009-09-15
    Bakalářská práce popisuje vývoj, který absolvoval rakouský režisér Ulrich Seidl do momentu natočení svého prvního hraného filmu HUNDSTAGE. Sleduje v jeho dokumentární práci postupy, které uplatnil při natáčení své nedokumentární prvotiny, ale také cestu, kterou absolvoval na pomyslné lince mezi filmem dokumentárním a hraným. Vedle toho práce zproblematizovává vnímání Ulricha Seidla jako dokumentaristy a snaží se ukázat, jak nejasná je (nejen v jeho tvorbě) hranice mezi fikcí a realitou, na které se Seidl s takovou oblibou pohybuje. Práce se pokouší, když už ne odpovědět, tak alespoň položit otázky týkající se Seidlova přístupu k realitě a ke způsobu, jakým tuto realitu uchopuje
  • Úvaha nad vznikem bakalářského filmu
    Krejzová, Táňa
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)
    Datum obhajoby: 2012-09-18
    Ve své práci jsem se snažila přiblížit nesnáze natáčení ve vzdálené zemi, konkrétně na Ukrajině. Uvažovala jsem nad postavením žen ve společnosti. Práce by měla sloužit jako návod, či manuál pro všechny, kteří se chtějí vydat na východ a nevědí, co od toho očekávat, či si chtějí prohloubit znalosti o osobní zkušenosti. Dále jsem se snažila vytvořit několik rad pro samotné režisérky ženského pohlaví. Jak postupovat ve společnosti, kde vládnou muži a jak reagovat v novém prostředí.
  • Územní plán
    Šimíková, Tereza
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)
    Datum obhajoby: 2009-10-06
    Komunálně politická, populárně naučná esej o zastavování desítek hektarů krajiny domy, které nikomu nic nepřinesou. A přitom máme v rukou všechny zbraně, jak zlatokopecké developery přimět na veřejný zájem myslet...
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • »

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů