Procházet podle oponent "VANČÁT, Jaroslav"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Absolventský film: LabuťVokjan, Viktor(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-12Zápas labutě s vodním jezem.Labuť bojuje o holý život v pěně zpětného proudu
- Digitální sítě a filmová tvorbaStavěl, Radek(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-12Tato práce zkoumá, zda a jak digitální sítě, především internet, ovlivňují filmovou tvobu a produkci
- Poetické mýty Stana BrakhageVokjan, Viktor(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-12Průměrný Američan se nechce v kině dívat na film, který je nejednoznačný, který mu nenaservíruje každý detail, nad nímž musí přemýšlet, a hlavně, který si musí domýšlet. Chce se dívat na věci, o kterých sní. Nejčastěji jsou to věci materiální a přízemní. Tuto potřebu mu dokonale splňuje Hollywood. Samozřejmě se najdou i tací, kterým to nestačí. Ve ranné fázi své tvorby se Brakhage věnuje stylu, který sám popsal jako ?surrealní neorealismus?, ale brzy svůj vizuální výraz mění a začíná experimentovat s novou formou, která byla označována jako abstraktní expresionizmus, podle směru v malbě reprezentovaném především Jacksonem Pollockem. Rodina a rituály rodinného života se stávají převládajícími tématy Brakhageových filmů konce padesatých a začátku sedesatých let. Narození, sex a smrt jsou tři základní kameny všech jeho filmů. Píše i svou proslulou knížku Metaphors on Vision. Je to soubor esejů a úryvků scénářů, básní a dokumentů ? tvořící jakýsi manuál - klíč k jeho dílu. ?Window Water Baby Moving? (1959) a ?Thigh Line Lyre Triangular? (1961) jsou oba filmy o narození. O narození Brakhageových dvou dětí. ?Window Water Baby Moving? je zvláštní ještě tím, že je tu jednota místa a času. Oproti tomu většina jeho lyrických filmů nemá nějakou časovou osu, která by se dala vysledovat, a jednotu místa děje už vůbec ne. Filmy jsou odpoutané od časoprostoru a skládají se z nezávislých, roztříštěných událostí. Ve svém filmu ?Sirius Remembered? pak Brakhage zkoumá hlouběji otázky smrti a rozkladu. Film je natočen, když jeho pes Sirius skonal. Odnesli jeho ostatky do lesa a pohodili je tam. Brakhage čas od času rozkládající se mršinu navštěvoval, sledoval a natáčel proces rozkladu. Za nejambicióznější Brakhageovo dílo v 60. letech se určitě dá považovat ?Dog Star Man?. Tento film označuje definitivní přechod od lyrického stylu, soustředěného na individuální, privátní prožitek jedince, k více epickému stylu, který je převážně orientován na širší metafyzická témata.
- Vztah člověka s předmětem v animovaném (pixelovaném) filmuTomić, Miloš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-10-13Tato práce je o předmětu, fenomému předsmětu v každodenním životě, v umění a v umění aniace, obszvlášt pixilace, která použivá konkrétní předměty.