Procházet podle oponent "VAVŘÍKOVÁ, Eliška"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- BodySpaceMotionThingsKolková, Daniela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-18Bakalářská práce má za cíl nastínit historický kontext k tvorbě francouzsko-české umělkyně Marie Gourdain a získat teoretický aparát k porozumění tohoto typu tvorby. Práce je zaměřena na sledování vývoje prolínání výtvarného a tanečního umění v čase od šedesátých let dvacátého století až po současnost. Vybrala jsem si pro tento účel tvorbu dvou umělců, Roberta Morrise a Auréliena Boryho, a umělkyně Marie Gourdain. Seznámím se s uměleckými díly samotných autorů a přiblížením jejich tvorby chci získat potřebné informační prostředky pro závěrečné porovnání přístupů těchto umělců k tělu, prostoru, pohybu a objektu. Práce rovněž stručně shrnuje významné momenty experimentů v umění kolem newyorské scény šedesátých let, především spojené s Judson Dance Theatre. Klíčová slova: Marie Gourdain, Robert Morris, Simone Forti, Aurélien Bory, tělo, prostor, objekt, pohyb
- Herec a bolestDrábová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-07-02Tato diplomová práce si klade za cíl zmapovat fenomén bolesti ve spojení s hereckou profesí. Kdy se herec s bolestí setkává a co k problémům vede. Záměrem je nalézt řešení či předložit možné způsoby, které by vedly ke zmírnění či úplnému odstranění bolesti. Zároveň je exkurzem do historie bolesti v hereckém umění a představuje současné umělce, v jejichž díle je fyzická bolest zásadní inspirací, symbolickým tématem či cílem zkoumání. V neposlední řadě zmiňuje důležitost přítomnosti diváka a jeho roli během performancí, ve kterých se objevuje fyzická bolest.
- SUZUKIHO METODA PRO VÝCVIK HERCŮJícha, František(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-08Tato práce se zabývá tréninkovým systémem herců známým jako Suzuki Metoda, kterou vyvinul Tadashi Suzuki a jeho společnost SCOT Company of Japan. Suzukiho vývoj jako mezinárodně uznávaného divadelního režiséra je zkoumán z hlediska toho, jak si přál začlenit určité principy a postupy z tradičních japonských hereckých režimů do moderního divadla, aby to mělo smysl pro mezinárodní publikum. Za tímto účelem vytvořil Suzuki svou metodu, která se vyvinula do šesti základních cvičení, z nichž každá má pododdělení. Autor na základě svého výzkumu a praktických zkušeností s firemními kurzy SITI v Suzuki v létě 2017 a 2018 podrobně popisuje, jak se tato základní cvičení provádějí.