Procházet podle oponent "VEIS, Daniel"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 20
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Alexander von Zemlinsky,život a dílo s přihlédnutím na Druhý smyčcový kvartet D-dur, op. 15Žďánský, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-29Alexander von TZemlinsky ( 1872 Vídeň - 1942 New York) patří k osobnostem, které byly v posledním desetiletí znovu objeveny. Když Zemlinsky zemřel v americkém exilu, byl jako skladatel zcela zapomenut a nikdo nemohl tušit, že za tři desítky let se zvedne vlna zájmu o umění z přelomu 19. a 20.století, která dá jeho hudbě nový život. Svými osobními i myšlenkovými osudy patřil Zemlinsky do okruhu kolem Gustava Mahlera a Arnolda Schonberga.Ve vídni také prožil více než polovinu svého života. Studoval tam na konzervatoři, později pracoval jako dirigent. Roku 1911 přijal místo šéfa opery Nového německého divadla v Praze a v následujících šestnácti letech se stal jednou z předních osobností pražského hudebního života. V divadle se stalo legendkou jeho mozartovské představení, na koncertním pódiu získal věhlas zejména provedením Mahlerových symfonií.V roce 1897 odešel Zemlinský z Prahy do Berlína, po nástupu nacistů k moci se vrátil do Vídně a odtud odjel roku 1938 do Ameriky. S novým prostředím se však už nesblížil a někdejší hvězda evropského hudebního nebe za několik měsíců zcela zapadla. Ačkoliv se jedná o skladatele světového významu působícího řadu let v Čechách nebyl doposud obsáhleji napsán jeho životopis nebo alespoň seznámení s jeho dílem v češtině. V druhé části práce se zabývám rozborem Druhého smyčcového kvartetu op.15.
- David Popper a jeho Vysoká škola violoncellové hry op. 73Nouzovský, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-06V této práci mi dovolte poukázat na violoncellistu, skladatele a kantora světového renomé - Davida Poppera. Dovoluji si vám představi svůj pohled na důležitost jeho Vysoké školy violoncellové hry op. 73, dle mého názoru nepostradatelnou součást růstu violoncellistů na celém světě. Za zajímavé považuji i porovnání jeho díla se známými skladbami jeho i autorů jiných.
- Houslařská rodina ProkopůZemen, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-06Tato práce nese v názvu houslařskou rodinu Prokopových z Chrudimi. Přesto, že jsou Prokopové jistě jedna ze zajímavých kapitol českého houslařství, dosud se neobjevila rozsáhlejší publikace o celé rodině. Tato práce si klade za cíl mapovat celý rod, popsat životopis každého člena chronologicky za sebou podle data narození. Dále také mapuje historii firmy Prokop v Chrudimi. V úvodu se práce zabývá původem houslí a houslařstvím v Itálii. První kapitola se zabývá houslařstvím v Čechách obecně a další rozsáhlejší kapitola se věnuje houslařským rodům ve východočeském kraji, s jeichž prací se Prokopové jistě mnohokrát konfrontovali. Závěr pojednává o významu rodu Prokopů nejen pro vrcholové virtuosní hraní, ale na hru amaterskou. Zmiňuje se tu například Chrudimská filharmonie.
- Jan Žalud - koncertŽalud, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-03
- Jan Zemen: Bakalářský koncertZemen, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-06
- Johannes Brahms a jeho instrumentální koncertyNouzovský, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-03Bakalářská práce na téma Johannes Brahms a jeho instrumentální koncerty byla napsána jako můj obdiv k tomuto hudebnímu skladateli a jeho dílu především proto, že mne zaujaly violoncellové sonáty Johannesa Brahmse pro jejich upřímnou hloubku a skromnost projevu .Domnívám se však, že na rozdíl od porovnání těchto skladeb je zajímavější sdělit můj názor na jeho koncertní díla z důvodu jejich složitější struktury a obsahové důležitosti. V práci se zabývám popisem a rozborem jeho instrumentálních koncertů a porovnáním dvou nahrávek Brahmsova dvojkoncertu a moll pro housle, violoncello a orchestr op. 102. Rád bych touto prací poukázal na fakt, že Johannes Brahms je jedním z největších skladatelů všech dob a že jeho hudební odkaz je nabývá na významu po přihlédnutí k jeho osobnostní velikosti.
- Karel Chudý - bakalářský koncertChudý, Karel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-05-29
- Lenka Týmlová - bakalářský koncertTýmlová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-05-29
- Matyášová Helena : Magisterský koncertMatyášová, Helena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2011-06-08
- Max Reger - Svita č.2 D moll pro sólové violoncello,op.131CJamník, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28Ve své bakalářské práci jsem se snažil shromáždit co nejvíce informací a podkladů, které mohou pomoci při interpretaci Suity č. 2 d moll op. 131 c od Maxe Regera. Soustředil jsem se na historické pozadí skladby , dostupné notové materiály a formální a interpretační rozbory.
- Petr Nouzovský - koncertNouzovský, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-03
- Petr Nouzovský: Magisterský koncertNouzovský, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2010-09-06
- Problematika kritického vydání skladeb pro violoncello Bohuslava MartinůJamník, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-05-29Ve své magisterské práci se zaměřuji na tři díla Bohuslava Martinů: Sonátu č. 3 pro violoncello a klavír, Duo č. 1 pro housle a violoncello a Sonatu da Camera pro violoncello a komorní orchestr. Na základě porovnání tištěných materiálů s rukopisy ( či jinými prameny) se snažím v problematickcý místech předkládat vlastní řešení.
- R. Schumann ve violoncellové literatuřeŽalud, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-03Vybral jsem si toto téma, protože miluji hudbu Roberta Schumanna, nejlepšího skladatele, který kdy žil.
- Sonáty pro violoncello a klavír Bohuslava Martinů se zaměřením na sonátu č. 3Virglerová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-05-26Tématem mé bakalářské práce jsou tři sonáty pro violoncello a klavír Bohuslava Martinů, který je ve světě jedním z nejznámnějších českých skladatelů.V první kapitole jsem uvedla stručný životopis Martinů , ve kterém připomínám nejdůležitější momenty z jeho života. Znát tato zákaldní fakta je určitě důležité pro lepší porozumnění jeho hudebního vyjadřování.V druhé části se má práce zaměřuje na okolnosti vzniku violoncellových sonát, jejich popis a přibližuje i dobu, ve které sonáty vznikaly.Také zde představuji význačné violoncellisty, kterým autor své sonáty věnoval. Třetí část práce je formální rozbor Sonáty č. 3 pro violoncello a klavír i s notovými ukázkami.
- Tomáš Jamník - koncertJamník, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28
- Tomáš Jamník - magisterský koncertJamník, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-05-29
- Violoncellové skladby B.MartinůChudý, Karel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-05-29V následující práci je vytvořen přehled všech koncertantních i komorních skladeb Bohuslava Martinů, v němž je violoncello dominantním nástrojem. Celé violoncellové dílo čítá sedmnáct ucelených děl, z nichž jedna ? Arietta ? je transkripcí vokálního díla. Ke každému dílu je uveden přehled základních informací o okolnostech vzniku, charakteristika díla a drobný rozbor, případně jiné zajímavosti. V této práci se některým dílům věnuji podrobněji; zpracovávám detailnější formální, harmonický i stavební rozbor. Jde o tato díla: Koncert pro violoncello a orchestr č. 1, Sonáta č. 2 a č. 3 pro violoncello a klavír, Duo pro housle a violoncello č. 2, Variace na Rossiniho téma a Variace na slovenskou lidovou píseň. Jednotlivé rozbory jsou seřazeny chronologicky podle roku vzniku. Na závěr je jako příloha uveden chronologický přehled vzniku jednotlivých skladeb v kontextu se skladbami vzniklými v nejbližším časovém období a dále výpis z katalogu skaldeb Bohuslava Martinů.
- Violoncellové sonáty v ruské hudbě 1.pol.20.století a jejich interpretace.Týmlová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-05-29Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na ruské skladatele první poloviny 20.století a jejich sonáta pro violoncello. V úvodu seznamuji čtenáře s důvodem, proč jsem si vybrala k detailnímu prozkoumání právě tato díla. Práce se dělí na tři hlavní kapitoly podle autorů sonát. V prvních částech jednotlivých kapitol se věnuji životu skladatelů, snažím se vyzdvihnout jen ta nejdůležitější fakta, aby nebyl životopis rozsáhlý. Druhé části obsahují popisy jednotlivých děl, jejich charakteristiky a stručný náhled na jejich formu. Ve třetích se věnuji problematice interpretace těchto sonát, přináším čtenářům svůj vlastní názor na herní styl jednotlivých interpretů v rámci srovnání jejich nahrávek.
- Zuzana Virglerová : bakalářský koncertVirglerová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-05-26