Procházet podle oponent "VESELÝ, Šimon"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Balkánské inspirace v hudbě pro bicí nástrojeHrábek, Matouš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-14Tato práce si klade za cíl popsat vliv hudby balkánských zemí a poukázat na jeho výskyt ve skladbách pro bicí nástroje. K nalezení tohoto vlivu, je zapotřebí rozpoznat společné atributy hudby balkánského regionu a rámcově je definovat. První kapitola pojednává o sociálně kulturním kontextu. Následují kapitoly, které mapují konkrétní hudební prvky a závěr práce je zaměřen na hledání těchto prvků ve skladbách pro bicí nástroje.
- Etnické, liturgické, folklórní a nové bicí nástrojeProcházka, Antonín(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-04V práci autor představuje různé role etnických bicích nástroje v kulturách jejich původu a jakým způsobem se změnily v kontextu jazzové hudby a později symfonické hudby. Dále vysvětluje sociálně-kulturní kontext vývoje soupravy bicích nástrojů, jakožto unikátního nástroje zkomponovaného multikulturní společností Spojených států amerických. Zmiňuje také vliv jazzu na symfonickou hudbu a představuje příklady skladatelů, kteří bicí soupravu a etnické bicí nástroje začlenili do svých skladeb. Dále se zabývá proměnou funkcí bicí soupravy v nonartificiální hudbě a jak se tyto změny promítly do hudby artificiální.
- Historie, vývoj a současné využití orchestrálních zvonůŠindelářová, Blanka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-14Cílem této práce je proniknout do hluboké historie a vývoje orchestrálních zvonů, seznámit se starověkými předchůdci a prvními podobami tohoto nástroje, napříč kontinenty. Dalším aspektem je přiřazení nástroje podle původního užití skrze jednotlivé kultury a národy. Po prozkoumání nástrojů ve starověkých zemích a vývoje zvonů ve středověku se přesuneme k postupným využitím zvonů v orchestrech. Kdo byli první skladatelé, jaké formy nástroje použili a jak vypadala cesta inovace k dnešní, finální podobě orchestrálních zvonů. Následují rozbory jednotlivých partů pro zvony a jejich symbolika ve skladbách.
- Inovativní materiály pro výrobu bicích nástrojů a jejich srovnání s materiály konvenčnímiPrchal, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-12Bakalářská práce je zaměřena na problematiku bicích nástrojů a materiálů používaných k jejich výrobě. První část práce je věnována základním poznatkům z oblasti historie a vývoje bicích nástrojů a také klasifikaci bicích nástrojů. Následující část se již zaměřuje na materiály, a to především na materiály používané pro blanozvučné bicí nástroje a základní akustické principy bicích nástrojů. Těžištěm práce je kapitola věnovaná materiálu Ultra High Performance Concrete a jeho využití k výrobě korpusů bicích nástrojů. Podrobně je popsán návrh korpusu nástroje. V závěrečné části jsou zmíněny vlastnosti malých bubnů a některé způsoby jejich hodnocení.
- Klasické bicí nástroje v nonartificiální hudběBrabec, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-11Ve své diplomové práci se pokusím určit, kde leží hranice mezi artificiální a nonartificiální hudbou. Následně také přijít na to, které nástroje se v současné době považují za klasické bicí nástroje a které za ty ostatní. Pak teprve bude možné mapovat klasické bicí nástroje v nonartificiální hudbě. Hranice bude v obou případech velmi neurčitá a také na ni budou rozdílné názory. Dále se zabývám vývojem bicích nástrojů z hlediska jejich proměňující se funkce a jejich případné modifikace a přístupu v použití v nonartificiální hudbě. Důležité bude také přihlédnout k současnému stavu vnímání bicích nástrojů, tj. zařazení do příslušné kategorie z pohledu interpretů vážné hudby i interpretů hudby populární, filmové, rockové, jazzové atd.
- "Kokosová marimba" výroba a uplatněníDiviš, Matěj(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-14Diplomová práce se zaměřuje na unikátní nástroj „Marimba de coco“. Úvodní část práce stručně představí vhled do melodických bicích nástrojů. Zaměří se na nástroje jako je xylofon, balafon, marimba, či jiné netradiční melodické bicí nástroje. Další část je věnována nástroji „Marimba de coco“, její historii a výrobcům. Poslední část zmiňuje postup výroby vlastního nástroje a zamýšlí se nad jeho uplatněním v současnosti.