Procházet podle oponent "VETCHÝ, Ondřej"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Herecká cesta od studia postavy k poznání sebe sama aneb Jak vnímám studium na herecké školeKrchňavý, David(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-17Cílem této práce je reflexe a uvědomění si vlastní práce během čtyřletého studia. Zároveň práce řeší problematiku, se kterou se může student herectví potkat na herecké škole, vývoj osobnosti a pokus
- Hledání autenticity v imerzivním divadleDudziaková, Jindřiška(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-21Ve své práci Hledání autenticity v imerzivním divadle (Divadlo jako médium osobního tématu) se snažím reflektovat své zkušenosti v souborech na opačném konci spektra – v Národním divadle a v nezávislém souboru Pomezí. Cílem této práce pro mě bylo pojmenovat, co mají tyto dva rozdílné druhy divadla společného, a jít tak až k jádru divadla jako média. V první části práce vycházím z knihy Ireny Žantovské Divadlo jako komunikační médium. Pracuji s tezí, která definuje výjimečné postavení divadla mezi médii právě specifickou mírou a způsobem komunikace. Konkurenceschopnost, „živost“ a aktuálnost divadla jako média v současném zahlceném světě, stejně jako Žantovská, přikládám lidské potřebě kontaktu a transcendence. Právě proto se v práci věnuji fenoménu imerzivního divadla, který posouvá hranice komunikace a participace mezi tvůrci a divákem. Imerzivní divadlo zcela zásadně zviditelňuje základní princip komunikace, a tedy i divadla, sdílení. Proto je druhá, nejrozsáhlejší kapitola věnována právě jemu. Snažím se v ní vystihnout, jak rozdílná může být inscenace imerzivního divadla od inscenace tradiční, ale i to, jak využívá stejných principů a má podobné cíle. Jako modelový příklad používám inscenaci Pomezí stejnojmenného souboru. V druhé kapitole se věnuji také tématu autenticity, které mě provází už od začátku studia na DAMU. Nahlížím na autenticitu nejen jako na kvalitu hereckého projevu, ale také jako na ryzost, ve smyslu jedné z životních met. Téma autenticity mě přivedlo ke třetí kapitole, která nese název Osobní téma. V ní shrnuji, jakým způsobem mi divadlo jako médium umožňuje se projevit a jaké místo a funkci zaujímá v mém vnímání společnosti a hodnotovém žebříčku.
- Jevištní pravda a herecká technika s ohledem na žánrŠindler, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-20Ve své práci se pomocí vlastních myšlenek a reflexí toho, co probíhá v jevištním prostoru, snažím popsat proces tvůrčí práce. Budu zkoumat hereckou osobnost. Chci pojmenovat aspekty vedoucí k tomu, aby se jeviště stalo místem pravdivé výpovědi. Spolu s tím se zaměřím na uzavřený prostor, ve kterém se projevují rozdílné osobnosti se společným cílem a jak vnímám jejich propojení. Budu se snažit popsat herecká cvičení a osobní zkušenosti při jejich aplikování. Připomenutím dosavadních prací na škole a ohlédnutím se za způsobem výuky pedagogů, budu popisovat techniku v konkrétních hereckých rolích a stylu. Bude mi k tomu nápomocná odborná literatura a herecké deníky, které jsem si po dobu studia vedl.
- Kdo je herec?Dvořáček, Kryštof(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-18Tato diplomová práce se zabývá studentovými poznatky a zkušenostmi, jež během studií nasbíral. Strukturuje své nejdůležitější pokroky, které následně zúročuje při popisu absolvenstké role. Ve druhé části práce se student zabývá svými vlastními úvahami nad divadelní úrovní naší země, srovnává a kritizuje počiny národních divadel a nastiňuje svou vizi ideální návštěvnosti. Na konci práce krátce shrnuje celé své studium, hledá pozitiva a kritizuje negativa postupů školy.
- Síla osobnosti herce a síla herecké postavyMatějíčková, Renáta(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-20Tato práce poskytuje pohled do herecké mysli a způsobu uvažování nad tématem síly osobnosti. Cílem bylo zjistit, jak lze porovnat osobnost herce a osobnost herecké postavy. Bylo za potřebí nejdříve vysvětlit, co vůbec pojem osobnost znamená a jaké má typy. Práce se také zaměřuje na význam slova síla. Jak se dá měřit a v čem spočívá. Dotýká se též tématu psychických poruch u hercu. V neposlední řadě obsahuje herecký zápis ze zkoušení inscenace, jehož náplní jsou: popis práce na inscenaci, sdílení pocitů spojených se zkoušením a úvahy nad tématy, které zkoušení přineslo.