Procházet podle oponent "VLASÁK, Jan"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Výtvarná koncepce filmového zpracování románu "L´Attaque" /irský spisovatel Eoghan Ó Tuairisc/, míra zachování historické věrnosti při práci výtvarníka na dramatickém díle inspirovaném skutečnou historickou událostí na příkladech ze světové kinematogGarcía, Barbara(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-07Součástí této diplomové práce je část teoretická a část praktická (výtvarná). V teoretické části se zamýšlím nad problematikou historického filmu obecně, na několika příkladech ze světové i naší kinematografie pak demonstruji vztah reality a fikce, stejně jako různé druhy a míry stylizace. Tituly jsem vybírala s ohledem na jejich různorodost; nebrala jsem v potaz pouze dobu vzniku a zemi původu, ale přihlížela jsem i k historickému období, které je v nich zpracováno. Bude se tedy jednat o sledování těchto děl z hlediska jejich výtvarné stylizace, a nikoli o srovnání filmových rozborů. Náplní části praktické je výtvarné řešení filmového zpracování irského historického románu L´Attaque od autora Eoghana Ó Tuairisca. Návrh prezentuji obrazovým pojetim hlavních scén a nejdůležitějšími fotografiemi referencí. Popisuji stručně děj a předkládám scénosled vypracovaný na základě zmíněné literární předlohy.
- Výtvarná koncepce filmu "Konec punku v Helsinkách" podle knižní předlohy Jaroslava RudišeĎásková, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-18Diplomová práce se v hlavní části zabývá výtvarnou koncepcí filmu Konec punku v Helsinkách podle knižní předlohy od Jaroslava Rudiše. Jelikož je příběh zasazen do dvou odlišných období, nejprve se teoretická část věnuje historickému kontextu, tj. období totalitního režimu, a to jak z hlediska jeho vlivu na českou a světovou kinematografii, tak z hlediska dopadu na každodenní život. V této části je také rozebráno několik vybraných filmových příkladů.
- Výtvarná koncepce filmu "Rudý Mor" podle knihy Jacka Londona. Postapokalyptické filmy, historie a příklady ve světové kinematografii.Šonková, Stella(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-07Diplomová práce zpracovává výtvarnou koncepci celovečerního filmu podle románu Jacka Londona „Rudý mor“. Skládá se ze dvou částí: teoretické části a praktického zpracování výtvarného návrhu. První, teoretická část, se zabývá historií žánru a rozborem výtvarných řešení několika postapokalyptických filmů, které jsou relevantní pro zvolenou vizuální koncepci filmu „Rudý mor“. Konkrétně se jedná o filmy Zrození Planety opic (režie Rupert Wyatt, 2011), Úsvit Planety opic (režie Matt Reeves, 2014), Vodní svět (režie Kevin Reynolds, 1995), Já, legenda (režie Francis Lawrence, 2007), Šílený Max: Zběsilá jízda (režie Georges Miller, 2015). Ve druhé, praktické části, je nejprve popsán postup při vytváření výtvarné koncepce k filmu „Rudý mor“ a následně jsou předloženy konkrétní výtvarná řešení vybraných scén.
- Výtvarná koncepce filmu "Wenceslas square" podle scénáře Christopera Markuse a Stephena McFeelyho na motivy povídky Arthura Phillipse. Praha osmdesátých let dvacátého století v hraném filmu.Železná, Jana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-01-16Diplomová práce se zabývá scénickým filmovým ztvárněním prostředí a dobové atmosféry 80. let 20. století v Praze. Úvodem jsou zachyceny kulturní a historické souvislosti 80. let, které nás uvádějí do optického vnímání této doby. K vytvoření celkového obrazu slouží výčet filmových snímků s typickým výtvarným ztvárněním zmíněných let. Zvláštní pozornost je pak věnována čtyřem celovečerním filmům, které by mohly posloužit jako scénografický genotyp, který lze aplikovat při návrhu filmových scén postnormalizačního pražského prostředí. Největší rozsah diplomové práce je věnován scénickému zpracování filmového scénáře "Wenceslas Square" autorů Christophera Marcuse a Stephena MrFreelyho, který vznikl dle příběhu Arthura Philipse. Jde o netradiční love-story, odehrávající se v Praze 80. let 20. století a končící "Sametovou revolucí", nad kterou ale nikdo z protagonistů nejásá. Přiložen je bodový scénář a návrhy jednotlivých scén, včetně orientačních půdorysů a referenčních fotografií. Klíčová slova: filmové ztvárnění, Praha 80. let 20. století, scénografické zpracování scénáře "Wenceslas Square".