Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "VOBOŘIL, Jan"

Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • Emoce a psychická odolnost v životě hudebníka a jejich vliv na hru na dechové nástroje
    Gúberová, Dominika
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)
    Datum obhajoby: 2023-09-07
    Táto bakalárska práca sa zameriava na emócie a psychickú odolnosť muzikantov so zameraním na dychové hudobné nástroje. Cieľom práce je priniesť aspoň základné povedomie o práci s emóciami (strach, stres, tréma), aké techniky pre ich zvládanie sú dnes dostupné, čo nám môže pomôcť zvládať každodenný stres a nároky na nás kladené. V práci sú zahrnuté základné informácie týkajúce sa danej problematiky. Teoretická časť bakalárskej práce objasňuje základné pojmy ako emočné schopnosti, emočná odolnosť, relaxačné techniky, meditácia či vizualizácia. V praktickej časti je použitá metóda dotazníku s voľnými odpoveďami respondentov, ktorého sa zúčastnilo 14 skvelých muzikantov v priereze rôznych dychových nástrojov a vekových skupín.
  • Paul Hindemith a jeho sonáty pro lesní roh
    Meierová, Zuzana
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)
    Datum obhajoby: 2024-09-05
    Má bakalářská práce se zabývá dvěma sonátami pro lesní roh od Paula Hindemitha. Tyto dvě sonáty patří k nejhranějším sonátám hornovému repertoáru, a proto jsem si je vybrala. V mé bakalářské práci se zmiňuji o životě a díle Paula Hindemitha. V další kapitole se zaměřuji na hudebně formální analýzu těchto sonát. V poslední části této bakalářské práce se zamýšlím nad didaktickým a interpretačním hlediskem. S touto problematikou mi pomáhali pan profesor pražské konzervatoře Petr Hernych a profesoři HAMU Ondřej Vrabec a Jan Vobořil. Společně zjišťujeme, co se na těchto sonátách z hlediska techniky a frázování naučit. Na co si dát pozor při jejich interpretaci. S tím vším rovněž souvisí hudební a technická vyzrálost hráče.
  • Rozbor vybraných skladeb pro lesní roh, zpěv a doprovod
    Čížková, Zdeňka
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)
    Datum obhajoby: 2024-06-03
    Práce „Rozbor vybraných skladeb pro lesní roh, zpěv a doprovod“ se zabývá spojením lesního rohu se zpěvem napříč dějinami artificiální hudby. Prvním krokem tohoto výzkumu je nastínění podobností či odlišností problematiky zpěvu a hry na lesní roh stručným porovnáním metodik těchto dvou disciplín. Následuje zmapování vývoje kompozice pro zpěv a lesní roh s doprovodem, a to od nejstarších dochovaných skladeb takového typu, tedy z období baroka, až po 21. století. Samotným jádrem práce je pak analýza čtyř konkrétních skladeb, z nichž každá reprezentuje výrazně odlišný sloh a je svým způsobem přelomová. Podle charakteru a období dané skladby se pak rozbor zaměřuje podle potřeby více či méně na historický kontext vzniku, textovou předlohu a hudební analýzu s případnými interpretačními připomínkami.
  • Sólové skladby a výběr orchestrálních partů ke konkurzu do skupiny lesních rohů
    Šmídová, Patricie
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)
    Datum obhajoby: 2022-09-09
    Diplomová práce Sólové skladby a výběr orchestrálních partů ke konkurzu do skupiny lesních rohů pojednává o sólových skladbách a orchestrálních partech ke konkurzu do skupiny lesních rohů v České republice. Popisuje průběh konkurzů na lesní roh, fyzické i mentální aspekty přípravy hráče a strategie k rozehrání a zvládání trémy. Soustředí se především na rozbor specifik sólových skladeb a nejčastějších orchestrálních partů pro nízký i vysoký lesní roh. Práci uzavírají rozhovory s vybranými členy hornové skupiny České filharmonie, jmenovitě - MgA. Ondřejem Vrabcem, Mgr. Janem Vobořilem a BcA. Hanou Sapákovou, kteří uvádí svůj pohled na hodnocení uchazečů konkurzů, sdílejí cenné rady a doporučení k vybraným orchestrálním partům.
  • Tvoření zvuku a zvukové problémy hráčů na lesní roh, vystoupení bylo 16.11.2018.
    Roubíčková, Daniela
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)
    Datum obhajoby: 2019-06-03
    Bakalářská práce se zabývá problematikou tvoření zvuku na lesní roh. Zjišťuje, jaké jsou charakteristiky zvuku lesního rohu, jak zvuk vzniká a co ovlivňuje jeho kvalitu. Dále se zabývá nedostatky, s kterými hráči v souvislosti se zvukem bojují a jaké je jejich možné řešení. Nejprve je v práci definován zvuk obecně. Specifika zvuku lesního rohu a jeho tvoření jsou zpracovány na základě literární rešerše a výpovědí oslovených významných pedagogů a hráčů na lesní roh. Pro důkladné zpracování metod dýchání, jako jednoho z hlavních faktorů tvoření zvuku, je závěrečná kapitola věnována terlusollogii.
  • Výrobci lesních rohů v Německu
    Vincencová, Michaela
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)
    Datum obhajoby: 2021-06-15
    Tématem předkládané diplomové práce jsou Výrobci lesních rohů v Německu. Po pečlivém prostudování dostupných materiálů je rozdělena do pěti částí. První a druhá část popisují moderní lesní roh a jeho historii v dobovém kontextu. Třetí, stěžejní kapitolou práce je popis jednotlivých výrobců lesních rohů v Německu, což je hlavní téma práce. Zaměřuje se na specifika jednotlivých firem a jejich nejznámější nabízené nástroje. Nedílnou součástí práce jsou poslední dvě kapitoly týkající se samotného výběru nástroje a následné péče o něj. Diplomová práce by měla posloužit hráčům na lesní roh, pro které je tato tematika doposud neznámá a napomoci jim tak při výběru vhodného nástroje.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů