Procházet podle oponent "VOJTĚCHOVSKÝ, Miloš"
Nyní se zobrazuje 1 - 18 z 18
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- 3D počítačová animace v hraném filmuPixa, Libor(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-08Předmětem této diplomové práce je historie 3D počítačové animace užité v hraném filmu. Cílem je zmapovat její vývoj a nabídnout čtenáři ucelený a přehledný pohled na tuto prudce se rozvíjející oblast kinematografie v souvislostech. Práce není zaměřená pouze na konkrétní filmy a jejich tvůrce, ale zabývá se i filmovými a postprodukčními studii a průkopníky, kteří stáli v pozadí za technologickými objevy posouvající 3D filmové triky k současné úrovni.
- ArchetypTýmal, František(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, )Archetyp je projekčním mechanismem pro 16mm film, který sám sobě vytváří projekční pláno. Instalace tak zcela slučuje formu a obsah projekce a pozorovateli umožňuje volnou interpretaci tohoto díla i celé kinematografie.
- Československý osud. Životaběh Karla Hájka a jeho fotografie mezi léty 1925-1939 v dobovém kontextuDvořák, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-30Tato práce pojednává o o životaběhu Karla Hájka a jeho fotografiích mezi léty 1925-1939
- Dance video film - jazyk ve filmech fyzických divadelGodovič, Marek(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-20Bakalářská práce se pokouší zkoumat specifický filmový jazyk v tanečních video filmech. Zaměřuje se na mimotaneční inspirace, způsob práce se slovem, pozastavuje se nad existencí resp. neexistencí scénářů ? scénosledů u přípavy tanečního filmu. Práce se snaží konfrotovat tři rozdílné cesty vyjádření tance filmeme reprezentované třemi významnými evropskými soubory DV 8, Rosas a Ultima Vez a jejich díly The Cos of Living, Fase, Four movements to the Music of Steve Reich a The Blush. Všechny tři mají svou verzi hranou resp. tančenou v divadelním prostoru, všechny tři nejsou prostou adaptací divadelní verze, všechny tři se staly plnohodnotnými filmovými díly v žánru tanečního filmu a přesto jsou formou přístupu a intenzitou práce odlišné.
- Digitální sítě a filmová tvorbaStavěl, Radek(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-12Tato práce zkoumá, zda a jak digitální sítě, především internet, ovlivňují filmovou tvobu a produkci
- Elektrické podniky hlavního města Prahy a filmová avantgardaKrejčová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-09Cílem diplomové práce, která vychází z výzkumu archivního materiálu a dobových periodik, je popsat vztah mezi Elektrickými podniky hlavního města Prahy a československou avantgardou ve 20. a 30. letech 20. stol. Elektrické podniky hlavního města Prahy daly formou pravidelně zadávaných reklamních zakázek vzniknout několika výjimečným filmovým a intermediálním projektům, jako např. filmu Praha v záři světel (1928), světelně-kinetické plastice Zdeňka Pešánka (1930) nebo krátkému experimentálnímu filmu Světlo proniká tmou (1931). V podnikovém archivu se kromě produkční dokumentace nachází několik nerealizovaných scénářů, které vypovídají mnohé o vztahu mezi reklamou a uměním v meziválečném období. Autorka kriticky analyzuje roli Elektrických podniků coby mecenáše avantgardy, zdůrazňuje obecně rozšířenou dobovou fascinaci elektrifikací, osvětleným velkoměstem a novými formami veřejně sdíleného prostoru.
- Elektroakustická hudba a vybrané koncepty radioartu.Rataj, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-15Předkládaný text se snaží hledat způsoby metodologické orientace v rámci reflexe elektroakustické hudby a její existence v prostředí současné umělecké scény, která bývá v poslední době často nazývána pojmem akustická umění. Uvažování je vedeno zejména z pohledu producenta zodpovědného za existenci programového slotu veřejnoprávního rozhlasu zaměřeného na reflexi, podporu a prezentaci současného radioartu jakožto mediálně podmíněné elektroakustické tvorby. Snažíme se ukázat, že lepší orientaci v těchto současných tvůrčích procesech může přinést pohled na oblast EA hudby jakožto na kategorii historickou, která se svou tradicí vstupuje do řady velmi rozmanitých a vzájemně se překrývajících současných tvůrčích diskurzů, přičemž postupně odkrýváme jeden z nich ? radioart. Aby bylo možné konkrétněji vymezit tento pojem z pozice rodící se domácí scény radioartu, provádíme několik zevrubnějších sond do stávajících evropských konceptů radioartu tak, jak je lze sledovat ve vybraných veřejnoprávních rozhlasových domech. Ty byly v mnohém inspirující pro vznik a existenci pořadu PremEdice Radioateliéru Českého rozhlasu 3 ? Vltava, v němž se již po více než tři roky snažíme systematicky mapovat a stimulovat vznik a reflexi nových děl povětšinou domácích umělců. Začínáme vnímat proces, který by bylo možné nazvat konstituováním domácí scény radioartu postupně se etablující v širším evropském kontextu. V závěru práce provádíme první úplný přehled dosud vzniklých původních děl, která byla ve zmíněném pořadu realizována a naznačujeme možnosti další orientace jak vlastního programového slotu, tak pokračování v teoretickém přemýšlení o radioartu jakožto jednom z tvůrčích diskurzů akustických umění.
- Fujara a šakuhačiMatvija, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-12Ve své bakalářské práci srovnávám dva hudební nástroje, japonskou flétnu šakuhači a slovenskou fujaru. Oba nástroje hrají významnou roli pro stavbu identity jejich hráčů a jsou znakem mužského genderu. Toto je v práci prokázáno skrze rozbor jejich současných i historických sociálně kulturních kontextů. Zatímco společenský kontext flétny šakuhači postupně vedl k vytvoření eroticko-sexuálních konotací, které se v běžné japonské vizuální i verbální komunikaci stali primárním významem slova "šakuhači", u fujary jsou tyto konotace pouze sekundární. Naopak fujara se jako endemický slovenský hudební nástroj stala důležitým symbolem slovenského národního diskurzu a uvědomění. Kdežto šakuhači není v současné době využívána jako proponent nacionalistických tendencí v japonské společnosti. Práce sleduje různé estetické a kulturní mechanizmy, které, byť podobné, vedly k rozdílným významům obou nástrojů v jejich "domácích" společnostech.
- Herní engine a 3D v umělecké praxiKrejčí, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-27V této diplomové práci analyzuji hledání nejideálnějšího prostředku tvorby audiovizuálních, počítačem vytvářených s 3D prostorem pracujících uměleckých děl. A to na základě subjektivní umělecké zkušenosti. Směřuji tak k užití komplexního nástroje, jakým je právě herní engine - software ulehčující tvorbu počítačových her. Takový nástroj dokáže využít plný výpočetní potenciál počítačů. A stále s ním ještě dokáže pracovat i jednotlivý tvůrce. Herní médium je prostředek, který lidem umožní hrát a zažívat hry, ale zároveň pomáhá smýšlet o fantazijních světech a příbězích. Ty mohou představovat a reflektovat cokoli reálného i smyšleného. Lze díky nim tvořit expresivní obrazy a 3D simulace. V této práci nahlédneme do principů herního enginu Unity. Představíme si i technologie a okolnosti, které s takovou tvorbou souvisejí. Zamyslíme se však i nad alternativami k hernímu enginu, pokud je naším zájmem například stavba ideálního imerzního prostředí s využitím prostorového obrazu i zvuku. Jsou to právě formy vyjádření jako virtuální realita, audiovizuální performance, interaktivní narace, 3D video tvorba a počítačové hry, díky kterým lze oslovovat svět jeho současným digitálním jazykem. Úkolem umělce pak může být právě balancování na hraně experimentálního a standardního, funkčního a obsahového, stejně jako uvědomování si různých vztahů ke komputovatelným médiím. To může být cestou k vyjádření subjektivního, ale i možností zkoumat nové, ovlivňovat okolí nebo uvažovat o pozitivní změně části světa.
- Processing 1.0 příručkaPešek, Kryštof(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-19V odborné a teoretické části bych rád v období magisterského studia zpracoval příručku pro snadné pochopení programovacího jazyka Processing. Tento jazyk byl navržen v akademických dílnách Massachutches Institute of Technology ke snazšímu a co možná nejsvobodnějšímu přístupu tvůrců - obecně vzato všech netechnických oborů, k pokročilým technologiím. Základ pro takovou příručku jsem již začal tvořit při sérii otevřených dílen o programování. Podobné příručky v posledních letech vznikly v anglickém jazyce: Casey Reas and Ben Fry, A programming handbook for designers and artist (2007), Ira Greenberg: Processing Creative coding and Computational Art (2007), Daniel Shiffman: Learning Processing: A Beginner's Guide to Programming Images, Animation, and Interaction (2008), Tom Igoe: Making Thinks Talk: Practical Methods for Connecting Physical Objects (2007). V českém jazyce žádná podobná kniha doposud nevyšla. Příručkou bych rád přiblížil, ve shodě s původním smyslem Processingu, technologie i netechnicky zaměřeným oborům, především pak studentům z výtvarných škol bez předešlé nebo jen malé zkušenosti s programováním.
- SAN MINN (ANEB) UMĚLEC, KTERÝ DÁVÁ PŘEDNOST TVORBĚ A OBRAZŮM PŘED SVÝM ŽIVOTEMZeya, Pyin Nyar(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-13Nikdo nemůže ovládat svobodné myšlení a inspiraci umělce. Přestože jeho obrazy a tvorba byly vystaveny velkému tlaku a na nátlak shora zakázány, jejich umělecká hodnota nikdy neklesla. Proto píši tuto práci. San Minn vystoupil zbarmského malířského mainstreamu a nikdy nenamaloval komerční obraz. Je stále věren své víře v umění a malbu a přichází vždy s novými způsoby, jak přistoupit malování. Jeho tvorba se podstatně odlišuje od jeho souputníků a jeho styl se výrazně liší. V barmském malířství je unikátním jevem. Naskytla se mi možnost studovat jeho styl, myšlenky, způsob uvažování a jeho odhodlání s jakým umění vytváří. Moje práce má za cíl ukázat život umělce a malíře, který vyrostl a žil 50 let pod vojenskou nadvládou, a skrze pohled na jeho případ popsat vývoj a stav výtvarné scény v Barmě. Zprostředkuji tak nejen zájemcům o malbu, ale všem ostatním čtenářům vhled do barmského malířství a místní umělecké scény. Doufám, že moje práce tak bude vhledem prospěšným a barvitým. Zdá se, že jakožto malíř, San Minn chce, aby jeho publikum cítilo a zažilo jeho práce, ale jen zřídka odhaluje svůj osobní život, který se odvíjí za jeho plátny. Pro mě je tato práce zároveň i příležitostí jeho osobní rovinu alespoň trochu poodkrýt na následujících stránkách. xxxxxxxxx Cíl Práce Má práce může být zajímavá pro každého, kdo se zajímá o současnou uměleckou scénu Barmy (Myanmaru). Umožňuje čtenáři, aby se dočetl o jednom z nejslavnějších a nejvýznamnějších umělců a uměleckých směrů v Barmě (Myanmaru). Jeho malby jsou svědectvím o více než 40 let dlouhé cestě pod dohledem cenzury, avšak na každém kroku ukazují na jeho nebojácnost řešit politické a sociální otázky. Mnohé z uměleckých děl San Minna jsou autobiografické, vytváří břitký sociální komentář k populární kultuře a zrcadlí sociální hodnoty, stejně jako situace, které jejich autor prožíval. xxxxxxxxxxxx
- Trubky a bubliny, L+R=Abrahám, Stanislav(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-19Site specific instalace. Zvuk a objekty. Zvuková plastika, komunikující s minimalistickými fyzickými objekty na základě proporčního dělení prostoru v jeho osách. L+R= Prostorová instalace postavená na principu vícekanálového zvukového systému. Dva póly. Intimita posluchačova imaginárního světa, rozprostřeného mezi levým a pravým sluchátkem, a schopnost zvukového média zasahovat mimo subjektivní hranice osobního a veřejného prostoru.
- Umění jako odraz doby - Destruktivní prvky v moderním uměníKrejčová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, )
- Užití animace v dokumentu analýza principů a funkcí animace ve vzt ahu s dokumentárním filmemKaya, Akile Nazli(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-19Hlavním tématem této studie je pokus o nalezení a zapsání obecných zásad a funkcí animace s ambicí demonstrovat různé možnosti dosažené kombinací dvou zcela odlišných oblastí filmu: dokumentu a animace. Hlavní důraz bude kladen na otázku, co může přinést animace do dokumentárního filmu? V druhé kapitole se uvádí problematika funkčního spojení obou médií, později se reflektuje a srovnává několik definic pro obě tvůrčí oblasti zvlášť ve snaze hledat definici společnou. Následuje výčet různých technik ruční (klasické) animace s příklady a pokus o kategorizaci funkcí. Třetí kapitola analyzuje výběr filmů (A Is for Autism / A jako autizmus, Vizita mezi životem a smrtí, Ekümenopolis: Ucu Olmayan Şehir a Lidé, kteří se snaží zachránit svět) ve světle definovaných funkcí. Některé případové studie zahrnují i rozhovor s režisérem, který poskytuje více podrobností o myšlenkových pochodech autorů při rozhodovacím procesu. Výsledek tohoto výzkumu vyústí v parafrázi, kde autorka tvrdí, že smysluplné spojení animace s dokumentem je takové, kde celek vytvořený kombinací těchto přístupů přináší novou kvalitu, která není obsažena v žádné jeho jednotlivé části zvlášť.
- Videodisk TED BildplattePolzer, Joachim(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-12Postup při průzkumu a záchraně AV materiálu na videodiscích prvního průmyslově vyráběného systému.
- Vnitřek a vnějšek: zahrada jako strategie tvořivostiMoralesová, Alexandra(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-19Předkládaný esej je zamyšlením nad významem zahrady v evropském kontextu, zejména té okrasné, kterou zde zkoumáme jako akt reprezentace. Proměnlivost modelů ideálních zahrad může být nahlížena jako přímý výraz proměň paradigmatu, který je vždy nevyhnutelně spjat se způsobem reprezentace vyjadřující vládnoucí přesvědčení (politika i estetika tvoří spojité nádoby). V této perspektivě je pojednána například barokní francouzská zahrada nebo v reakci na ni vzniklý anglický park. Vzápětí na to však vyvstávají hned dvě podstatné otázky a to, zda-li se spíše než o akt reprezentace nejedná o akt narace, a zda-li existuje způsob umožňující vnímat zahradu nepojmově jako možnou strategii tvořivosti. Poslední možnost v práci otevíráme a uvádíme některá díla jako případy, kdy lze autorovu tvořivost nahlédnout v představě zahrady.
- Zvyk poslušnostiKrejčová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, )Dokumentární esej o obchodu se strachem.