Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "VOSTÁRKOVÁ, Ivana"

Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • Cesta k artificiální hudbě 20. století s protiválečnou tematikou pomocí metod dramatické výchovy
    Holcová, Veronika
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)
    Datum obhajoby: 2023-06-27
    Práce si klade za cíl seznámit čtenáře s bakalářským projektem, který byl zrealizován formou dílny v rámci tří různých institucí a skupin žáků ve věku druhého stupně základní školy a středoškolských ročníků. Dílna se zabývala třemi vybranými hudebními díly z oblasti artificiální hudby 20. století, které byly pomocí metod a technik dramatické výchovy účastníkům dílny zprostředkovány v širším historicko-společenském kontextu. Jednalo se o díla, která reflektují tři historické události a mají silné antimilitaristické vyznění a poselství humanity. Cílem bylo hledání pojítek mezi podobou skladeb a pozadím jejich vzniku. Dílna byla také zaměřena na životy skladatelů a jejich důvody a impulzy ke zkomponování daného díla. Výstupy z projektu ukázaly, že využitím metod dramatické výchovy při přibližování kontextu vzniku díla lze docílit většího prožitku z poslechu hudby.
  • K souvislostem Feldenkraisovy metody a p sychosomatického pojetí hlasové výchovy
    Skovajsová, Tereza
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)
    Datum obhajoby: 2012-09-10
    Práce otevírá tématiku souvislostí a možného propojování Feldenkraisovy metody s psychosomatickým pojetím hlasové výchovy. Psychosomaticky koncipovaná hlasová výchova nahlíží na člověka celostně, je si vědoma obousměrného působení mezi hlasem a osobností a jejich vzájemného ovlivňování. Autorka poukazuje na vybrané aspekty psychosomatického pohledu na lidský hlas, který chápe jako prostředek sebepoznání a seberozvoje. Feldenkraisova metoda je rovněž celostní, zkušenostní forma učení (se) postavená na uvědomování sebe sama v pohybu. Metoda vytvořená Moshé Feldenkraisem DSc. (1904 - 1984) využívá pohyb k rozvíjení celkového potenciálu člověka a zkvalitňování jeho života. Jedná se o multidisciplinární přístup, který se uplatňuje v mnoha oblastech lidské činnosti. Opírá se mimo jiné o poznatky z oblasti neurověd, fyziky, fyziologie, biomechaniky, biologie, psychologie, dětského vývoje či o zkušenosti bojových umění. Autorka představuje Feldenkraisovu metodu z perspektivy výše uvedené problematiky a poukazuje na společné principy obou přístupů. Klade si otázku, jak může být Feldenkraisova metoda přínosná v procesu rozvíjení hlasového potenciálu člověka. Ústředním tématem textu je rozvíjení kinestetického vědomí sebe sama.
  • Výchova budoucího diváka
    Šilarová, Linda
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)
    Datum obhajoby: 2015-06-02
    Podstatou práce je vytvoření divadelně vzdělávacího programu podporujícího komunikaci mezi veřejností a divadlem a jeho aplikace na tři divadla: Divadlo Na zábradlí, Divadlo v Dlouhé a divadlo Studio DVA. Práce vychází z mé osobní zkušenosti, kterou je příprava vzdělávacích programů na míru cílovým skupinám pro uvedená divadla. Teoretická část zpracovává pohled na divadlo a vzdělávání na území ČR a diváka jako partnera divadelní komunikace. Praktická část se zaměřuje na realizaci divadelně vzdělávacích programů: Divadlo Na zábradlí - Jak se dělá divadlo, Divadlo v Dlouhé - Jak pracovat se studenty po zhlédnutí divadelního představení, divadlo Studio DVA - strukturované divadelní workshopy s literární předlohou.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů