Procházet podle oponent "VRABEC, Ondřej"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- František Antonín Rösller - Rosetti a lesní rohKozojedová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-03Tato práce se zabývá popisem života Františka Antonína Rösslera-Rosettiho se zaměřením na souhrn autorovy tvorby. Dalším bodem je uvedení do kontextu doby, ve které žil a seznámení s instrumentální hudbou klasicismu, konkrétně žánry, které byly pro klasicismus typické. Důležitou částí této práce je také popis dobového lesního rohu, klasicistních interpretů a stručný přehled skladatelů a děl pro lesní roh. Závěrem práce je porovnání obtížnosti hry na lovecký a invenční lesní roh. Práce by měla posloužit k obecnému přehledu pro hráče, kteří se zajímají o vývoj nástroje v době skladatele Františka Antonína Rösslera-Rosettiho, který významně obohatil repertoár lesního rohu.
- Lesní roh v opeře Káťa Kabanová Leoše JanáčkaKoska, Kryštof(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-01Tato bakalářská práce má za úkol přiblížit party lesních rohů v opeře Káťa Kabanová Leoše Janáčka. Mimo to sblíží čtenáře také s životem skladatele a samotnou operou, abychom lépe rozuměli hlavnímu tématu. Práce probíhala s celou partiturou a libretem k dosažení širšího pohledu a komplexního pochopení partů. Přál bych si, aby téze napomohla v budoucnu hornistům k lepšímu porozumění jejich hlasů, zejména pak prvního lesního rohu, který je nejvytíženější. Nejlépe, aby zde hráči našli odpovědi na své interpretační otázky. Přínosná by měla být především pro hráče na lesní roh, avšak své si zde mohou najít také dirigenti, kteří tak mohou lépe proniknout do problematiky nástroje a docílit většímu porozumění.
- Technické problémy začínajících hráčů na lesní rohZelenková, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-05Tato bakalářská práce se zaměřuje na tři zásadní technické problémy, které jsou často přehlíženy začínajícími hráči a na které není v počáteční fázi výuky kladen dostatečný důraz. Cílem této práce je popsat potenciální problémy, které mohou vzniknout, pokud pedagogové v počátečních fázích výuky nevěnují dostatečnou pozornost klíčovým technickým aspektům hry. Analyzuje se, jak tyto nedostatky mohou ovlivnit další vývoj hráče a jak mohou vést k nevhodným herním návykům, které je později obtížné korigovat. Zároveň také práce popisuje, jak těmto problémům předejít a jak se dané záležitosti od začátku učit správně. V první kapitole se práce věnuje i obecné metodice práce se začátečníky, kde využívám své vlastní pedagogické zkušenosti a rady od mých pedagogů a kolegů.