Procházet podle oponent "VYSKOČIL, František"
Nyní se zobrazuje 1 - 7 z 7
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Dědění z hlediska autorského právaNáhlíková, Martina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-08Tato magisterská práce se věnuje problematice dědění v rámci autorského práva – tzn. především dědění práv k dílům autorským – která je popsána na základě analýzy příslušných částí nového občanského zákoníku, autorského zákona a dalších právních předpisů s dědickým právem souvisejících. Kromě definice základních pojmů v dědickém právu obsahuje také popis průběhu dědického řízení, možných způsobů dědění, předmětů dědictví spojených s autorskými díly a specifik dědění majetkových práv autorských. Součástí práce je také rozbor pěti konkrétních případů týkajících dědění pozůstalostí zahrnujících dědění autorských děl a autorských práv, která se k nim váží. Konkrétně se jedná o dědictví po těchto osobnostech: Bohumilu Hrabalovi, Ladislavu Fuksovi, Ladislavu Mňačkovi, Hugo Haasovi a Jaroslavu Foglarovi.
- Dědické řízení v autorském právuTopinka, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-11V této bakalářské práci jsou popsány postupy dědického řízení podle aktuálně platných legislativních úprav, které se vztahují k tomuto tématu, jejichž principy jsou obsažené především v Občanském zákoníku a v Občanském soudním řádu. Práce dále podrobně definuje specifika autorských práv v řízení o dědictví. Dalším cílem práce je popsat a objasnit specifika dědění majetkových práv autorských, vysvětlit a zpřehlednit zásady nakládání s majetkovými právy, a to zejména v průběhu neskončeného řízení o dědictví autora. V tomto kontextu si autor dále klade za cíl zmapovat a utřídit postupy, které jsou spojeny se získáváním oprávnění k užití autorského díla v období, kdy není nositel majetkových práv pravomocně potvrzen.
- Fotografie a majetková právaAdamovský, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-22Diplomová práce se zabývá tématem fotografie a souvisejících majetkových autorských
- Neziskové právnické osoby dle nového občanského zákoníkuHůlková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-02-04Předkládaná diplomová práce se věnuje problematice neziskových právnických osob upravených novou soukromoprávní kodifikací, tedy zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a jejich praktickému využití v divadelní praxi. Práce mapuje právní formy, ve kterých byla provozována divadla do konce roku 2013, a také právnické osoby neziskového charakteru, jež jsou zakotveny v novém občanském zákoníku. V závěrečné kapitole práce zmiňuji možnosti, které se jednotlivým právnickým osobám provozujícím divadelní činnost naskytly v souvislosti s novou právní úpravou. Cílem práce je vytvoření úplného přehledu neziskových právnických osob vyskytujících se od 1. 1. 2014 v právním řádu České republiky se zaměřením zejména na oblast divadla.
- Práva a povinnosti divákůNushart, David(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-23Tato diplomová práce je zaměřena zejména na právní vztah mezi divákem a divadlem. V úvodní části je analyzován právní vztah, tedy dle čeho se řídí a jaká z něj vyplývají divákovi práva a povinnosti. Práce je plná konkrétních situací, ke kterým mezi divákem a divadlem dochází, či může docházet, které jsou porovnány s právními normami, které se na ně aplikují. Součástí práce je také popis dvou konkrétních soudních sporů mezi divákem, potažmo diváky, a divadlem. V některých dílčích kapitolách jsou autorem konstatována doporučení, jak lze případným sporům předcházet, v závěru práce pak nechybí doporučení obecného charakteru, jaké opatření by mohlo napomoci více předcházet sporům mezi divákem a divadlem.
- Smluvní vztahy v divadleHůlková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-07Tato bakalářská práce si klade za cíl vytvoření souboru v divadle nejčastěji využívaných smluvních typů a jejich konkrétních využití v divadelní praxi. V úvodních pasážích nalezne čtenář informace o právních formách, ve kterých může divadlo působit. Důležitou součástí práce je analýza obecné právní úpravy smluvních typů, se kterými se v divadle můžeme nejčastěji setkat. Závěrečná pojednání patří aplikaci smluvních typů do divadelní praxe. V této kapitole se tedy věnuji konkrétním divadelním profesím a smluvním typům, které s nimi divadlo může uzavřít. Předkládaná bakalářská práce by se mohla stát pomocným materiálem studentům Katedry produkce Divadelní fakulty Akademie múzických umění v Praze, ať už při studiu nebo při realizaci nových divadelních projektů.
- Užití osiřelých děl v divadleSerbousková, Karolína(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-11Tato práce mapuje problematiku osiřelých děl v České republice a jak jsou tato díla užívána především v oblasti divadla. Čtenář bude postupně seznámen s definicí tohoto pojmu, proč jsou osiřelá díla vůbec důležitá, jaká legislativa se k nim pojí a jak se licence k osiřelému dílu získává. V závěru je práce doplněna o statistiky vytvářené autorkou za cílem zmapovat stav užívání osiřelých děl v divadle. Cílem práce je popsat srozumitelně tuto problematiku a vyvodit z ní doporučení, díky kterým by mohla být osiřelá díla využívána v kultuře více, a zároveň aby divadla mohla projít procesem získávání licence co nejsnáze a nejrychleji.