Procházet podle oponent "WEISER, Antonín"
Nyní se zobrazuje 1 - 11 z 11
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Barevné prostory v digitální kinematografii a cesta k jednotnému systému ACESPavlíček, Václav(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-13Předmětem bakalářské práce je popis postupu zpracování obrazových dat v digitální kinematografii se zaměřením na problematiku barevných prostorů spojených s přesností správné barevné reprodukce, pro kterou byl vytvořen systém dekódování obrazových dat ACES, vyvinutý americkou filmovou akademií. Práce představuje sumarizaci základních poznatků vývoje zpracování obrazových dat a co vedlo k potřebě vytvoření jednotného systému ACES. Práce je především určena pro studenty oboru kamera a má sloužit k lepší orientaci v dané problematice, která se jich bezprostředně týká. Jaké máme základní barevné prostory a standardy? Co přinesl současný vývoj digitálních kamer? Proč je potřebný jednotný systém správy obrazových dat? Jak se dané poznatky prolínají ve všech fázích výroby až k finálnímu výstupu?
- Bloody Merry ChristmasNěmec, Aleš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-08Rodina, během vánoc v ohrožení., masovým vrahem, převlečeným za vánoční stromek.
- Čtverec času rychlosti vysokéBeneš, Marcel(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-26V této práci se zaměřuji na úzké profesní odvětví ve filmovém průmyslu, jehož počátky sahají do druhé poloviny 19. století. Tedy do doby, kdy fotografie procházela řadou důležitých technických vývojů a vylepšení. Jedním z těchto významných pokroků byl i vývoj vysokorychlostních kamer. Díky využití této techniky k vysvětlení diskutabilních faktorů, vyřešení nespočtu vědeckých záhad a studiím včetně jaderných testů nebo raketového programu se její evoluce stává součástí vizuální kultury ve filmovém a reklamním průmyslu. Tam působí jako výrazový prostředek k interpretaci emocí, stanovuje filmový čas či klade význam na efekt vnitřního fungování věcí.
- Digitální filmové trikyDuda, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-06Tématem této práce jsou filmové triky. Na začátku je vysvětleno co filmový trik je, proč se dělá a do jakých kategorií se dá rozdělit. Práce se soustředí na nové digitální trikové technologie, konkrétně kombinaci 3D CG animace a reálného prostředí. Klasické triky zmiňuje jen okrajově. Součástí práce je i názorný přehled historie vývoje triku na jednotlivých zlomových projektech, včetně obrázkové dokumentace. V jednotlivých kapitolách jsou podrobně popsány i vlastní poznatky z mé dosavadní praxe v tomto oboru, které by se daly aplikovat při vytváření dalších tvůrčích projektů. Na závěr jsem začlenil do této práce i praktický aglicko - český slovníček pojmů, nejčastěji používaných při natáčení a postprodukci.
- Nejlepší je pěniváBednář, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-04představy ideální lásky v ringu plném koupelnové pěny
- Obrazové soubory RAW a jejich postprodukční zpracováníKotas, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-13RED, ARRI, SONY, CANON, BLACKMAGIC jsou nám notoricky známými výrobci digitálních technologií a zvláště pak kamer jakožto nedílné součásti kameramanské profese. Tyto všechny firmy mají jako součást svého repertoáru za sebou vývoj záznamových formátů. Jedním z nejmladších formátů je video formát RAW. Ten revolučně přenesl některé části nastavení obrazu z produkce do postprodukce a tím na trh přinesl úplně novou „workflow“. Je na nás abychom posoudili kdy je tato revoluce přínosem a kdy se možná stává rozmarem. Co to RAW formát je? Jaké má RAW formát výhody, jaké má nevýhody? Kdy je nezbytné ho používat? S čím musíme počítat při jeho používání nebo kdy se nám opravdu vyplatí po něm sáhnout? Na tyto otázky se pokusím odhalit odpovědi v následujících několika stránkách.
- The Future of Virtual Backgrounds in FilmmakingLama, Riyana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-02-07This thesis undertakes a rigorous examination of the pivotal role played by Virtual Production (VP) and the integration of LED Projection Walls within contemporary filmmaking. VP, characterised as an innovative production methodology, signifies a dynamic departure from traditional film processes, affording unparalleled prospects for creative expression and effecting a transformative paradigm shift in the filmmaking workflow. The research conducts a nuanced exploration of the impact of VP on the cinematic landscape, accentuating its profound ramifications for creative autonomy, collaborative workflows, and the holistic filmmaking process. The incorporation of LED Projection Walls, a consequential technological component fundamental to VP, epitomises a revolutionary stride in cinematography. These immersive and interactive tools empower filmmakers to dynamically visualise and adjust scenes in real-time, thereby nurturing a vibrant and iterative creative workflow. Through a meticulous analysis of technological progressions, this thesis evaluates how VP, combined with LED Projection Walls, facilitates the seamless creation of realistic virtual environments harmoniously intertwined with live-action elements. The study delves comprehensively into the challenges and opportunities inherent in the widespread adoption of VP and LED Projection Walls, addressing their transformative imprint on the film industry and forecasting their indicative future trajectories. The immersive capabilities inherent in LED Projection Walls contribute tangibly to an elevated plane of visual storytelling, providing filmmakers the latitude to craft intricate and realistic scenes with heightened flexibility and efficiency. As the film industry undergoes this profound technological metamorphosis, the research provocatively contemplates the future prospects and evolving terrain of filmmaking. The fusion of VP and LED Projection Walls unfolds not merely as a response to contemporary narrative exigencies but also as a catalysing force for innovation, propelling the boundaries of creative expression within the cinematic medium. In essence, this thesis serves as an erudite exploration of the symbiotic relationship between Virtual Production, LED Projection Walls, and the evolving nature of filmmaking, furnishing insightful perspectives into their transformative potential and underscoring their paramount significance as integral components in the trajectory of cinematic innovation.
- The Use and Significance of Slow Motion in FilmWaghmare, Sourabh(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-16I want to write about Slow Motion in film - how it began to be used and how its use has evolved in film, technical considerations for shooting slow-motion and possibly an analysis of scenes that have used slow motion for the impact these scenes made on the viewers.
- Vizuální efekty v digitální éřeBebrová, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-06Práce shrnuje tu část historie kinematografie, která je poznamenána počítačovou tvorbou. Uvádím cestu od prvních digitálních pokusů až po současné trendy. Popisuji základy 3D animace a obrazové kompozice. Některé kapitoly jsou věnovány postupům tvorby VFX ve všech fázích výroby, plánování vizuálních efektů, koprodukci s postprodukčním studiem i ekonomickému pohledu. V závěru práce je uveden slovník pojmů a seznam používaných formátů.
- Vývoj kinematografie ve filmech s agentem 007, od počátku do současnostiRejč, Filip(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-14Tato práce se zabývá vývojem kameramanské práce včetně filmového triku v tzv. bondovkách, tedy filmech s hlavní postavou agenta 007 Jamese Bonda. Jedná se o rozbor celkem 25 filmů s touto tematikou v kontextu doby jejich vzniku. Těžištěm práce je zejména analýza kameramanských postupů a celkové vizuality těchto filmů včetně trikových postupů. Věřím, že se mi na následujících stránkách podařilo čtivou formou dostatečně vysvětlit a popsat danou problematiku, a ukázat tak čtenáři tento fenomén perspektivou kameramana.
- Vývoj nočních záběrůFrkal, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-18Práce se zabývá historickým vývojem nočních záběrů, které je z velké míry ovlivněno technologickými možnostmi. Mimo digitální revoluci s citlivějšími kamerami a příchodem nových světelných zdrojů, zde hrají roli módní vlny. Noční záběry jsou specifické v náročnosti realizace a akceptovatenosti diváka. Práce se věnuje mimo technologické aspekty také nočním stylům, jež se měnily v rámci desetiletí. Výzkum vychází od fyziologie lidského zraku přes realizaci nočních záběrů až po predikci budoucnosti.