Procházet podle oponent "WEISER, Helena"
Nyní se zobrazuje 1 - 8 z 8
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Chopin na MallorceBaslová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-13Cílem mé diplomové práce je vytvořit rozbor děl, jež se pojí s Chopinovým pobytem na Mallorce. Ke skladbám chci přistupovat především očima klavíristy, co se týče analýzy z hlediska teoretického, budu se k němu uchylovat v souvislosti s vlivem na interpretační stránku. Nedílnou součástí této práce bude i Chopinova životní situace, ve které se ocitl. Mallorca byla pro Chopina místem prodchnutým deštěm a nemocí, ale také místem, kde se o něj až mateřsky starala jeho Aurora. U některých skladeb bude uvedeno srovnávání Paderewského s Ekierovou edicí. Při četbě této diplomové práce je dobré mít vydání k dispozici, neboť text neobsahuje notové ukázky, kterých by bylo obrovské množství a došlo by k narušení kontinuity.
- E. Grieg a jeho klavírní díloBlažek, Libor(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-08Tato bakalářská práce popisuje život a klavírní dílo Edvarda Hagerupa Griega. V úvodu se zaměřuje na skladatelovo dětství a jeho první zkušenosti s hudbou. Následně se zabývá jeho hudebním studiem na Lipské konzervatoři a jeho koncertní činností, dále pak osobností, zdravotním stavem či setkáním s důležitými osobnostmi tehdejší doby. Popisuje Griegovu návštěvu českých zemí. Bere v úvahu i různé faktory, které ovlivnily jak skladatelovu tvorbu, tak jeho život. V další části této práce seznamuje s jeho klavírním dílem. Nejprve přehled jeho klavírních skladeb s opusovými čísly a další nezařazená díla. Poté je na různých příkladech skladeb popsán autorův kompoziční styl a především je věnován prostor pro klavírní koncert a-moll, Op.16.
- Hra na klavír ve světle vědeckých poznatkůRašková, Beata(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-05Cílem práce je propojení vědeckých výzkumů, znalostí tělesných procesů a mentálních technik s hudební praxí. Úvod práce se zabývá talentem obecně a faktory, které ovlivňují úspěch hudebníků. Pozornost je věnována rovněž houževnatosti a vhodné motivaci. Hlavní část práce se věnuje tvůrčímu procesu a způsobům, jak pozitivně ovlivnit kreativitu. Důraz je kladen na efektivitu cvičení a jeho specifika – nejvhodnější denní dobu, optimální délku cvičení, plánování cílů a techniky cvičení. Součástí je přehled nejčastějších chyb při učení se skladeb zpaměti a popis procesu ukládání do dlouhodobé paměti, včetně nejefektivnějších technik učení. Závěr práce se zabývá psychickou přípravou na veřejná vystoupení a obsahuje techniky pro dlouhodobou i krátkodobou přípravu. Pozornost je věnována také životnímu stylu a dietním doporučením před koncertem i po něm.
- Musica ricercata György LigetihoHonová, Nina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-12Záměrem této bakalářské práce je proniknout hlouběji do hudby a klavírní tvorby maďarského skladatele György Ligetiho, který dle mého názoru není v České republice znám tak, jak by si zasluhoval. Pro analýzu jeho kompozičního stylu jsem zvolila jednu z jeho nejvýznamnějších skladeb Musica Ricercata. Rozebírala jsem ji z hlediska formálního a současně se zamýšlela nad hudebními aspekty a inspiračními zdroji. Důležitou kapitolou je také významná nahrávka a proces vzniku CD. Touto bakalářskou prací vzdávám hold tomuto významnému skladateli, a především jeho klavírní tvorbě, která je na hudebním poli bezprecedentní a jedinečná.
- Toru Takemitsu: Rain Tree Sketch II: Analýza skladby pro klavírKono, Shoko(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-05Cíl mé diplomové práce je představit japonského skladatele Toru Takemitsu, skladatele japonské vážné hudby a pochopit vztahy analyzované skladby, skladatelova života a jeho filosofie. Práce se bude skládat ze šesti částí. Jsou jimi úvod, životopis, dílo, charakteristika děl, hudební analýza a závěr. V teoretické části bude představen skladatelův životopis, filosofie a jeho dílo. V praktické části bude analyzována skladba Rain Tree Sketch II – In Memoriam Olivier Messiaen –.
- Vliv psychiky na hudební výkon interpretaBlažková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-15Tématem této bakalářské práce je tréma u hudebníků. Práce obsahuje definici trémy a objasňuje její možné původce. Primárně se zabývá psychickými předpoklady. Popisuje symptomy trémy a navrhuje řešení, jak její negativní dopady při veřejném vystupování eliminovat. Součástí práce je i dotazník, který odhaluje, jak častým a zároveň individuálním jevem tréma v dnešní době je.
- Vývoj tvorby A. Skrjabina s přihlédnutím k interpretaci vlastních dělTokmakov, Vsevolod(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-13Předkládaná bakalářská práce je zaměřena na vývoj skladatelského stylu Alexandra Skrjabina a jeho vlastní interpretační umění. První kapitola popisuje osobnost skladatele, jeho kulturní prostředí, zdroje hudební a mimohudební inspirace, přínos jeho hudby, filozofii a snahu o vytvoření Gesamtkunstwerku. Druhá kapitola vystihuje vývoj Skrjabinova skladatelského myšlení v různých etapách jeho tvorby. Jako ukázky jsou použity stručné rozbory jednotlivých drobných i větších forem, které skladatel využíval. O něco podrobněji je v práci zkoumána sonátová forma, kde je jasně viditelná evoluce harmonie, stylu, estetického postoje a prohloubení vnitřního smyslu děl při dodržování formálních zásad. Třetí kapitola analyzuje Skrjabinovu interpretaci vlastních děl. Vychází z práce vynikajícího pedagoga a klavíristy, žáka Vladimíra Sofronitského – Pavla Lobanova, který zcela unikátním způsobem rozebíral dostupné Skrjabinovy nahrávky.
- Významní pianisté 20. století a jejich interpretační přínosGrešl, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-07Tato magisterská práce se zabývá interpretačním přínosem vybraných klavíristů 20. století. Jako určitý fenomén uvádím samostatnou kapitolu č. 2 "Horowitz/Richter", kde šířeji pojednávám a zamýšlím se nad jejich popularitou. Mimořádné schopnosti vybraných klavíristů demonstruji na základě nahrávek mnou zvolených, kde prezentuji své postřehy a názory odborníků a uvádím důvod, čím byla jejich interpretace významná (kapitola č.3 –„Ti ostatní“) V kapitole č.4 " Rozhovor s Martinem Kasíkem" se pak zabývám mj. i problematikou interpretace obecně a kritériem významu „významný přínos“. Přínos práce spatřuji v připomenutí si významných interpretačních počinů klavíristů 20.století, rychlé přístupnosti k poslechu na základě odkazů na internet a v neposlední řadě v obecném rozšíření schopnosti esteticky hodnotit a porovnat klavírní “golden age“ s nynější klavírní interpretací, kterou v práci shledávám puritánštější a unifikovanější. Přínos práce spatřuji v připomenutí si významných interpretačních počinů klavíristů 20.století, rychlé přístupnosti k poslechu na základě odkazů na internet a v neposlední řadě v obecném rozšíření schopnosti esteticky hodnotit a porovnat klavírní “golden age“ s nynější klavírní interpretací, kterou v práci shledávám puritánštější a unifikovanější.