Procházet podle oponent "WIESNER, Daniel"
Nyní se zobrazuje 1 - 19 z 19
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Choreografická tvorba prostřednictvím hryJedličková Beňová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-05-30Bakalárska práca sa zaoberá tvorivým choreografickým procesom so zameraným sa na prístupy k tvorbe prostredníctvom hry. V prvej casti práce sa venujem pojmu hra a všeobecnej klasifikácii hier. Druhá cast práce je venovaná rozboru umeleckého tvorivého postupu a jeho fázam. V tretej casti popisujem dejiny moderného a postmoderného tanca a spracovávam vybrané choreografky postmoderny, ktoré pracovali s hernými princípmi. Uvádzam aj dielo a tvorbu inovátorského choreografa baletu Williama Forsytha, ktorý tiež pracoval s hrou. Záverecná cast práce patrí praktickým ukážkam tvorivej metódy postmoderny prostredníctvom score (hry s pravidlami ? inštrukciami) a úvahe o prvkoch postmoderny v mojej choreografickej tvorbe.
- Choreografický styl Maurice BéjartaNečasová, Sylva(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-05Bakalářská práce s názvem Choreografický styl Maurice Béjarta přibližuje život a práci tohoto francouzského choreografa včetně jeho nejbližších spolupracovníků ze souborů i škol, které sám Béjart založil. V jednotlivých kapitolách se věnuji postupně životopisným údajům Maurice Béjarta, souborům a tanečníkům, školám a jejich význačným pedagogům. Dále práce obsahuje přehled prací M. Béjarta pro divadlo, film i knižní tvorby zachycující jeho život. Nechybí ani nezbytná soupiska souborů Maurice Béjarta, jeho choreografické a literární tvorby (vše v chronologickém řazení) a získaná ocenění. Práce je zakončena charakteristikou choreografického stylu Maurice Béjarta.
- Choreografie a její výukaVeverková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28Nad tématem mé magisterské diplomové práce jsem přemýšlela dlouhé hodiny. Nechtěla jsem psát o osobnosti z oblasti umění, a proto nebylo vybrání tématu příliš snadné. Hledala jsem něco, o čem toho není ještě mnoho napsáno a co by úzce souviselo s oborem, který studuji, tedy s choreografií. Chtěla jsem vycházet ze svých vlastních zkušeností a trochu se nechat inspirovat nějakou literaturou. Proto jsem se rozhodla pro téma Choreografie a její výuka. Po konzultacích s mou vedoucí práce Mirkou Eliášovou jsem však usoudila, že je potřeba vyjít z literatury více než jsem z počátku předpokládala. Snažila jsem se pochopit a dát dohromady pohledy několika choreografů a pedagogů a poté z jejich myšlenek udělat jeden celek. Byla to především Jiřina Mlíkovská, Doris Humphreyová, Jarmila Kröschlová a Štefan Nosál. Mým cílem není vypisovat a popisovat jednotlivé etudy, které by se měly při výuce choreografie provádět, mým cílem je spíše ucelený pohled na choreografii a na její možnosti výuky. Dále se zabývám mnoha složkami, které s choreografií a s osobou choreografa úzce souvisí. Některým se věnuji podrobněji, jinými se zabývám pouze okrajově. Témata, která jsou obsáhlejší a podrobnější jsem považovala za nejpodstatnější ve vztahu k choreografii. Krom mnoha knih a skript bych ráda vyšla ze svých postřehů a zkušeností, které jsem získala především při studiu na HAMU. Mezi mé další zdroje budou patřit také semináře, jež jsem během své taneční praxe absolvovala. Součástí práce jsou tedy i mé osobní zkušenosti, názory a postřehy, které jsem v oblasti choreografie získala nejen jako tvůrce, ale také jako interpret. Do práce jsem zařadila i stručnou charakteristiku vývoje choreografie a postavy choreografa samotného, aby bylo zřejmé jakou funkci měl ve vývoji dějin.
- Holánková Lucie : Sluha dvou pánůHolánková, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-10
- Hudba v choreografii interakce tance a hudby s využitím pohyb ových senzorůŠťávová, Helena(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-02Diplomová práce nazvaná Hudba v choreografii s podtitulem Interakce tance a hudby s využitím pohybových senzorů si klade za cíl charakterizovat vztah mezi tancem a hudbou a vliv, který na tento vztah měl technologický pokrok v průběhu 20. století. V práci je věnována detailní pozornost možnosti využití pohybových senzorů, jsou představeny jejich základní typy a možnosti jejich využití v tvorbě. Na základě rozboru a analýzy vlastní magisterské choreografie Umění manipulace autorky, je popsán postup spolupráce mezi choreografem a skladatelem při tvorbě performance, která používá moderní technologii v podobě pohybového senzoru Hot Hand.
- KasařVeverková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28Jde o zpracování klasického baletu Krysař na hudbu Pavla Bořkovce. Obsah je však inspirován a ovlivněn současnou dobou. Jedinec, který se vymyká davu, a nejen on, hledá svého spojence, někoho, s kým bude moci souznít. Krysy, které se mu snaží na jeho cestě ?pomoci?, jsou pro něj pouhými loutkami. Jejich zloba, nenávist, závist, pokrytectví a povrchnost jsou pro něj hnací silou.
- Kostým jako scénografický prvekČástková, Monika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-04V bakalářské práci s názvem "Kostým jako scénografický prvek" jsem se chtěla co nejvíce zaměřit na možnosti využití kostýmu pro scénografii. Mým cílem bylo odpovědět na otázku, zda je možné využít kostým tak, aby se stal výhradním scénografickým prvkem na základě vlastních choreografických zkušeností a studováním tvorby vybraných světových choreografů, u kterých se domnívám, že tímto způsobem tvořili a tvoří.
- Minimalismus, invence v současné taneční tvorběStupecká, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-04Pojmenování toho, co chápeme pod pojmem taneční minimalismus, je obsahem této práce. K jasnému záměru mi pomohlo zmapování cesty minimalismu obecně až po fakt, jak minimalismus mění myšlení. Předkládám informace o krajních osobnostech stojících u zrodu, dobové souvislosti a to převážně ve smyslu hledání a objevování nového způsobu tvorby a s tím související změnu celkového postoje k umění. Nejpodstatnějším měřítkem je změna, která přináší nový způsob myšlení nejen umělce, ale také diváka. Hlouběji pronikám do způsobu práce významných tvůrců, kteří vlastním způsobem s minimalismem pracují či ho dokonce vytváří. V popředí stojí inspirace hudební a její pronikání a impulzy, které přináší do taneční oblasti. Minimalistické principy rozkládám na obecné a jdoucí až k myšlenkám filozofickým. Práce se také zabývá základní esencí minimalismu - časem, který působí na pozorovatele v jeho nové a dosud nepoužívané podobě meditativně až transcendentálně.
- Modrovous: Analýza choreografické práce Piny BauschovéTurečková, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-14ve své práci Modrovous: analýza choreografické práce Piny Bauschové se zabývám životem Piny Bauschové, především však její tvorbou. Práce začíná jejíma vzpomínkama na dětství, sleduje její studium ve Folkwang Schule v Essenu a na Julliard Shool v New Yorku a její začátky s Wuppertal Tanze Theatre. Dále se zaměřuji na její dílo, jeho vývoj, práci Piny Bauschové s tanečníky hudbou a scénou a na psychologické aspekty jejího díla. Také na to koho ovlivnila a jaké jsou na její tvorbu ohlasy. Druhou část práce zaujímá historicko-kulturní analýza. Zajímám se především o to z jakého prostředí Pina Bauschová vyšla, kdo ji ovlivnil, jaké měla učitele a jak na sebe nechala působit evropské dědictví a americkou současnost. Předposlední část práce tvoří vlastní analýza díla Modrovous, která zahrnuje popis všech složek díla ? literární předlohu, hudební předlohu a nakonec rozbor tanečního kusu, který je doplněn ilustrativními fotografiemi ze záznamu představení. Nakonec jsem se pokusila shromáždit to nejzajímavější z rozhovorů s Pinou Bauschovou pro lepší pochopení jejích motivů k tvorbě, výběru témat a přístupu k práci. Citace z rozhovorů jsem se snažila používat v textu často. Součást práce tvoří také přílohy, které obsahují chronologický přehled všech děl Piny Bauschové a obsahy pohádek o Modrovousovi. V závěru jsem pak uvedla literaturu, která je v Čechách nedostupná a kterou jsem nemohla použít pro hlubší studium problematiky, v podstatě jsem po nejvíce byla odkázána na internetové zdroje.
- Muž jako tanečník. Kvalitativní výzkumy na konzervatořích.Skalická, Bronislava(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-05
- Petr Weigl jako režisér baletních filmů a inscenacíČižmáriková, Monika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-02Tato práce přibližuje a shrnuje taneční dílo významného českého režiséra Petra Weigla, který byl prvním dramaturgem a režisérem baletu u nás a za své filmy si vysloužil mezinárodní úspěch a ocenění. Natočil mnoho tanečních filmů a spolupracoval na četných baletních inscenacích v Národním divadle v Praze. Mezi filmy patří například Pas de quatre, Víly, Bolero a další. Ve své práci analyzuji jak taneční filmy Petra Weigla, které přibližuji a stručně rozebírám, tak i jeho divadelní inscenace, Vášeň, Radúz a Mahulena a jiné. Velký důraz kladu na balet Romeo a Julie z roku 1971, který Weigl vytvořil s choreografem Miroslavem Kůrou a jenž se dočkal neobvyklého úspěchu. V závěru práce se také zabývám problémem divadelní režie, zvláště u tanečních představení, kde polemizuji o nedostatku využívání režisérů v baletu. Těžiště své práce vidím v četných citacích pamětníků, kteří spolupracovali s Petrem Weiglem - Michaely Černé, Vlastimila Harapese, Astrid Štúrové, Michaely Vítkové, Anety Voleské a samotného Petra Weigla. Tyto osobnosti byly významným zdrojem fakt a postřehů, které jsou v dnešní době již polozapomenuté. Pracuji také s dobovými recenzemi a kritikami zveřejňovanými v různých českých periodikách, například v Tanečních listech, Květech, Právu, Lidové demokracii a mnohých dalších.
- Soňa Kupcová: Předvečer madam BibiKupcová, Soňa(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-15
- Soubor baletu Divadla F. X. Šaldy v LiberciLaifrová, Alena(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-05-30Diplomová práce se zabývá zmapováním historie baletního souboru Divadla F. X. Šaldy v Liberci od roku 1945 do současnosti. Pozornost je zaměřena především na nejvýznamnější šéfy baletu, choreografy a baletní představení. Zvláštní důraz je kladen na život a působení Jarmily Jarošové, primabaleríny tohoto souboru. Vznik českého divadla v Liberci je nejprve uveden do širších historicko-politických souvislostí. Zmíněna je také otázka česko-německého soužití a stručný vývoj německého divadelnictví v daném regionu. Nedílnou součástí práce je soupis všech šéfů baletu a baletních představení od první sezóny českého divadla v Liberci do současnosti.
- Tanec aneb cesta k obrazuJandová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-05-30Tanec a výtvarné umění jsou obecně považované za dvě nezávislé umělecké formy. Jejich působnost se však prolíná, jsou si navzájem inspirací a dohromady jsou schopny vytvářet harmonický celek. Tato práce je výsledkem nahlédnutí do umělecké činnosti Jacksona Pollocka a Anny Teresy De Keersmaeker, a díky kterým se porovnává akční malba s choreografií. Oba tvůrčí procesy spojuje společná cesta tance, na jehož konci se nachází obraz. Text se snaží ukázat malíře, který vstoupil na plátno a prostřednictvím gestické malby dospěl k obrazu a dále pohlíží na choreografii, jejíž proces je spojen s malbou a výsledek dojde ke stejnému konci jako u malíře ? vytvoří obraz. V závěru dochází ke konfrontaci s osobními choreografickými zkušenostmi autora, pracujícího na propojování výtvarného umění a tance skrze vlastní tvorbu.
- Tanec s partnerem - současná forma ve výuze ZuŠRyšlavá, Jana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-07Hlavním cílem této práce je přiblížit problematiku partnerského tance, sumarizovat poznatky a následně tyto aplikovat v rámci výuky na ZuŠ. Problematika je obsáhnuta od počátků kontaktní improvizace. Sumarizuje základní principy v oblasti partnerského tance a jejich praktickou aplikaci. Další součástí je soubor průpravných cvičení a prvků, která leza snadno aplikovat ve výuce na tanečním oboru v rámci Základních uměleckých škol. Na tento oddíl navazují cvičení náročnější, vhodné pro extrémně nadané skupiny a nebo pro závěr druhého stupně vzdělávání. V závěrečné části je uvedeno možné využití v choreografické a taneční praxi.
- Televizní a filmová tvorba prof. Pavla ŠmokaHolánková, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-08
- Úloha autority a princíp partnerstva pri tvorbe choreografického dielaRadačovský, Mário(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-04V našom tanečnom umení je veľmi dôležité ak sa môžeme stretnúť s osobnosťami, ktoré ovplyvnia náš život natoľko či už pozitívne alebo negatívne ,že si tento ich odkaz nesieme celým naším umeleckým životom. Princíp autority ktorá nás denne formuje ,ale aj partnerstva bez ktorého by to celé zrejme nebolo ani možné .Určitá forma partnerstva je viac ako potrebná v našom veľmi náročnom povolaní. Napriek tomu byť tanečníkom nie je povolanie ale skôr o poslanie . Cieľom mojej práce je pokúsiť sa načrtnúť určite formy autorít na základe mojich osobných skúseností ako aj ponúknuť porovnanie medzi nimi cez vykreslenie určitých modelových situácií ,ktoré som mal možnosť osobne zažiť. Ponúknuť rozličné riešenia určitých situácií . Vždy ide o nejaký cieľ spoločného snaženia sa naplniť ho. Rozdiel je inteligencií a spôsobe ako vytúžený úspech dosiahnuť. Nakoniec výsledok nie je aj tak to najdôležitejšie ale forma a hlavne ako sme ho dosiahli. Celá moja práca bola o zamyslení a paralelách a novom vnímaní už existujúcich prežitkov.
- Vzdělávací systém na tanečních konzervatořích ve FranciiKalousková, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-01Diplomová práce je zaměřena na zmapování vzdělávacího systému Francie. Zvláštní pozornost je věnována tanečnímu školství a vzdělávání tanečních pedagogů. Cílem práce je také porovnání tohoto specifického systému s českým vzděláváním. Celá práce je rozdělena do tří částí. V první se věnuji výhradně současnému francouzskému vzdělávacímu systému. Uvádím významné zákony, které upravují jeho nynější podobu a všeobecnou organizaci. Dále se pozastavuji nad zásadním vzdělávacím bodem francouzského školství, kterým je baccalauréat, státní maturitní zkouška. Další kapitolu tvoří analýza současného vzdělávacího systému tanečního školství Francie. Věnuji se jak poloprofesionální úrovni vzdělávání, zajišťovanou Conservatoire a rayonnement régional a Conservatoire a rayonnement départemental, tak především vzdělávacím institucím, které vychovávají budoucí taneční profesionály. Důležitým momentem pro francouzské taneční školství byl vznik diplomu DNSP, který zajišťuje ochranu profese tanečníka a informovanost veřejnosti o této profesi. Podrobněji zmiňuji podmínky pro studium pedagogiky tance a získání státního diplomu profesor tance, který je pro výuku na francouzských tanečních školách nezbytný. Druhá část práce je zaměřena na vzdělávací systém České republiky. Přes významné historické momenty a jeho současnou podobu se dostávám k tanečnímu školství, které na amatérské úrovni zajišťují základní umělecké školy, a pozornost samozřejmě věnuji českému profesionálnímu tanečnímu školství. V poslední části se snažím oba zmíněné systémy porovnat, vyzdvihnout klady, upozornit na zápory a především identifikovat možné kroky, které by přispěly k vybudování ideálního vzdělávacího systému tanečního školství.
- Základy světelného designuJosková, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-11Bakalářská práce se zabývá základy světelného designu. Část práce je vymezena vysvětlení klíčových pojmů, seznámení s běžně používanými typy svítidel a stručnému objasnění mechanismu ovládání scénického osvětlení. Jedna z kapitol, doplněna o fotografie a nákresy je věnována popisu a komparaci základních směrů svícení. Kapitola zabývající se barvami objasňuje teorii barev a základní principy filtrování barev. Závěr práce je věnován světelnému designu tanečních představení. Přílohu tvoří fotografie pořízené výhradně pro účely této práce.