Procházet podle oponent "ZAJÍČEK, Pavel"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Hlas autorityŠtauberová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-21Cílem této diplomové práce je zdokumentovat vlastní zkušenost s prací s hlasem, hlasovou a řečovou přípravou a pedagogikou těchto disciplín. Základním východiskem pro práci se stal psychosomatický přístup tak, jak mi byl prezentován na Katedře Autorské Tvorby a Pedagogiky, a především tak, jak jsem ho sama v průběhu magisterského studia interpretovala. Text si dává za cíl ukázat, jak důležitou roli hraje hlas v životě člověka, jak moc může vypovídat o jeho osobnosti i aktuálním rozpoložení a jak dalece lze s hlasem pracovat, přestože stále zůstává pro mnohé z nás tento jeho potenciál skrytý. Uvědomění si tohoto potenciálu a objevení chuti ke zkoušení si a okoušení svého hlasu jsou dva základní předpoklady vědomé práce s hlasem. V rámci praktické části jsem se zabývala možnostmi pedagogiky této psychosomatické disciplíny za hranicemi katedry, potažmo fakulty a školy. Mým hlavním studijním zájmem se stal výzkum hlasové přípravy ve spolupráci s různými skupinami, u kterých hlas hraje významnou roli – vojenskými veliteli, vychovateli a pedagogy, a ochotnickými herci. Při vedení seminářů jsem si ověřovala nejen funkčnost různých postupů a hlasových cvičení, ale prohlubovala jsem i svou pedagogickou praxi, učila se naslouchání a zcitlivování vůči hlasům ostatních a ověřovala si vlastní hlasové i rétorické možnosti a schopnosti. Název práce, Hlas autority, odkazuje k autoritě přirozené, která je autentická a vědomě autorská, a zejména pak k hlavnímu cíli celé práce představit možnosti hlasové přípravy lidem, kteří zastávají důležité veřejné funkce. Každá zdravá a vyspělá společnost potřebuje hlasy, které jsou slyšet, které v ní rezonují, které ji uvádějí a udržují v pohybu, které mají moc přinést změnu. Tak se stává výchova k hlasu výchovou k osobnosti.
- Play with me!Doucha, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-30Bakalářská práce Play with me! je reflexí autorských projektů, které jsem v průběhu tříletého studia na DAMU vytvořil, ať už v rámci klauzurních výstupů, či jako samostatnou, dobrovolnou činnost. Reflektuji tvorbu společných autorských her Play with me a Bohemia, které mne velmi ovlivnily a posunuly, a jejich tvoření dávám do kontrastu s prací na malých samostatných, sólových autorských prezentacích určených pro studijní účely na katedře. Zároveň se pokouším v další kapitole postihnout rozdíly mezi těmito dvěma přístupy s vědomím, že studuji na katedře Ivana Vyskočila, který se autorství věnuje celý život. Porovnávám jeho a můj ryze osobní přístup k otázce autorství v kontextu svých dosavadních zkušeností. Kapitola Autorská polemika o autorství, jakož i kapitola Autorské prezentace, vychází z mých pravděpodobně kontroverzních, ale osobních dojmů z katedry, alespoň tak, jak jsem měl možnost ji zakusit.
- Reflexe v prostoruNovák, Filip(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-19Bakalářská práce Reflexe v prostoru ohledává možnosti reflexe jakožto situace, kdy se reflektující vztahuje ke své vlastní prožité zkušenosti. Autor využívá vlastní praktické zkušenosti ze studia na KATaP DAMU, pracuje s lingvistickou analýzou, publikacemi a studiemi z pedagogiky a studiemi zabývajícími se disciplínou dialogického jednáním s vnitřním partnerem. Tyto jednotlivé zdroje konfrontuje a snaží se nalézt odpověď na otázku „Jak zkušenost znovu otevřít a přistoupit k ní i jinak než na základě racionálně-slovního vyjádření?“ V první, teoretické části se mimo současných pedagogických studií text opírá o humanistickou teorii Carla R. Rogerse a koncept pedagogiky utlačovaných Paula Freireho. V druhé části autor prozkoumává data z reflexí, které vedl v rámci divadelních workshopů. Analyzuje slovní, fyzické i emoční projevy reflektujících a hodnotí jednotlivá zadání a prostředí, které byl schopný reflektujícím vytvořit, vzhledem k výzkumné otázce. Práce dokazuje, že zásadními aspekty pro znovuotevření zkušenosti v rámci situace reflexe jsou bezpečné prostředí, podpora aktivního přístupu reflektujících a individuální přístup k pedagogické situaci.
- Souvislosti pedagogické a herecké kondiceDrástová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-01-17Diplomová práce s názvem Souvislosti pedagogické a herecké kondice je shrnutím a popsáním hlavních tvůrčích pedagogických principů samotné autorky, které se vykrystalizovaly pedagogickou praxí a studentským bytím. Práce si klade za cíl reflektovat autorčiny dosavadní pracovní (tj. pedagogické) a autorské konání a pomoct se rozhodnout, kam po důležitém životním milníku, kterým je ukončení studia, bude diplomantka směřovat.