Procházet podle oponent "ZELENÁ SITTOVÁ, Gabriela"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Experimentální poezie a její divadelní zpracování jako prostředek výuky češtiny pro cizinceBučková, Aneta(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-01Práce představuje tvořivou dílnu zabývající se divadelním zpracováním české experimentální poezie. Původním cílem dílny bylo využít tento žánr na pomezí literatury a výtvarného umění jako prostředek výuky češtiny pro cizince. Práce začíná stručným vhledem do problematiky využití dramatické výchovy ve výuce cizích jazyků. Dále charakterizuje žánr experimentální poezie a analyzuje konkrétní básně vybraných českých autorů. Jádrem textu je příprava tvořivé dílny a její reflexe. Dílna, určená vysokoškolským studentům a studentkám, pracuje s básněmi Ladislava Nováka a Václava Havla prostřednictvím metod dramatické výchovy. Vzhledem k pandemii nemoci covid-19 práce reflektuje průběh dílny nikoliv s původně plánovanými cizojazyčnými mluvčími, ale s náhradní skupinou složenou z rodilých mluvčích češtiny a nevěnuje se lingvodidaktickým, nýbrž pouze dramatickovýchovným cílům.
- Literárně-dramatická dílna pro městskou knihovnuKrálová, Daniela(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-26Bakalářská práce se zabývá dětským čtenářstvím. Záměrem je vytvoření literárně-dramatické dílny, která je pořádána v městské knihovně. Tato dílna si klade za cíl využití metod dramatické výchovy jako prostředku k orientaci v literatuře a podnícení zájmu o ni. Práce se nejdříve zabývá vztahem dramatické výchovy, literatury a knihoven. Na základě toho je rozepsán a zdůvodněn výběr textů. Autorka realizuje svou dílnu ve dvou skupinách, které se odlišují zkušenostmi s dramatickou výchovou. Práce obsahuje scénář dílny, popis realizace a srovnání skupin. V závěru hodnotí naplňování cílů vzhledem ke zkušenosti účastníků i volbu metod a jejich přiměřenost v práci s literaturou.
- Radovanovy radovánky – projekt s dětmi předškolního věkuSenderáková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-01-10Tato práce se zabývá využitím dramatické výchovy v mateřské škole se zaměřením na rozvoj prosociálního chování dětí předškolního věku. Teoretická část se zabývá předškolním vzdělávání, specifiky dramatické výchovy v mateřské škole a definuje prosociální chování jako takové. Praktická část představuje školní projekt, který je inspirován Svěrákovými knihami „Radovanovy radovánky…“. Obsahuje metodiku projektu, popis realizace a konečnou evaluaci.
- Tvůrčí proces při práci na autorské inscenaciVltavská, Šárka(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-27Bakalářská práce nese název: „Tvůrčí proces při práci na autorské inscenaci.“ Cílem práce je představit proces tvorby autorské inscenace „Garry a Hermelína“ a přiblížit vývoj všech účastníků této inscenace. Účastníky jsou míněni žáci, jako jednotlivci i jako celá skupina, a autorka práce. Záměrem bakalářské práce není dopodrobna analyzovat vzniklou inscenaci, ale naopak podrobně se zabývat procesem jejího vzniku, který je i vzhledem k tématu práce zásadní. V úvodu práce se autorka zabývá tvořivým procesem, který provází celou tvorbu inscenace. Dále představuje tvůrčí tým, s nímž pracovala, tedy skupinu jako celek, jednotlivé žáky i sebe samotnou po stránce zkušeností s vedením dramatického kroužku. Tvůrčí tým je představen na začátku společné tvorby inscenace, aby mohlo dojít k záznamu jeho vývoje. Podstatná část práce je zaměřena na popis postupu tvorby inscenace, který je řazen dle jednotlivých opěrných bodů, k nimž autorka se skupinou směřovala. Je zde uveden i předběžný inscenační plán a důvody jeho proměny. Autorka dále reflektuje premiéru a reprízu inscenace. Nedílnou součástí je i záznam již zmíněného posunu vývoje skupiny, jednotlivých žáků i autorky. První záznam vývoje je uveden po tříměsíční práci a druhý na konci procesu, tedy po půl roce práce. Je zde uvedena i reflexe celé inscenace, včetně shrnutí jejího děje, nedostatků i limitů. V závěru práce autorka vyhodnocuje naplnění vytyčených cílů inscenačního procesu i bakalářské práce celkově. Práce se opírá o odbornou literaturu, skrze kterou autorka vysvětluje pojmy, které se v bakalářské práci objevují.
- Východiska pro dramatickou výchovu na ZŠŠíp, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-03Diplomová práce popisuje a shrnuje základní předpoklady dramaticko-výchovné práce na základních školách a zvláště se pak soustředí na stěžejní východiska pro tvorbu dramaticko-výchovných lekcí či podobných forem práce. Druhá část je věnována konkrétním dramaticko-výchovným programům, které jsou doplněny o metodické poznámky.