Procházet podle oponent "ZIKMUND, Tomáš"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Radiohead a jejich spolupráce s producentem N. GodrichemVelemínský, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-06Práce se zabývá spoluprací britské skupiny Radiohead a producenta Nigela Godriche. Jejím cílem je zmapovat vývoj této spolupráce mezi lety 1997-2016, vysledovat používané techniky a paralely mezi analyzovanými alby. První část obsahuje stručný životopis členů skupiny a Nigela Godriche. Druhá, obsáhlejší část, se v jednotlivých kapitolách postupně věnuje všem albům, která v rámci spolupráce vznikla. Nejprve je popsán kontext a okolnosti jejich vzniku. Následně je provedena analýza nahrávek, soustředící se na použité techniky, způsob práce v postprodukci a výrazné prvky jejich estetiky. U vybraných alb je také provedena analýza konkrétních skladeb. Závěrečná kapitola se věnuje dynamické rovině nahrávek. V práci je popsáno několik odlišných přístupů k procesu nahrávání a komponování a jejich následné kombinování. Výsledky práce poukazují na důležitost propojení mixáže s aranží a kompozicí skladeb. Podtrhují roli producenta a jeho význam pro uměleckou hodnotu výsledné nahrávky.
- Radiohead a jejich spolupráce s producentem N. GodrichemVelemínský, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-06Práce se zabývá spoluprací britské skupiny Radiohead a producenta Nigela Godriche. Jejím cílem je zmapovat vývoj této spolupráce mezi lety 1997-2016, vysledovat používané techniky a paralely mezi analyzovanými alby. První část obsahuje stručný životopis členů skupiny a Nigela Godriche. Druhá, obsáhlejší část, se v jednotlivých kapitolách postupně věnuje všem albům, která v rámci spolupráce vznikla. Nejprve je popsán kontext a okolnosti jejich vzniku. Následně je provedena analýza nahrávek, soustředící se na použité techniky, způsob práce v postprodukci a výrazné prvky jejich estetiky. U vybraných alb je také provedena analýza konkrétních skladeb. Závěrečná kapitola se věnuje dynamické rovině nahrávek. V práci je popsáno několik odlišných přístupů k procesu nahrávání a komponování a jejich následné kombinování. Výsledky práce poukazují na důležitost propojení mixáže s aranží a kompozicí skladeb. Podtrhují roli producenta a jeho význam pro uměleckou hodnotu výsledné nahrávky.
- Zpěv před mikrofonemZázvůrek, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-30Bakalářská práce "Zpěv před mikrofonem" mapuje práci zvukového mistr se zpěvním hlasem. Tvoří ji dvě základní oblasti: studio a live. Dále se v ní vymezuje popový a klasický styl práce. Samostatnou kapitolou je zvučení zpěvu u muzikálových představení.
- Zvuková dramaturgie rozhlasové hry.Mikyška, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-05Ve své práci se co možná nejkomplexněji zabývám jednou z nejdůležitějších oblastí přípravy a realizace rozhlasové hry - její zvukovou dramaturgií. V první části systematizuji tvůrčí materiál. Zaměřuji se přitom zejména na jeho formotvorný a významový potenciál v díle. Dále se pak věnuji aplikaci získaných poznatků při samotné realizaci rozhlasové hry. Ve zvukové dramaturgii rozlišuji přitom dvě hlavní fáze: fázi výstavby časové linie díla a fázi výstavby zvukového obrazu. Své dílčí závěry průběžně doplňuji o příklady z praxe, přičemž dávám prostor i úvahám o možných směrech dalšího vývoje. Prací se zároveň snažím reagovat na dosavadní absenci odborného teoretického textu s tímto zaměřením v českém prostředí.