Procházet podle oponent "ZLATUŠKOVÁ, Kamila"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Asociace českých filmových festivalů: tři roky potéBrožová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-11Tato bakalářská práce se zabývá Asociací českých filmových festivalů (AČFF) a jejím fungováním od založení v roce 2021 do roku 2024. Zaměřuje se na důvody jejího vzniku, činnost, kterou dosud vykonala, a její budoucnost. Asociace vznikla s cílem koordinovaného řešení problémů, kterým filmové festivaly čelí, avšak za tři roky svého fungování veřejně nepublikovala žádné výsledky své práce a zdánlivě nevykonává činnost. První část práce se věnuje prostředí českých filmových festivalů a významem asociací fungujících v tuzemském filmovém průmyslu. K výzkumu byla použita metoda polostrukturovaných rozhovorů s představiteli filmových festivalů patřících do AČFF, jejíž výsledky prezentuji v druhé části. Cílem práce bylo ověřit hypotézu, že asociace není činná a zjistit příčiny této situace. Tato hypotéza se ukázala být mylnou, skrze rozhovory jsem mapovala vykonanou činnost asociace, její možnou budoucnost a současné výzvy filmových festivalů, které jejich představitelé spatřují.
- Česká televize a Generace YJůzová, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-06Tato práce se zabývá změnami na televizním trhu v posledních letech. Jejím cílem je definovat specifickou diváckou skupinu, její chování a preference: současnou generaci mladých ve věkovém rozmezí 15 - 35 let, kteří sociologicky spadají do takzvané Generace Y. V kontextu změn na televizním trhu práce zkoumá přístup, porozumění a způsob oslovování této skupiny ze strany veřejnoprávní České televize (ČT).
- Financování českého filmového festivaluBělková, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-14Tato bakalářská práce mapuje možnosti a zdroje financování filmových festivalů v České republice z veřejných a soukromých zdrojů. Na příkladu 54. ročníku MFF Karlovy Vary pak detailně ukazuje jeho strukturu financování a analyzuje různé možnosti, které festival pro svůj chod a rozvoj využívá.
- Světatvorba fikčních světů seriálů z perspektivy fanouškovských studiíHavas, David(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-24Indterdisciplinární pohled na světatvorbu, který nenásleduje jen charakteristiku již vzniklých děl, ale snaží se být inspirací pro vytváření komplexních dalších fikčních světů, se specifickými pravidly hry. Předmětem práce je také mapování přístupových cest k těmto fikčních světům,kterým se v období mediální konvergence vžilo označení transmediální narativ. Vracím se k principům stavby utopických konstrukcí, mýtů a archetypů v seriálovém prostředí. Mou hlavní tezí je, že komplexní fikční světy jsou z principu vždy neukončené, spekulativní a žánrově hybridní. Tyto hodnoty jsou v českém prostředí vnímány spíše negativně, přičemž z pohledu fanouškovských studií tomu může být přesně naopak.
- Transformace podoby filmových festivalů během koronavirové krizeMrazíková, Beata(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-13Tato bakalářská práce na příkladu čtveřice zahraničních a čtveřice tuzemských festivalů zkoumá možnosti a příležitosti, které se s nucenou změnou podoby kvůli vypuknutí celosvětové pandemie Covid-19 filmovým akcím naskytly, stejně jako problémy, se kterými se musely vypořádat.
- Zobrazování vietnamské menšiny v české filmové a seriálové tvorbě v letech 2013 - 2023 a vliv producentských rozhodnutí na její obrazBorkovcová, Valeria(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-19Tato bakalářská práce se zabývá problematikou zobrazování vietnamské menšiny v české audiovizuální tvorbě v letech 2013–2023. Prozkoumává, jakým způsobem mohou producenti a producentky audiovizuálních děl ovlivnit zobrazení vietnamské komunity ve filmech či v seriálech, kde jednu nebo více postav hrají představitelé vietnamské menšiny. Práce reflektuje skutečnost, že v posledních letech jsou zástupci vietnamské menšiny do české audiovizuální tvorby obsazováni stále častěji. K řešení byla použita metoda polostrukturovaných rozhovorů, které byly vedeny s producenty, v jejichž audiovizuálních dílech se zástupce menšiny objevuje. Cílem rozhovorů bylo zjistit, zda jsou u producentů viditelné opakující se vzorce v jejich přístupu k zobrazování vietnamské komunity v České republice, výsledky rozhovorů jsou uvedeny v poslední části práce.