Procházet podle oponent "ZOBAČ, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Bicí nástroje a jejich studiové nahráváníPavlíček, David(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-05Tato magisterská práce je přehledem typologie vybraných bicích nástrojů a zároveň rozkrývá problematiku jejich nahrávání a zvukového zpracování ve studiu. Neplní funkci návodu k použití, avšak je možné se z ní dozvědět mnoho důležitých faktů týkajících se právě studiového zpracování zvuku. Těžištěm díla jsou auditivní ukázky, ve kterých jsem se snažil poukázat na některá úskalí zpracování zvuku bicích nástrojů.
- Skladatelské dílo Svatopluka HavelkyMikulová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-20Ve své magisterské diplomové práci se zaměřuji na osobnost Svatopluka Havelky a jeho skladatelskou tvorbu koncertní, zejména však na jeho hudbu k celovečerním filmům. Analýzou jeho tvorby se snažím postihnout charakteristické rysy uplatňovaných skladebných prostředků a vystopovat tak, v čem spočívá originalita jeho rukopisu, jedinečnost a zároveň stylová i výrazová proměnlivost jeho hudby, která se stává organickou, neoddělitelnou součástí filmového díla. Práce obsahuje autentické výpovědi skladatele o jeho tvůrčích názorech, spolupráci s nejvýznamnějšími filmovými režiséry, pohledu na problematiku hudební kompozice k filmu obecně i na způsob a formu jeho vlastní tvorby. Pasáže o jeho soukromém životě a uměleckém vývoji pomáhají ozřejmit ojedinělost Havelkovy tvůrčí osobnosti, která v dnešní době bohužel zůstává neprávem nedoceněna a opomíjena.
- Tvůrčí přínos zvukové režie při zpracování hudebního snímkuBalcar, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-03Diplomová práce popisuje zvukovou režii hudební nahrávky se zaměřením na tvůrčí potenciál této disciplíny. Text se snaží postihnout možné přístupy ke zvukovému ztvárnění hudebního díla a poukázat na to, že výsledná podoba je bezpodmínečně ovlivněna individuálním pojetím zvukového režiséra a jeho tvůrčí vizí. Práce se dále zabývá vnímáním hudby v jejích různých formách, nedávnými ekonomickými proměnami hudebního trhu, zvukovou estetikou, dramaturgií, zvukovým obrazem a jeho vlastostmi. Tato témata pak aplikuje na realizační stránku zvukové režie. Práce vychází z vlastních zkušeností autora a dostupné literatury.
- Václav Trojan a Jiří Trnka - tvůrčí spolupráceŠvorc, David(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Bakalářská práce na téma: ?Václav Trojan a Jiří Trnka ? tvůrčí spolupráce? má přiblížit uměleckou spolupráci dvou zakladatelských osobností českého animovaného filmu. Zvláštní zřetel je kladen na pozici a úlohu Václava Trojana jako skladatele filmové hudby pro animované filmy. Autor bakalářské práce se pokusil pomocí zvukově dramaturgického rozboru vybraných filmových děl ukázat, jak se mění základní koncepce filmu - od koncepce hudebně pohybové, ve které má hudba dominantní postavení (filmy Špalíček, Císařův slavík), přes postupný ústup od této koncepce (ve filmech Bajaja, Osudy dobrého vojáka Švejka), k jejímu vrcholu (Sen noci svatojánské) až po poslední spolupráci uvedených autorů (film Ruka), kde se závislost hlavních složek filmu zásadně proměnila.