Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle Klíčová slova "česká kinematografie"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Dramaturgický přesah filmové hudby Zdeňka LiškyVoneš, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-17Jedná se o bakal. práci studenta třetího ročníku, oboru Zvuková tvorba Filmové a televizní fakulty AMU. Práce není monografií Zděňka Lišky, jedná se o analýzu Liškovy filmové hudby především z hlediska dramaturgie, tzn. funkcí, která hudba ve filmu plní. Hlavní částí je analýza dramaturgických přesahů filmové hudby pěti známých děl československé kinematografie: Spalovač mrtvol (Juraj Herz), Marketa Lazarová (František Vláčil), Osada Havranů (Jan Schmidt) a Ikarie XB-1 (Jindřich Polák) a Vynález zkázy (Karel Zeman). Dramaturgickým přesahem se myslí takové využití filmové hudby, které není pouze hudební. Hudba může plnit funkci kulturního odkazu, může být nositelem vlastních významů, může zastoupit funkci ruchové složky, zvukových atmosfér a či dialogů. Každý z filmů je probírán v návaznosti na vybrané ukázky na přiloženém DVD. Další částí je monografické pojednání o Zdeňku Liškovi, avšak ne způsobem typické biografie, nýbrž z hlediska profesního; tématy jsou zde dobový kontext filmové hudby Liškovy doby a autorovo zasazení do toho kontextu. Dále je probírána spolupráce Zdeňka Lišky ve filmovém týmu, se střihačem, režisérem, zvukaři, hudebním dramaturgem či jeho způsob práce se symfonickým orchestrem. Pozornost je věnována i vlastní kompoziční praxi Zdeňka Lišky, charakteristickým hudebním prvkům, které jsou pro autora typické. Práce je určena odborné veřejnosti z oblasti kinematografie a hudby.
- Netechnické zručnosti asistenta zvuku pri výrobe placového zvukuBalog, Peter(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-11Cílem práce je poukázat na fakt, že výroba placového zvuku na poli současného českého televizního seriálu nezávisí pouze od použití technických prostředků, ale také od sociálních interakcí sociálních pozic na place. Možnost natočení vhodného zvukového záznamu je vyjednávaní, a samotné vyjednávání má vliv na sociální kód, podle kterého jednotlivci hrají svoje role. Asistent zvuku se tak stává sociálním pracovníkem. Goffmanova sociální role a Bourdieho habitus umožňují v této etnografické práci odkrýt mechanismy, které tvoří každodenní svět asistenta zvuku. V prostředí, kde rychlost je primární hodnotou se ukazuje, že rutina nestačí, ale jedná se o aktivní zapojení se do sociálního světa. Placový zvuk je zvuk sociální.
- Postsynchron jako stylizace dialogové složky AV dílaKopelec, Václav(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-16Bakalářská práce se zabývá využitím postsynchronního narávání dialogů jako stylizačního prostředku k estetické nebo formální změně ve filmu. Pomocí úvodního historického exkurzu zkoumá vývoj postsynchronních technologií a postupů. V této práci budu zkoumat různé způsoby, kterými lze dosáhnout kýženého efektu, který může nabídnout jen postsynchronně nahraný dialog. Dále si práce bere za cíl nastínit metody, kterými režisér nebo zvukový mistr vedou herce při nahrávání.
- Zvuková dramaturgie ve filmových pohádkách Václava VorlíčkaVečeřa, Martin(1999)Datum obhajoby: 1999